2
پای صحبت پدیده بلوری زاده

پیکان جوان و هزینه‌های یک تغییر استراتژیک

  • کد خبر : 94794
  • 20 آبان 1402 - 19:51
پیکان جوان و هزینه‌های یک تغییر استراتژیک
پدیده بلوری زاده سرمربی تیم والیبال پیکان معتقد است تغییرات استراتژیک در پیکان، اتفاقی بزرگ و آینده ساز برای والیبال زنان ایران خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری افرا ورزش، تیم والیبال زنان پیکان به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر والیبال حضور دارد اما در لیگ  ۱۴۰۲ چهره‌ای متفاوت از خود به نمایش گذشته است.

دیگر خبری از پیکان مدعی نیست و تغییرات استراتژیک در پیکان نشان می‌دهد این تیم دیگر به دنبال قهرمانی و سکو در لیگ برتر نیست. به همین دلیل است که نباید از سه شکست در آغاز راه برای پیکان، متعجب بود.

پیکان تصمیم گرفته برای اهداف بزرگ‌تری، هزینه پرداخت کند و این از یک ایده بزرگ و جذاب و همراه با نتایجی بلندمدت می‌آید. به نظر می‌رسد باید به پیکان، بسیار صبورانه نگریست.

رکسانا جدی، قطر پاسور ۱۸ ساله پیکان در نمایی از دیدار برابر سپاهان

پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم پیکان در این باره می‌گوید: سال‌ها نظر کارشناسان و مربیان این بوده است که بازیکنان مستعد پایه پس از بازگشت از مسابقات رده‌های سنی قاره‌ای، رها نشوند و اردوهای تیم ملی در طول سال ادامه داشته باشد. اما این کار هزینه زیادی برای فدراسیون خواهد داشت.

مربی سازنده والیبال ادامه داد: به همین علت ما تصمیم گرفتیم که افراد منتخب تیم ملی در قالب یک تیم در لیگ برتر شرکت کنند و کنار بازیکنان دیگر تمرین و مسابقه داشته باشند. سپس از دکتر محمدیان نایب‌رییس فدراسیون درخواست کردیم که این تصمیم را عملی کنند.

ایشان هم در نشستی که با دکتر هاشمی، مسئول بانوان باشگاه پیکان داشتند، موافقت ضمنی او و دکتر داورزنی را گرفتند. در نهایت با همت دکتر هاشمی و موافقت و همراهی باشگاه پیکان مقرر شد تا این آرزو به حقیقت بپیوندد. تیم پیکان هم به‌عنوان حامی تیم زنان در این زمینه پیش‌قدم شد.

اسما سعیدی دریافت‌کننده قدرتی پیکان یکی از پنج دهه هفتادی پیکان و البته جوان‌ترین آنهاست

بلوری زاده عنوان کرد: دکتر مددی مدیرعامل باشگاه پیکان و دکتر شکوری با تاکید بر توجه به اخلاق در بیانیه‌ای اعلام کردند که هدف از حضور تیم پیکان در لیگ برتر حمایت از بازیکنان رده‌های سنی نوجوانان و جوانان است. زیرا مسابقات قهرمانی آسیا زیر ۱۸ سال و زیر ۲۰ سال ۲۰۲۴ مهم‌ترین رویدادهای فدراسیون در بخش زنان خواهد بود.

سرمربی تیم پیکان درباره شرایط بازیکنان گفت: ما نفراتی را در تیم داریم که به لحاظ رفتاری و شخصیتی بسیار مثبت نگر و حمایتگر هستند. کادر فنی هم تلاش می‌کنند با ایجاد شرایط خوب، دختران ما را برای تلاش کردن ترغیب کنند.

او درباره ترکیب تیم اذعان کرد: ما با بازیکنان فعال، مذاکرات فراوانی را انجام دادیم و با ۱۶ بازیکن با توجه به سیاست و شرایط باشگاه پیکان توافق شد. از این تعداد ۴ بازیکن بزرگسال، یک بازیکن زیر ۲۳ سال و ۱۱ بازیکن زیر ۲۱ سال هستند. از ۱۱ بازیکن زیر ۲۱ سال، ۹ نفر زیر ۱۸ سال هستند. شاکله اصلی تیم را بازیکنان منتخب تیم ملی پایه سال گذشته تشکیل می‌دهند. با توجه به اهداف باشگاه اکثر آنها بازیکن بومی و اهل تهران هستند

بلوری زاده درباره روابط بین بازیکنان گفت: خوشبختانه بازیکنان باتجربه تیم هم از این تصمیم باشگاه ابراز خوشحالی کردند. آن‌ها تمام‌قد و به دور از بحث سن و سال در خدمت تیم هستند و کوچک‌ترها را همراهی و کمک می‌کنند که این موضوع باعث شده است تا صحنه زیبایی در حین تمرینات به وجود بیاید.

سرمربی تیم پیکان درباره برنامه این فصل پیکان گفت: یکی از موضوعات مهم این است که سهم تمرین و بازی تمامی بازیکنان تقریباً یکسان باشد. زیرا این موضوع باعث می‌شود تا به جوان‌ترها هم فرصت بازی در لیگ داده شود.

وی عنوان کرد: شاید در چند بازی ابتدایی موفق به انجام این کار نشویم اما امیدواریم که در ادامه مسیر این هدف محقق شود. همچنین با توجه به شرایط جسمانی و فنی بازیکنان ما تقریباً همه چیز را از سطح پایه شروع کردیم. متاسفانه به دلیل نزدیکی مسابقات به شروع تمرینات، فرصت چندانی برای آمادگی پیدا نکردیم. البته لازم است ذکر شود بنا بر گفته مدیرعامل باشگاه، ما عجله‌ای نداریم و به مسابقات و تمرینات به چشم یک روند نگاه می‌کنیم.

او ادامه داد: همان‌طور که خودتان مشاهده کردید تفاوت عملکرد بازیکنان بازی به بازی، کاملاً مشهود بود. اما تغییر، فرایندی طولانی‌مدت است و نیاز به زمان بیشتری داریم. البته امیدواریم که با انجام منظم و متداوم تمرینات بتوانیم به این فرایند سرعت ببخشیم و به‌تدریج بازی‌های جذابی را از خودمان به نمایش بگذاریم.

او ضمن یادآوری اهمیت حضور تماشاگران در بازی‌ها بیان کرد: قرار گذاشتیم بازی‌های تماشاگرپسندی را ارائه بدهیم و سهم خودمان را در رونق والیبال زنان ادا کنیم. به‌عنوان مثال در بازی برابر هوران یزد، اگرچه نتوانستیم پیروز بازی شویم، اما خوشحالیم که به تماشاگران داخل سالن ۲ ساعت پر از هیجان را هدیه دادیم.

بلوری زاده در پایان گفت: امیدوارم در انتهای فصل همه در سلامت کامل، تواناتر و همراه با خوشحالی از هم جدا بشویم و رفاقتمان به صورتی باشد که دلمان برای این جمع و همدیگر تنگ شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94794
  • نویسنده : هانیه اسکندری | ویرایش : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.