6
اوضاع نابسامان مدیریتی در سایپا

خشم دختران سایپا | پولشان به جیب فوتبالیست‌ها رفت!

  • کد خبر : 93311
  • 12 شهریور 1402 - 9:37
خشم دختران سایپا | پولشان به جیب فوتبالیست‌ها رفت!
اوضاع در سایپا، به شکل بی‌سابقه‌ای نامتعادل است. دختران والیبالیست سایپا خشمگین‌اند زیرا مطالباتشان از جیب تیم فوتبال مردان سردرآورده است.

به گزارش افرا ورزش، سایپا در یکی از بدترین ادوار مدیریتی خود به سر می‌برد و از این باشگاه خبر می‌رسد که اوضاع سایپا با حضور مدیرعامل جدید این باشگاه وخیم شده است.

اکنون، دختران والیبالیست سایپا در صف اول منتقدان باشگاه قرار گرفته‌اند؛ زیرا در آستانه فصل جدید لیگ برتر والیبال زنان، آنها حداقل ۴۰ درصد از مبالغ قرارداد فصل گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

این خشم زمانی آشکار شد که سایپا طی ۵ ماه گذشته به طور مداوم آن‌ها را با وعده و وعید و امروز و فردا کردن، معلق نگاه داشت؛ اما سوابق و نام سایپا این امید را در وجود آن‌ها حفظ می‌کرد که به‌زودی به پولشان می‌رسند.

بااین‌حال، اکنون عصبانیت دختران سایپا به اوج رسیده است؛ زیرا آن‌ها متوجه شده‌اند بودجه‌ای که برای تسویه‌حساب با آن‌ها به باشگاه تخصیص داده شده بود سر از تیم فوتبال مردان درآورده است.

به عبارت دیگر مهدی حسینی‌پور از نظر خود اولویت‌ها را در نظر گرفته و تصمیمش بر این بوده که تیم فوتبال مردان واجب‌تر و محتاج‌تر از تیم والیبال زنان باشگاه است.

از سوی دیگر، دختران سایپا که با انتشار استوری‌های هماهنگ اعتراض خود را در صفحات شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرده‌اند از فدراسیون والیبال نیز انتظار حمایت دارند.

به عقیده آن‌ها، در سایپا حقی ناحق شده و همان‌طور که فدراسیون والیبال پیش از این بر خوش‌حسابی باشگاه‌ها در قبال بازیکنان و مربیان تاکید کرده، در مورد سایپا نیز باید جدی باشد و ملاحظات را کنار بگذارد.

یکی از بازیکنان سایپا در گفتگو با افرا ورزش می‌گوید: برایم شگفت‌آور است که باشگاهی که هنوز به تیم فصل قبل خود 40 درصد بدهکار است چطور تیم می‌بندد و چطور در لیگ، ثبت‌نام می‌شود؟ از بازیکنانی که با یک تیم بدحساب قرارداد می‌بندد بیشتر تعجب می‌کنم!

سایپا فصل گذشته در لیگ برتر والیبال در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین پایان فصل گذشته به معنای پایان دوران همکاری مریم هاشمی مربی موفق سال‌های اخیر سایپا با این باشگاه نیز بود.

سوءمدیریت در کنترل توازن بین تیم‌های باشگاه سایپا، نقطه‌ای تاریک در کارنامه مهدی حسینی‌پور است که اکنون، خواسته یا ناخواسته، مقصر اصلی در موضوع مطالبات سایپا است.

در ورزش زنان، عدم پرداخت مطالبات برای ورزشکاران و مربیان بسیار زیان‌آور است؛ زیرا ارقام قرارداد در ورزش زنان به‌اندازه‌ای نیست که یک باشگاه همان رقم را نیز به طور کامل پرداخت نکند و این بدحسابی به طور مستقیم به زندگی اقتصادی ورزشکار و مربی آسیب می‌زند.

مهدی حسینی‌پور همان مدیری است که محمود فکری را در آستانه صعود به لیگ برتر فوتبال مردان، کنار گذاشت. البته که او یک مدیر ورزشی نیست و این، زخم دائمی بر تن ورزش ایران است.

از سوی دیگر، اگر سیستم بازرسی در باشگاه و کارخانه سایپا به‌درستی کار کند، اکنون باید مدیرعامل را مورد بازخواست قرار دهد که چگونه یک ردیف بودجه را برای امر دیگری هزینه کرده است.

اکنون باید دید تکلیف مطالبه به حق دختران سایپا از کارخانه و باشگاه سایپا چه می‌شود؟ آیا سایپا اراده‌ای برای دفاع از آبروی نام معتبر خود دارد؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.