13

لژیونرهای والیبال ایران در ترکیه ؛ چشم امید مهرگان در تیم ملی

  • کد خبر : 20071
  • 06 اردیبهشت 1398 - 19:45
لژیونرهای والیبال ایران در ترکیه ؛ چشم امید مهرگان در تیم ملی

والیبال ایران برای نخستین بار امسال ۳ لژیونر در بخش زنان در اختیار داشت. با گشایش رابطه باشگاه‌های ترکیه‌ای با والیبال ایران، ۳ دختر والیبالیست ایرانی در لیگ ترکیه حضور یافتند و پیش بینی می‌شود این حضور تقویت شود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – گرچه مائده برهانی و زینب گیوه دختران والیبالیست ایران پیش از این با حضور مقطعی در لیگ والیبال بلغارستان خبرساز شدند اما امسال برای نخستین بار آمار حضور بانوان والیبالیست در لیگ‌های معتبر والیبال خارجی به ۳ نفر رسید.

مائده برهانی در ادامه تجربیات بین المللی خود فصل موفقی را در تیم کچورن اسپور پشت سر گذاشت و ۲ بازیکن دیگر به نام‌های مهسا صابری و مونا آشفته در تیم بالیکسیر توپ زدند. این برای نخستین بار بود که صابری و آشفته فرصت بازی در تیمی خارجی را پیدا کردند.

هر ۳ بانوی والیبالیست ایرانی در لیگ دسته اول ترکیه حضور داشتند. لیگ والیبال زنان در ترکیه در سطح لیگ برتر و دسته اول وضعیتی حرفه‌ای و متفاوت با ایران دارد به طوری که در لیگ دسته اول این کشور ۲۸ تیم حضور دارند، همگی حرفه‌ای هستند و دستمزد پرداخت می‌کنند و سطح فنی تیم‌ها به هم نزدیک است.

این شرایط بهترین خبر ممکن برای تیم ملی والیبال ایران است که بازیکنانش را پس از رقابتی نفس گیر و در سطحی بالا در اختیار می‌گیرد. بر خلاف بازیکنان شاغل در لیگ داخلی، لژیونرها ماه‌ها درگیر مسابقاتی فشرده و تمریناتی سخت بوده‌اند.

مونا آشفته بازیکن تیم ملی می‌گوید حضورش در لیگ ترکیه طی چند ماه اخیر به اندازه سال‌ها حضور در اردوها و مسابقات ملی به تجربیاتش افزوده است. مورد ویژه در مورد مونا آشفته این است که این بازیکن به تازگی از سن ۱۸ سال عبور کرده است و استعداد بالقوه ای است که در مسیر بالفعل شدن قدم بر می‌دارد.

از ستاره جوان تیم ملی که گذر کنیم، مهسا صابری هم تیمی مونا آشفته در بالیکسیر از جمله بازیکنان باتجربه تیم ملی والیبال محسوب می‌شود و همین موضوع در مورد مائده برهانی که در کچورن اسپور بازی می‌کند صادق است.

مائده برهانی همچنان ارزشمندترین بازیکن تیم ملی والیبال است و ستاره اصفهانی برگ برنده کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود. با توجه به عملکرد مثبت دختران والیبال ایران در ترکیه، تمدید قرارداد این بازیکنان و باز شدن مسیری برای کوچ بیشتر بازیکنان ایرانی به لیگ‌های حرفه‌ای محتمل است البته عملکرد ملی پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی در این مورد، نقش تاثیرگذار و مستقیم دارد.

*اطلاعات خبر: نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: طرفداری *انتشار ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۹:۴۳

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.