7
در پایان رقابتی دو روزه در تهران رخ داد

پایان دوومیدانی زنان کشور با رکوردشکنی محمودی

  • کد خبر : 93266
  • 10 شهریور 1402 - 21:43
پایان دوومیدانی زنان کشور با رکوردشکنی محمودی
مسابقات دوومیدانی زنان قهرمانی کشور شامگاه جمعه در تهران پایان یافت و با ارتقای یک رکورد ملی توسط شهلا محمودی دونده قزوینی همراه بود.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات دوومیدانی زنان قهرمانی کشور ساعتی پیش در تهران به پایان رسید و دوندگان رقابت دو روزه خود را به پایان رساندند.

در این رقابت ها یک رکورد ملی جابجا شد به طوری که شهلا محمودی از قزوین با زمان 59.16 ثانیه رکورد ملی ماده ۴۰۰ متر با مانع را شکست.

رکورد قبلی این ماده با زمان ۵۹.۴۶ ثانیه متعلق به خودش بود که در تاریخ ۲۷ مرداد ماه سال جاری به ثبت رساند.  پس از شهلا محمودی، کژان رستمی از تیم کردستان و ثمین جعفرزاده از تیم آذربایجان شرقی دوم و سوم شدند.

در پایان مسابقات دوومیدانی زنان کشور به میزبانی مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، تیم خراسان رضوی با ۶ طلا، یک نقره و ۵ برنز جام قهرمانی را به خانه برد.

پس از خراسان رضوی، تیم‌های تهران با ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز و البرز با ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز به ترتیب دوم و سوم شدند.

الناز کمپانی از استان فارس قهرمان ماده  ۱۰۰متر با مانع شد. او زمان 14.14 ثانیه را ثبت کرد. فائزه طباطبایی از تیم خراسان رضوی و پردیس عبدالمحمدی از تیم البرز، دوم و سوم شدند.

حمیده اسماعیل نژاد از تیم استان خراسان رضوی با زمان 11.56 ثانیه قهرمان رقابت ماده ۱۰۰ متر شد. ساناز امیری پور از تیم یزد و دلنیا بیگم جانی از تیم کردستان در رده های دوم و سوم ایستادند.

تکتم دستاربندان از خراسان رضوی در ۱۵۰۰ متر با زمان 4 دقیقه و 47 ثانیه و یک صدم ثانیه به مقام نخست رسید. آتوسا آتش بجان از کرمانشاه و مبینا خیاط از خراسان رضوی در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

الهام هاشمی از مازندران با پرتابی به طول 13.64 متر در پرتاب وزنه طلا گرفت . عناوین دوم و سوم به زهرا امیدوار از فارس و الهه علیزاده از تیم ایلام رسید.

در پرش طول و در غیاب ریحانه مبینی، الهه رحیمی فر از استان تهران با 6.21 متر قهرمان شد و بالاتر از نجمه خرمالی از تیم گلستان و کیمیا پورخلخالی از تهران قرار گرفت.

مانا حسینی از استان البرز با پرتابی 48 متر و 12 سانتی متری و در غیاب رقیبش سحر ضیایی، قهرمان رقابت ماده پرتاب نیزه شد. زهرا نجفی از تیم لرستان و زهرا منصوری از خراسان شمالی در رده های بعدی قرار گرفتند.

کژان رستمی از استان کردستان قهرمان رقابت ماده ۴۰۰متر شد. او رکورد 57.16 ثانیه را به ثبت رساند و پس از او زهرا زارعی از کرمان و هاجر صفرزاده از اصفهان قرار گرفتند.

مهدیه زعیمی از استان تهران قهرمان رقابت ماده پرش ارتفاع شد. رکورد او یک متر و 47 سانتی متر بود. عسل علی قلی از تهران و مائده مطهری از کردستان دوم و سوم شدند.

زهرا افشاریان از خراسان رضوی با زمان 18 دقیقه و 46 ثانیه و 49 صدم ثانیه قهرمان رقابت ماده ۵۰۰۰ متر شد. او بالاتر از الهه سینکایی دونده تیم هرمزگان و انوشه ذوالفقاری از خراسان رضوی قرار گرفت.

تیم استان البرز با ترکیب ملینا اسماعیلی، پردیس عبدالمحمدی، ستایش ایزدی تبار و نیلوفر یاوری با زمان 48.22 ثانیه قهرمان رقابت ماده ۴ در۱۰۰متر امدادی شد. کردستان با دلنیا بیگم جانی، اژین قادری؛ صدف آقاجانی و نرگس رستگار دوم شد و تهران در رده سوم قرار گرفت.

ملیکا نوروزی از استان البرز با رکورد 54 متر و 90 سانتی متر؛ قهرمان رقابت ماده پرتاب چکش شد. پس از او رتبه دوم به مهدیه حکمت سرا از تهران و رتبه سوم به مهدیس مینایی از تیم توابع تهران اختصاص پیدا کرد.

در ماده 200 متر، ملینا اسماعیلی دونده جوان تیم البرز روی خط 5 و با رکورد 25.28 ثانیه اول شد. ستایش ایزدی تبار دیگر دونده البرز و فائزه طباطبایی از تیم خراسان رضوی دوم و سوم شدند.

در پرش با نیزه، مهسا میرزاطبیبی بار دیگر قهرمان شد. این پرنده تیم تهران 3.80 متر پرید و بالاتر از سمیرا کردعلی، کیمیا فراهانی و مارال سلمانی قرار گرفت.

مریم کاظمی از یزد در پرش سه‌گام عنوان نخست را کسب کرد. تنها سه شرکت کننده در این مسابقه شرکت داشتند و کاظمی با رکورد 12.34 بالاتر از میترا پیراسته از اردبیل قرار گرفت.

پریسا امینی از خراسان رضوی با زمان 2 دقیقه و 17 ثانیه و 74 صدم ثانیه در ۸۰۰ متر مدال طلا گرفت. پس از او سپیده صارمی از تیم همدان و نگین ولی پور از تیم اصفهان دوم و سوم شدند.

در ماده پرتاب دیسک، مهلا محروقی از فارس با پرتابی 49 متر و 19 سانتی متری در جایگاه نخست ایستاد. زهرا نجفی از تیم لرستان و الهام سمرقندیان پرتابگر کهنه کار تیم تهران در رده های دوم و سوم ایستادند.

ستایش امینی از خراسان رضوی در ماده ۳۰۰۰ متر با مانع با زمان 11 دقیقه و 44 ثانیه و 27 صدم ثانیه بالاتر از آتوسا آتش بجان و مبینا خیاط قهرمان شد.

در ماده هفتگانه مقام نخست به فاطمه محیطی زاده رسید که امتیاز 5140 را ثبت کرد. صدف آقاجانی و نازنین مالکی دوم و سوم شدند.

در ماده 10 هزار متر، عنوان قهرمانی به زهرا افشاریان دونده تیم خراسان رضوی رسید که زمان 39 دقیقه و 30 ثانیه و 31 صدم ثانیه را ثبت کرد. الهه سینکایی از هرمزگان و زهرا رضایی از البرز دوم و سوم شدند.

سرانجام در ماده ۴ در ۴۰۰ متر امدادی تیم کردستان با ترکیب کژان رستمی، بشری راموز، حدیث حسین پناهی و سلین افشار با زمان 4 دقیقه و 6 ثانیه و 28 صدم ثانیه از تیم اصفهان با ترکیب نگین ولی پور، نسرین نادعلی، فرحناز فروغی و هاجر صفرزاده پیشی گرفت و قهرمان شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.