10
هم در تالو و هم در ساندا سربلند شدند

همه مدال‌های دختران ایران در ووشو جوانان آسیا

  • کد خبر : 92998
  • 29 مرداد 1402 - 19:52
همه مدال‌های دختران ایران در ووشو جوانان آسیا
مسابقات ووشو جوانان دختر و پسر آسیا امروز با سومی ایران پایان یافت و دختران ووشوکار سهمی پررنگ در این عنوان ایفا کردند.

به گزارش افرا ورزش، پرونده مسابقات ووشو جوانان آسیا امروز یکشنبه ۲۹ مرداد در ماکائو بسته و تیم ملی ایران، تیم سوم این مسابقات شد.

این نایب‌قهرمانی در پی مجموع نتایج ساندا و تالو در دو قسمت پسران و دختران به دست آمد در حالی که نقش دختران ووشوکار در این موفقیت، شایان توجه بود.

ایران در حالی موفق به کسب ۸ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در این رویداد آسیایی شد که با ۱۲ ورزشکار کمتر از سایر رقیبان خود همچون چین، ماکائو، اندونزی، هنگ کنگ و ژاپن گام به این پیکارها گذاشته بود.

با توجه به نتایج کسب‌شده، کاروان ووشو کشورمان در بخش ساندا به عنوان نائب قهرمانی آسیا دست یافت و در مجموع نیز به عنوان سومی این دوره از مسابقات رسید.

در این رقابت‌ها که بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۲۳ کشور حضور داشتند، در بخش ساندا نیز چین با ۸ طلا، ۲ نقره و یک برنز اول شد. ایران با ۵ طلا، یک نقره و ۲ برنز در رده دوم ایستاد و قزاقستان به مقام سوم رسید. در مجموع نیز چین به عنوان نخست دست یافت.

مدال‌های دختران در ماکائو

طلا و نقره آسیا برای ثنا پناهی

ثنا پناهی نماینده کشورمان در فرم نن گوئن به مدال طلا دست یافت. در این فرم نمایندگان مالزی و ماکائو به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

 پناهی در فرم نان چوان به مقام دوم دست یافت و صاحب گردن آویز نقره شد. نمایندگان هنگ‌کنگ و ماکائو در این فرم اول و سوم شدند.

زهرا بت شکن صاحب مدال طلا شد

زهرا بت‌شکن نماینده کشورمان موفق شد در فرم نان چوان به مدال طلا دست یابد. در این فرم نمایندگان ماکائو و هنگ‌کنگ دوم و سوم شدند.

دیانا رحیمی باز هم طلا گرفت

در وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا، دیانا رحیمی در دیدار نهایی این وزن به مصاف “من سین چو” از ماکائو رفت و با یک نمایش درخشان ضمن “ناک اوت” کردن حریف خود به مدال طلای این مسابقات دست یافت.

دیانا رحیمی در مرحله نخست “هیمانشی” از هند و در مرحله دوم “بتول صلاح الدین” از فلسطین را شکست داده بود.  او سال گذشته به طلای مسابقات قهرمانی جهان اندونزی دست یافته بود.

نرگس شهبازی طلایی شد

در پیکارهای بخش تالو، نرگس شهبازی در فرم چانگ چوان به مقام نخست دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد. نمایندگان ژاپن و ماکائو در این فرم دوم و سوم شدند.

روژان فتاحی صاحب گردن آویز برنز شد

روژان فتاحی نماینده وزن ۵۲- کیلوگرم کشورمان در شرایطی که پیش‌تر مقابل “خوشی” از هند به برتری دست یافته بود، در مرحله نیمه‌نهایی این پیکارها به مصاف “ژوی هو” از چین رفت.

نماینده کشورمان با پذیرش شکست مقابل این حریف قدرتمند، به مقام سوم مشترک این وزن دست یافت و صاحب گردن آویز برنز شد.

برنز وزن ۵۶- کیلوگرم بر گردن ستایش براتی

در وزن ۵۶- کیلوگرم ساندا ، ستایش براتی به مصاف “ژینزی لی” از چین رفت و با واگذار کردن رقابت به حریف قدرتمند خود، به مقام سوم مشترک آسیا دست یافت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.