4
از کار کردن با نیلوفر حجتی لذت می‌برم

هشدار آیتک سلامت درباره کیفیت لیگ والیبال زنان

  • کد خبر : 95127
  • 18 آذر 1402 - 17:07
هشدار آیتک سلامت درباره کیفیت لیگ والیبال زنان
آیتک سلامت مهره باارزش تیم والیبال سایپا اذعان کرد کیفیت لیگ برتر زنان نسبت به فصول گذشته دچار کاهش شده است.

به گزارش افرا ورزش، نیم‌فصل لیگ برتر والیبال زنان با صدرنشینی سپاهان و حضور سایپا در رده دوم به پایان رسید و آیتک سلامت یکی از مهره‌های مهم سایپا در نیمه نخست لیگ بود.

آیتک سلامت درباره حضور خود در سایپا در لیگ ۱۴۰۲ گفت: پیش از شروع فصل تقریباً از اکثر تیم‌ها پیشنهاد داشتم. اما بر اساس معیارهایم ترجیح دادم تا این فصل در کنار سایپا باشم و خدا را شکر تاکنون از این انتخابم راضی هستم.

او درباره کیفیت لیگ برتر گفت: برخلاف بسیاری از حرف‌های کلیشه‌ای، من معتقدم که کیفیت لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته افت کرده است و دلیل اصلی آن تعداد کم تیم‌ها است. بسیاری از بازیکنان به لیگ دسته یک رفتند و برخی از آن‌ها نیز دچار مصدومیت شدند.

جوانگرایی، توفیق اجباری وضعیت اقتصادی

آیتک ادامه داد: فکر می‌کنم لازم است در مورد مصدومیت‌های پرشمار بازیکنان شاغل در لیگ بررسی صورت گیرد. از سوی دیگر، تعداد کم اسپانسرها باعث شد تا تیم‌ها دیر بسته شود و بازیکنان تمرینات خود را دیرتر شروع کنند.

ملی پوش جوان معتقد است تنها نکته مثبت لیگ امسال، حضور بازیکنان جوان است: این ویژگی هم به دلیل این است که اسپانسرها نمی‌خواستند قراردادهای سنگین ببندند و به دنبال بستن تیم‌های ارزان بودند. وضعیت اقتصادی لیگ را تحت‌تأثیر قرار داده و این، قابل کتمان نیست.

برای قهرمانی باید سخت تلاش کنیم

سلامت درباره تیم سایپا و اهداف این تیم در ادامه راه گفت: هدف اول سایپا قهرمانی در لیگ و ثبت عملکرد بهتر نسبت به سالیان گذشته در هر مسابقه و در نهایت تا پایان لیگ است. از آغاز لیگ خودمان را قهرمان نمی‌دانستیم و اکنون می‌دانیم که باید برای رسیدن به این جایگاه، سخت تلاش کنیم

ملی پوش خوشنام تبریزی اضافه کرد: سخت تمرین می‌کنیم و همگی از مدیرعامل و کادر گرفته تا تمامی بازیکنان هم قسم و حامی برای قهرمانی در حال تلاشیم و می‌جنگیم.

تمجید آیتک سلامت از نیلوفر حجتی

آیتک از این که بار دیگر با نیلوفر حجتی کار می‌کند خوشحال است :  کادر بسیار خوبی داریم. دومین سال است که با نیلوفر حجتی کار می‌کنم و او همیشه برای آرامش تیم تلاش می‌کند و باعث ایجاد همدلی و یکدلی تیم است. در کار او هیچ‌وقت تبعیض نیست و این مسائل برای من اهمیت ویژه‌ای دارد که در تیمی حضور داشته باشم که آرامش حاکم است.

بی‌رقیب دانستن یک تیم، توهین به سایرین است

او در رابطه با شانس قهرمانی سایپا در لیگ امسال گفت: نظر من این است که اگر بازیکنی بخواهد از تیمش به‌عنوان یک تیم بی‌رقیب صحبت کند، در ابتدا به تمامی تیم‌ها و بازیکنان توهین کرده است و این موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها عملکرد معکوس داشته باشند. احترام به تمامی تیم‌ها رسالت تیم سایپا و تمامی بازیکنان آن است. ما برای تمامی رقبایمان احترام قائلیم و امیدواریم که آن‌ها هم به ما احترام بگذارند.

چهار سال است پیشنهاد خارجی دارم اما …

سلامت درباره شرایط شخصی خود و لژیونر شدنش در فصل آینده گفت: حدود ۴ سال است که از ترکیه و کشورهای اروپایی پیشنهاد دارم. اما همیشه گفته‌ام لژیونر شدن را به هر طریقی و قیمتی نمی‌پسندم و معتقدم که تصمیمات نامعقول و شتاب‌زده، تبعات خوبی هم نخواهد داشت. به نظر من، اول باید آسمان کشور خودم را فتح کنم و سپس با کارنامه پر باری ایران را ترک کنم.

آیتک سلامت

او از سال ۹۷ که با باریج اسانس در لیگ سوم شد تا به امسال، سه بار متوالی بهترین پشت خط زن و سال گذشته در تیم سریک ارزشمندترین بازیکن لیگ شده. تقریباً می‌شود گفت که آیتک سلامت به تمامی خواسته‌های شخصی‌اش در ایران رسیده.

آیتک ادامه می دهد: امسال هم پیشنهاداتی از ترکیه و تیم‌های اروپایی داشتم؛ اما به‌خاطر عمل جراحی فکی که داشتم باید تحت‌نظر دکتر باشم و به یاری خدا سال آینده یک انتخاب سنجیده و در راستای اهدافم را خواهم داشت و اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

قراردادهای باورنکردنی در لیگ والیبال زنان

او در پایان در رابطه با دغدغه‌های بازیکنان گفت: به نظرم دغدغه تمامی ورزشکاران حمایت ویژه از ورزش زنان است که باعث شود اسپانسرهای قوی‌تری وارد لیگ بشوند. حقیقت این است که هم در بحث تیم داری و هم قراردادها قرارداد والیبالیست‌های دختر ما قابل‌قبول و گاهی باورکردنی نیست. این که چطور قادر به حل تدریجی این مشکل هستیم به سیاست های جذب حامیان مالی نزد تصمیم گیرندگان ورزش کشور بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95127
  • نویسنده : هانیه اسکندری | ویرایش : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.