5
روز دوم کاراته رده‌های پایه قهرمانی آسیا

هفت مدال از جمله سه طلا برای دختران کاراته کا

  • کد خبر : 94738
  • 16 آبان 1402 - 17:34
هفت مدال از جمله سه طلا برای دختران کاراته کا
حاصل تلاش دختران کاراته کای ایران در روز دوم مسابقات رده‌های پایه قهرمانی آسیا سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز بود.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات کاراته رده‌های سنی پایه قهرمانی آسیا امروز سه شنبه ۱۶ آبان در شهر آلماتی قزاقستان، دومین روز خود را پشت سر گذاشت و برای تیم دختران ایران، پربار بود.

این مسابقات امروز با برگزاری رقابت‌های کومیته جوانان، کاتای تیمی جوانان و کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال به پایان رسید و در پایان نمایندگان کاراته کشورمان در مجموع با کسب ۴ طلا، ۴ نقره و ۱۰ برنز بالاتر از میزبان پس از ژاپن بر سکوی دوم ایستادند.

در کومیته جوانان دختران، فاطمه جعفرنژاد در وزن ۴۸- کیلوگرم در دیدار نهایی یک بر صفر از سد سوپیچایا تیکوانگ از تایلند عبور کرد و موفق به کسب مدال طلا شد. جعفرنژاد در این رقابت‌ها ابتدا از سد نماینده قرقیزستان گذشت و در نیمه‌نهایی کاراته کای ازبکستانی را شکست داد.

در وزن ۶۶- کیلوگرم، هانا حسین پور در دیدار فینال ۶ بر ۵ المحیرا تیارا از اندونزی را شکست داد و طلایی شد. حسین پور هم در این مسابقات ابتدا نماینده تایلند را شکست داد و سپس از سد نماینده قزاقستان عبور کرد.

در وزن ۶۶+ کیلوگرم، زهرا رحیم پور در دیدار نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ از سد چانانکان حیوخام از تایلند گذشت و به مدال طلا رسید. رحیم پور هم در این دوره از رقابت‌ها در دور اول استراحت داشت اما در دور دوم عسیلا ساویدوا از قزاقستان را شکست داد.

کاتای تیمی جوانان دختران (مبینا حدادزاده، سارینا دری، ساناز مهری ماهانی) با شکست ۳۸٫۷ بر ۴۰٫۹ برابر ویتنام در دیدار نهایی، به مدال نقره رسیدند.

سپیده امینی در کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال برنز گرفت. او در رقابت کسب مدال برنز با امتیاز ۴۰٫۲ مقابل نماینده کامبوج به برتری رسید. به نظر می‌رسد به‌تدریج باید او را یک کاتاروی انفرادی در نظر بگیریم تا عضوی از کاتای تیمی.

بشری ایمانی در وزن ۵۹- کیلوگرم در حالی به نشان برنز رسید که ماریسا حافظان از سنگاپور حریفش در دیدار رده‌بندی با وجود پیش بودن از ایکانی، هانسوکو شد.

فاطمه زهرا سعیدآبادی در وزن ۵۳- کیلوگرم، هم به مدال برنز رسید. او در مسابقه رده‌بندی، مقتدرانه ۹ بر صفر بیرمت سلطان بیک از قرقیزستان را از پیش رو برداشت.

البته که سعیدآبادی شایسته حضور در فینال بود اما هانسوکو شدن او در مسابقه نیمه‌نهایی برابر کانوکپورن سام از تایلند در حالی که ۶ بر ۴ از این تایلندی جلو بود، راه او را سد کرد.

بدین ترتیب در پایان روز دوم تعداد مدال‌های تیم‌های ملی کاراته ایران در مجموع دو بخش پسران و دختران به ۴ طلا، ۴ نقره، ۱۰ برنز و مجموع ۱۸ مدال رسید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.