3
نتایج دختران کاراته کا در سری آ لارناکای قبرس

خاکسار و زینب، موفق‌ در لارناکا | تجدید دیدار با ملیکا

  • کد خبر : 95898
  • 29 بهمن 1402 - 18:26
خاکسار و زینب، موفق‌ در لارناکا | تجدید دیدار با ملیکا
لیگ جهانی کاراته سری آ لارناکای قبرس برای تیم دختران ایران به پایان رسید درحالی‌که طراوت خاکسار برنز گرفت و زینب جعفرنژاد هم فاصله‌ای تا مدال نداشت.

به گزارش افرا ورزش، لیگ جهانی کاراته سری آ امروز یکشنبه ۲۹ بهمن در شهر لارناکای قبرس به روز پایانی بخش زنان خود رسید و یک مدال برنز سهم ایران شد.

نفراتی که در این مسابقات با نام ایران حضور یافتند، کاراته کاهایی بودند که به‌طور آزاد در این رویداد شرکت کردند و خبری از اعزام نفرات تیم ملی به این رویداد نبود. مسابقاتی که سطح دوم لیگ جهانی محسوب می‌شود.

اکنون نگاهی داریم به نتایجی که دختران ایرانی در این رقابت‌ها کسب کردند.

کاتای انفرادی، حذف زودهنگام جمال

در کاتای انفرادی، حدیثه جمال کاتاروی جوان تهرانی، نماینده ایران بود. او در گام نخست برابر نماینده سنگاپور پیروز شد اما در دومین دیدار با امتیاز ۳۸٫۹ در برابر ۳۹٫۲ مغلوب “النا رووِرسی” از ایتالیا شد.

محسنیان و قاسمی، فقط تا دور دوم

 در کومیته در وزن منهای 50 کیلوگرم، معصومه محسنیان در دور اول چهار بر یک برابر “ماریا پتروسکا” از مقدونیه به برتری رسید اما در دور دوم برابر “آلبا پینیا سانچز” از اسپانیا در هانتی شکست خورد.

فاطمه قاسمی دیگر نماینده ایران در وزن ۵۰ کیلو، در دور نخست یک بر صفر برابر “وای فونگ مان” از ماکائو پیروز شد اما در دومین دور؛ ۷ بر ۳ مغلوب “استفانیا زاری” از قبرس شد و با تورنمنت، وداع کرد.

خاکسار و جعفرنژاد، گل‌های سرسبد ایران در لارناکا

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، طراوت خاکسار در دور اول یک بر صفر “فاتیما اوستونوآ” از ازبکستان را شکست داد و در دور دوم پنج بر صفر برابر “آکیرا یاتوجی” از ژاپن برنده شد.

خاکسار در دور سوم ۳ بر صفر از سد “هنین نوح” از مصر گذشت و در ادامه ۵ بر صفر برابر “تیهاری آستودیلو” از شیلی به برتری دست یافت.

طراوت در نیمه‌نهایی مقابل “رینا کودو” از ژاپن ۱۰ بر ۵ مغلوب شد و در نهایت در دیدار رده‌بندی 2 بر یک “ماریا لوییز مویزنیس” از لتونی را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

زینب جعفرنژاد نماینده جوان ایران در دور اول با شکست ۴ بر ۳ برابر “میرنا عطیه” از مصر غافلگیر شد. با این حال او به جدول شانس مجدد راه یافت و در اولین دیدار این مرحله ۶ بر ۲ “ماریا استولی” از یونان را برد.

زینب سپس ۴ بر ۳ “روت لورنزو” از اسپانیا را حذف کرد و با عبور از سد “سیمونا زابورسکا” از مقدونیه در مبارزه برای نزدیک شدن به مدال برنز از پس “میا بیشی” از آلمان برنیامد.

نسرین محمودی نیز در وزن ۵۵ کیلو در دور اول ۹ بر ۴ برابر “آکاری هارادا” از ژاپن تن به شکست داد.

رویارویی ملیکا احدی با هموطنان در وزن ۶۱ کیلو

در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم، غزل نادری در دور نخست ۲ بر یک مغلوب “مرجان آشیم” از قزاقستان شد. فرشته رضوی دیگر ایرانی این وزن نیز در دور اول ۱۰ بر ۲ برابر ملیکا احدی کاراته کای ایرانی‌الاصل و کنونی تیم سوییس بازنده شد.

ملیکا احدی بازیکن سابق تیم‌های ملی پایه کاراته ایران پس از حذف رضوی، یک مسابقه دیگر را هم با پیروزی سپری کرد اما در دور سوم برابر نماینده اتریش متوقف شد.

رویارویی ورزشکاران کشورمان با ملی پوشان ایرانی‌الاصل کشورهای دیگر که مدت‌ها در ایران مسابقه داده‌اند، همواره غم‌انگیز و تلخ بوده است و جای خالی آن‌ها همواره احساس می‌شود.

آلتونی و صالحی شگفتی‌ساز نشدند

در وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم، نگین آلتونی در دور اول ۲ بر صفر “دیلزا سِدیجای” از کوزوو را شکست داد اما در دور دوم ۳ بر صفر مغلوب “سوفی بائو بِدنارسکی” از سوئد شد.

حنانه صالحی، کاراته کای جوان ایران نیز در دسته مثبت ۶۸ کیلو ابتدا ۳ بر صفر “سنیا کولومیتسه وا” از اوکراین را برد اما در دور دوم برابر “پائولین بونژو” از سوییس ۳ بر ۲ تسلیم شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.