12

ویتنام ۱-۱ ایران | فرار ویتنام از شکست برابر دختران ایران؛ حسرت در دقیقه ۹۶

  • کد خبر : 20063
  • 06 اردیبهشت 1398 - 19:21
ویتنام ۱-۱ ایران | فرار ویتنام از شکست برابر دختران ایران؛ حسرت در دقیقه ۹۶

تیم ملی فوتبال جوانان دختر ایران در اولین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات زیر ۱۹ سال قهرمانی آسیا برابر میزبان خود ویتنام به تساوی یک بر یک رسید. در روزی که ایران می توانست پیروزی میدان باشد ۲ امتیاز از دست داد و اکنون بازی برابر کره جنوبی و لبنان تعیین کننده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – دور دوم مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جوانان زیر ۱۹ سال زنان آسیا امروز در ویتنام آغاز شد و تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در این مرحله برابر میزبان به تساوی یک بر یک رسید.

در روزی که ایران می‌توانست ۳ امتیاز را به دست بیاورد و تا حدود زیادی کار صعود خود به مرحله نهایی تورنمنت را یکسره کند برابر میزبان مساوی کرد و اکنون ۲ بازی آینده ایران و ویتنام برابر تیم‌های کره جنوبی و لبنان که اولی گزینه اول صعود و دومی قعرنشین احتمالی گروه است تعیین می‌کند که کدام ۲ تیم راهی مرحله نهایی مسابقات می‌شوند.

ایران در بازی امروز با ترکیب مهدیه محمودی نیا، مرضیه فیضی، غزاله بنی طالبی، هانیه خداپرستی، ملیکا محمدی، ویدا رعیت، کیمیا رعیت، فاطمه شبان، گلنوش خسروی، زهرا خدابخشی و هلیا پیل تن با مربیگری کتایون خسرویار به میدان رفت.

ویتنامی‌ها در نیمه نخست در دقیقه ۱۳ به گل رسیدند. در این نیمه، ویتنام عملکرد بهتری داشت و بازیکنان ایران سردرگم به نظر می‌رسیدند اما با گذشت زمان جریان بازی تغییر کرد و پس از برتری میزبان در نیمه اول، نیمه مربیان به سود ایران پیش رفت.

ایران در نیمه دوم و در دقیقه ۵۶ روی یک پاس عمقی و ضربه تمام کننده کاپیتان زهرا خدابخشی به گل تساوی رسید. در دقیقه ۸۰ زهرا خدابخشی روی یک ضربه سر ایران را در آستانه گل دوم قرار داد اما ضربه او میلی متری از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد ویتنام ۱۰ نفره شد و این اتفاق ابتکار عمل را در اختیار ایران قرار داد. بهترین موقعیت ایران برای گلزنی در دقیقه ششم وقت تلف شده از دست رفت. نگین زندی بازیکن ریزنقش ایران در موقعیتی استثنایی از مدافع و دروازه بان ویتنام هم عبور کرد اما تصمیم گرفت به جای ضربه به چارچوب، با پاس عرضی به دهانه دروازه هم تیمی اش را در موقعیت گل قرار دهد اما دخالت بازیکن ویتنام منجر به کرنر شد تا فرصت سوزی بزرگ ایران در آخرین دقیقه بازی رقم بخورد.

از نکات جالب این بازی توقف مسابقه در دقیقه ۵۱ بازی به دلیل رعد و برق شدید در آسمان شهر هانوی بود. همچنین جمعیت قابل توجهی از ایرانیان حاضر در ویتنام، تیم ملی را در این بازی مورد تشویق قرار دادند به طوری که جو ورزشگاه با حمایت آنها، جوی کاملاً ایرانی بود.

نمایش فنی جالب توجه تیم ملی در این بازی گرچه با برد همراه نشد اما می‌تواند در دو بازی آینده راه صعود ایران به مرحله نهایی مسابقات جوانان آسیا را هموار کند. در مرحله نهایی که ۸ تیم حضور خواهند داشت ۴ تیم تایلند، ژاپن، چین و کره شمالی حضور خود را مسجل کرده‌اند و ۴ تیم دیگر از میان ۸ تیمی انتخاب می‌شوند که در مرحله دوم مقدماتی در ۲ گروه ۴ تیمی مشغول رقابت هستند.

*انتشار ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۹:۲۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.