5
رازهای موفقیت نوجوانان و جوانان کاراته در قزاقستان

پایان موفقیت آمیز رسالت لیلا بهرامی در کاراته پایه

  • کد خبر : 94814
  • 22 آبان 1402 - 8:19
پایان موفقیت آمیز رسالت لیلا بهرامی در کاراته پایه
موفقیت تیم های ملی کاراته نوجوانان و جوانان دختر در مسابقات قهرمانی آسیا صحنه تعامل کادر فنی و اراده دختران صبور تیم ملی بود.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات کاراته رده‌های سنی پایه قهرمانی آسیا بر خلاف دوره گذشته این بار با حضور ژاپن برگزار شد و این به معنای چالش بزرگ‌تر برای تیم‌های شرکت‌کننده از جمله ایران بود.

با این وجود مدال‌های ایران هم از نظر کیفی و هم کمی نسبت به دوره گذشته رشد داشت. در بخش دختران، اتفاق ویژه کسب پنج مدال طلا و به‌عبارت‌دیگر، تمامی مدال‌های کاروان ایران بود.

طبق قوانین جدید، یک وزن به رده جوانان و نوجوانان اضافه شده بود و ۹ وزن، ترکیب ایران را در این مسابقات تشکیل می‌داد. و ایران از این ۹ فرصت، صاحب هشت مدال شد.

لیلا بهرامی، بار دیگر هدایت تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را در اختیار داشت. این اتفاق در دوره گذشته هم رخ داده بود با این حال نتایج کسب‌شده او و کادرش در این دوره با توجه به حضور ژاپن، شایان توجه بود.

او در حالی تیم ملی را همراهی کرد که پیش از آن به عنوان مسئول فنی تیم بزرگسالان در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان نیز معرفی شده بود و این موضوع ممکن بود در کار او در تیم‌های پایه، تداخل ایجاد کند.

با این حال، نتایج کسب‌شده در آلماتی نشان از تعامل مثبت بین بهرامی و کادر تیمش بود. این تعامل نشان از ارزش حضور مربیان همسو در کادر تیم‌های ملی دارد.

مدال‌های آلماتی، یک موفقیت دلپذیر برای لیلا بهرامی تلقی می‌شود. مربی باتجربه به همراه فاطمه چالاکی مأموریت خود را با موفقیت به انتها رساندند.

کامیابی در رها نکردن است

مدال‌آوران کاراته پایه ایران، قهرمانان یا مدال‌آوران رده‌های سنی خود هستند. آنها طی سالیان اخیر، صبورانه و قدم‌به‌قدم برای رسیدن به سکوی آسیایی تلاش کرده‌اند، گاهی پشت درهای بسته مانده‌اند و آموخته‌اند که کامیابی در رها نکردن است.

از سوی دیگر، تیمی باکیفیت به آلماتی فرستاده شد. فاطمه جعفرنژاد برای طلا کاملاً استحقاق داشت و غزل فتحی به همراه هانا حسین پور و زهرا رحیم پور شایسته این طلا بودند. حتی برنزی‌های ایران همچون زهرا رضازاده یا فاطمه زهرا سعید آبادی می‌توانستند به جمع طلایی‌ها بپیوندند.

به عبارت دیگر تیم ملی یک نسل امیدوارکننده را در اختیار داشت و البته از این پس، مسئولیت‌ها در قبال آن‌ها سنگین‌تر جلوه می‌کند. تیمی که هنوز باید خود را در آغاز راه ببیند.

فهرست دختران مدال‌آور ایران در کاراته رده‌های پایه قهرمانی آسیا ۲۰۲۳

مدال طلا مدال نقره مدال برنز
غزل فتحی | وزن ۴۷- کیلوگرم نوجوانان آیلین بهاری | کاتای انفرادی جوانان زهرا رضازاده | وزن ۵۴- کیلوگرم نوجوانان
فاطمه جعفرنژاد | وزن ۴۸- کیلوگرم جوانان سارینا دری، ساناز مهری ماهانی و مبینا حدادزاده | کاتای تیمی جوانان ساغر جندقی | وزن ۶۱- کیلوگرم نوجوانان
هانا حسین پور | وزن ۶۶- کیلوگرم جوانان حنانه صالحی | وزن ۶۸+ کیلوگرم امید فاطمه زهرا سعیدآبادی | وزن ۵۳- کیلوگرم جوانان
زهرا رحیم پور | وزن ۶۶+ کیلوگرم جوانان بشری ایمانی در وزن ۵۹- کیلوگرم جوانان
زهرا علیزاده | وزن ۶۱- کیلوگرم امید سپیده امینی | کاتای انفرادی امید
هنگامه بی غم | وزن ۶۸- کیلوگرم امید
فاطمه یوسفی | وزن ۵۵- کیلوگرم امید

موفقیت کاراته، حاصل کار جمعی

این که موفقیت در کسب جایگاهی آسیایی را حاصل تلاش یک نفر بدانیم قضاوتی سطحی است. پرواضح است که پیروزی در سایه کار جمعی و اندیشه ورزی گروهی اتفاق می افتد و دیکتاتوری، مقصدی جز شکست نخواهد داشت.

از این رو، موفقیت تیم‌های پایه با لیلا بهرامی را نیز می‌توان حاصل کاری جمعی دانست. به عبارت دیگر او با رهبری و یکپارچه‌سازی تیم، زحمات جمعی سایر مربیان را به هدف رساند.

در نتیجه این تعامل سازنده و خیرخواهی جمعی برای تیم، بازیکنان نیز روی هدف خود تمرکز می‌کنند و این ذهنیت مثبت به دست‌ها و پاهای کاراته کا بر روی تاتامی سرایت می‌کند.

درس بزرگ برای آینده تیم ملی بزرگسالان

با پایان مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در مجارستان، همه‌چیز برای تیم ملی از نو آغاز می‌شود. تغییر کادر فنی تیم ملی پیش از اعزام به مجارستان، گرچه شوک‌آور بود اما باید آن را پذیرفت.

در دوران تازه تیم ملی کاراته، جایی که همه ارکان آن از ورزشکاران، مربیان و ساختار آماده‌سازی برای رویدادهای آینده از نو بنیان نهاده می‌شود آموختن از آن چه سپری شده و آن چه در جریان است، به دوری از اشتباه در اتخاذ تصمیمات تازه کمک می‌کند.

در این میان، کاهش قدرت ارکان خارج از تیم ملی در مداخله در تصمیمات و برنامه‌های فنی و از سوی دیگر، استفاده از مربیان همسو و دارای تفکرات نزدیک به هم می‌تواند به تیم ملی یاری برساند.

جایگاه سرمربی تیم ملی زنان باید از اعتبار و قدرتی بیش از گذشته برخوردار شود و اختیارات و استقلال مربیان فراتر از آنچه دیده ایم باشد.

در همین حال، بهره‌مندی از مربیانی که قادر به ایجاد فضای آرام و سازنده در اردوها و اعزام‌ها هستند می‌تواند به عنوان یک اصل کلی در مدیریت تیم‌های ملی کاراته کمکی شایان کند.

همچنین تیم ملی برای موفقیت به استفاده حداکثری از ظرفیت و تعامل جامعه مربیان نیازمند است بنابراین هم‌اندیشی بین مربیان و پرهیز از طیف‌بندی و جبهه گیری‌های متقابل و ایجاد همدلی، برای آینده کاراته ضروری است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.