17

نگین کاتا در راه کاراته وان ترکیه ؛ در بازی های آسیایی به کاتا هم فرصت دهند!

  • کد خبر : 5274
  • 15 خرداد 1397 - 1:59
نگین کاتا در راه کاراته وان ترکیه ؛ در بازی های آسیایی به کاتا هم فرصت دهند!

نگین باقری ستاره کاتای زنان ایران در مرحله جدید لیگ جهانی 2018 کاراته در استانبول ترکیه روی تاتامی می رود. دغدغه نگین اما حضور در بازی های آسیایی جاکارتا است. مسابقاتی که ایران در کاتای انفرادی زنان هرگز کسی را اعزام نکرده.

به گزارش IWSports ؛ نگین باقری تنها کاتاروی اعزامی زنان ایران به لیگ جهانی کاراته در ترکیه خواهد بود. او در تلاش است انحصار حضور کومیته کاها در کاروان کاراته زنان ایران به بازی های آسیایی را بشکند و مترصد فرصت است اگر در اختیار او بگذارند. گفتگوی نگین باقری با آی دبلیو اسپورتس را پیش از سفر به ترکیه بخوانید:

کاتای کاراته وان در انحصار 3 کشور

کاراته وان ترکیه بیش از این که به لیگ جهانی شباهت داشته باشد به قهرمانی کشوری ژاپن ، اسپانیا و ایتالیا شبیه است! در مجموع شرکت کننده زنان و مردان در کاراته وان استانبول، بیشترین تعداد شرکت کننده در کاتای انفرادی زنان است و ژاپن ، اسپانیا و ایتالیا که بهترین رنکینگ را دارند بیشترین شرکت کننده را دارند. اغلب کشورهای صاحب جایگاه در کاتای جهان در حال حاضر مربی ژاپنی دارند و یا کاتاروهای آن ها در کمپ ژاپن تمرین می کنند.

رقابتی فقط برای زیر 100 ها

حضور در کاراته وان به خودی خود ، برای کاراته کا امتیاز رنکینگ به همراه دارد و هر اندازه که شما در جدول پیروز شوید و پیش بروید امتیاز بیشتری کسب می کنید به طوری که نفرات اول تا هشتم ، امتیاز جایگاه مربوط به خود را دریافت می کنند. امتیاز حضور در کاراته وان برای المپیک مهم است البته این آخرین کاراته وانی هست که در آن امتیازها برای رنکینگ لحاظ می شود.

از ایران در کاتای انفرادی زنان ، فقط من حضور دارم و دلیل آن هم این است که در کاراته وان کسانی می توانند شرکت کنند که رنک آن ها زیر 100 باشد و غیر از من ، کاتاروی دیگری در ایران در جمع 100 نفر برتر رنکینگ وجود ندارد.

بازی های آسیایی ؛ به کاتا هم فرصت دهید

در مورد بازی های آسیایی ، تاکنون کاتای انفرادی زنان ایران در این مسابقات حاضر نبوده است و متاسفانه این شانس هرگز به کاتای انفرادی ما داده نشده است. کاراته بانوان ایران همواره 4 سهمیه داشته که همه سهمیه ها به کومیته اختصاص داده شده.

در مورد بازی های آسیایی جاکارتا ، نمی دانیم که سیاست فدراسیون کاراته چیست و آیا تغییری در رویکرد گذشته صورت می گیرد یا خیر. بهترین اتفاقی که ممکن است برای کاتای ایران بیفتد این است که یک شانس برای کاتا در جاکارتا قائل شوند و این برای همه کاتاروها انگیزه بخش خواهد بود.

منتظر رویارویی با ژاپنی ها و اسپانیایی ها

هدف شخصی ام در کاراته وان استانبول ، رویارویی و کسب نتیجه مقابل حریفانی است که در صدر رنکینگ‌ جهان هستند زیرا پس از کاراته وان روتردام در 2 ماه اخیر تمرینات سختی را پشت سر گذاشته ام و در این مدت ، منتظر فرصت رویارویی با آن ها بوده ام.

در دوره های قبلی لیگ جهانی تنها برابر نفرات صدر رنکینگ از ژاپن و اسپانیا واگذار کردم و توانستم حریفان مطرحی که در جمع 8 نفر برتر جهان بوده اند را به راحتی شکست دهم.

به جاکارتا بروم شانس مدال دارم

با توجه به تغییرات تکنیکی و تاکتیکی اعمال شده و پلن برنامه ریزی شده توسط مربیان، هدف اصلی حضور صد در صدی من در بازی های آسیایی است و کاراته وان ترکیه را به عنوان تورنمنت تدارکاتی لحاظ کرده اند.

با این حال قطعا در کاراته وان ترکیه علاوه بر تلاش جهت ارتقا رنکینگ، به دنبال کسب مدال هستم که بتوانم اعتماد مسئولان را برای تخصیص جایگاه اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا در کاتا جلب کنم.

درلیگ های جهانی در کاتای انفرادی با توجه به تعداد شرکت کننده ها و کیفیت فنی آن ها، رقابت به مراتب سخت تر از مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی است به همین دلیل در بازی های آسیایی کسب مدال دور از انتظار نیست. نتایجی که در 2 سال اخیر در لیگ جهانی گرفته ایم موید این موضوع است که در سطح قاره می توانم مدال بگیرم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.