8
نخستین لژیونر هاکی روی یخ زنان ایران

عسل حیدری به تیم هاماربی سوئد پیوست

  • کد خبر : 93405
  • 14 شهریور 1402 - 13:48
عسل حیدری به تیم هاماربی سوئد پیوست
عسل حیدری بازیکن ارزشمند تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران به عنوان نخستین لژیونر این رشته به تیم هاماربی سوئد پیوست.

به گزارش افرا ورزش، پس از درخشش عسل حیدری در ترکیب تیم ملی ایران در مسابقات هاکی روی یخ زنان آسیا در تایلند، او به تیم هاماربی سوئد ملحق شده است.

عسل حیدری، سال‌های سال بهترین گلزن لیگ اینلاین هاکی ایران بود و پس از راه‌اندازی هاکی روی یخ، این توانمندی رو بر روی زمین یخی به نمایش گذاشت. حضور او در یک تیم معتبر در سوئد، اتفاقی تاریخی برای هاکی روی یخ ایران قلمداد می‌شود.

عسل حیدری ۳۲ ساله از سال ۱۳۸۰ وارد اینلاین هاکی شد و در سال ۹۹ به همت ایرانمال و تأسیس پیست المپیکی آیس باکس و برنامه ریزی‌های مستمر انجمن هاکی روی یخ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، به سمت آیس هاکی تغییر مسیر داد.

عسل حیدری در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند یکی از شاه‌مهره های ایران بود و گل‌های مهمی نیز به ثمر رساند از جمله گل سوم در جریان روز درخشان او برابر سنگاپور در نیمه‌نهایی و گل‌هایش برابر امارات که او را به بازیکن برتر مسابقه تبدیل کرد.

نکته جالب در مورد او این است که او یک بار در نوجوانی بازی در لیگ سوئد را در سطح پایین‌تری تجربه کرده است.

درباره هاماربی

هاماربی از شهر استکهلم در لیگ ملی هاکی سوئد (NDHL) شرکت می‌کند، که سطح دوم لیگ زنان این کشور و بخشی از یک لیگ برجسته هاکی روی یخ در سوئد و اروپا است. تیم هاکی هاماربی معمولاً در استادیوم سودرتلیژ ایسناس (Söderstadion) مسابقاتش را برگزار می‌کند.

مسابقات تیم هاماربی از پاییز در لیگ آیس هاکی این کشور آغاز می‌شود. در لیگ NDHL تیم‌ها در چهار منطقه رقابت می‌کنند که هاماربی در گروهی ۶ تیمه قرار دارد.

هاماربی در حال حاضر، برنامه‌های آماده‌سازی پیش فصل خود را سپری می‌کند و اولین مسابقه لیگ ۱۳ مهر برگزار می‌شود و حیدری یک روز بعد به تیم ملی ایران در لهستان ملحق می‌شود و پس از اتمام مسابقات تیم ملی، به سوئد باز خواهد گشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.