14

هفته سوم لیگ برتر هندبال بانوان/ لارستان و گچساران در اوج ؛ اصفهان و پرچم های نیمه افراشته!

  • کد خبر : 10753
  • 23 شهریور 1397 - 15:41
هفته سوم لیگ برتر هندبال بانوان/ لارستان و گچساران در اوج ؛ اصفهان و پرچم های نیمه افراشته!

رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان با برگزاری 4 مسابقه ، هفته سوم خود را پشت سر گذاشت و در پایان دیدارهای این هفته تیم شهید چمران لارستان در مشهد برد آسانی کسب کرد ، تاسیسات دریایی در نبردی نفس گیر با یک گل اختلاف ذوب آهن را برد و نمایندگان بوشهر و گچساران پیروزی های ارزشمند اما نه چندان ساده ای کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ لیگ برتر هندبال زنان ایران امروز جمعه 23 شهریور به پایان هفته سوم رسید و 4 بازی در شهرهای اصفهان ، گچساران ، کرج و مشهد برگزار شد.

در بازی های برگزار شده ، اتفاقات جالبی رخ داد. هیئت البرز که با توجه به عملکرد هفته گذشته اش ، شانس اصلی پیروزی در بازی خانگی با پترو آموت پویا بوشهر به نظر می رسید در خانه باخت ، ذوب آهن بازی برده را تقدیم تاسیسات کرد و لارستان ، بی رحم و حرفه ای در مشهد عمل کرد و در صدر ماند.

ذوب آهن اصفهان 25 تاسیسات دریایی تهران 26 ؛حسرت و دیگر هیچ

ذوب آهن ، اولین بازی خانگی فصل را دو دستی تقدیم تاسیسات دریایی کرد. خبری از برتری قاطع تاسیسات نبود و این را نتیجه هم نشان می دهد. قسمت غم انگیز قضیه ، این است که ذوب آهن قادر نبود از برتری 6 گله و قابل توجه خود حفاظت کند.

این ، بدترین پایان ممکن در مسابقه ای بود که به نظر می رسید تاسیسات دریایی در دام مواجهه با واقعیات خود در آن گرفتار شده اما تجربه تاسیسات دریایی به کمکش آمد. مهسا معتمدی حالا باید خوشحال باشد که باتجربه ها را در تیمش حفظ کرده.

در حقیقت آن ها نشان دادند برای پیروزی ، پیش از استفاده از میزبانی ، بازیکنان جوان و با انگیزه یا هر عامل دیگری باید بتوانید برنده باشید و تا آخرین لحظه از آخرین شانس خود استفاده کنید. این شکست ممکن است اولین و در عین حال تلخ ترین باخت سبزها تا پایان فصل لقب گیرد.

ذوب آهن در شرایطی که 2 امتیاز را در جیبش داشت ، امتیاز بازی را کادوپیچ تحویل تاسیسات داد و حالا باید فقط به دنبال استفاده از درس های این بازی باشد.مورد دیگر در مورد ذوب آهن این است که آن ها نباید پشت کلمه جوانی پنهان شوند. از آن ها انتظار بهتر شدن می رود و بردن.

در سمت مقابل،  تاسیسات همچنان اقتصادی می برد. آن ها در 3 بازی اخیرشان برده اند ، نتایج باارزشی گرفته اند اما اقتدار ؟ فعلا خبری نیست.

مثل همیشه ، آن ها در حمله ، مهار نشدنی و در دفاع پنیر سوییسی هستند. اگر آرزو محمدی نبود شاید تاسیسات از کسب حداقل امتیاز هم عاجز می ماند. تک ستاره ها تا کجا کار را برای تاسیسات در می آورند؟

اشتاد سازه خراسان رضوی 13 شهید چمران لارستان 34 ؛ میزبان ناآماده و چمران بی رحم

برای شهید چمران لارستان ، تیم قدرتمند لیگ امسال فرقی نمی کند برابر چه تیمی قرار بگیرد. حداقل ، بازی مشهد این را نشان داد. نه رحمی در کار است و نه دست کم گرفتن. صدرنشین از فرصت هایی که حریف در اختیارش قرار داد به بهترین نحو استفاده کرد.

سرعت در دفاع و حمله ، اثر گذارترین عامل و البته تفاوت طرفین در این بازی بود. هر اندازه چمران به موقع به بازی سرعت می داد و خود را به منطقه هدف می رساند اشتاد سازه کند عمل می کرد. یک نکته بدیهی است: اشتاد سازه از نظر بدنی دچار مشکلات اساسی است و البته عجیب هم نیست. آن ها فرصتی برای بدنسازی نداشته اند و حالا این شرایط ، وظایف مربیان آن ها را دو چندان می کند.

در مورد لارستان چه می توان گفت؟ آن ها تیم پرستاره ای هستند و وظیفه ای جز برد نداشتند. این برد به آن ها برای روزهای حساس تر استحکام می بخشد.

هیئت هندبال البرز 21 پترو آموت پویا بوشهر 24 ؛ غافلگیری

پس از این که کرجی ها هفته گذشته در تهران امان تاسیسات را بریدند کسی فکر آن را نمی کرد که بازی برابر تیم پترو آموت پویا بوشهر برای آن ها این قدر سخت شود. حتی تا آخرین لحظات بازی باور کردنی نبود که هیئت البرز در خانه اش در حال شکست خوردن است.

بازی با حواشی متعدد شروع شد. تاخیر 35 دقیقه ای در شروع بازی به دلیل عدم حضور آمبولانس در محل برگزاری و تلاوت قرآن توسط یکی از بازیکنان تیم هیئت البرز از اتفاقاتی بود که باید جدی تر به آن پرداخت و این دست اتفاقات ، شخصیت لیگ را با پرسش روبرو می کند.

در میدان اما همه چیز از ابتدا یک جنگ بود. تیمی قصد تسلیم نداشت و احتمالا البرز تحت تاثیر بازی جنگجویانه و بی محابای البرز قرار گرفت. اسرا زندی بازیکن کردستانی بوشهر در دومین بازی اش ، تاثیر زیادی در بازی داشت. پترو آموت با محوریت او به اضافه پریسا صائبی و مژده ساطوری البرز را زمین گیر کرد.

از یک نظر ، پیروزی پترو آموت در کرج خوشحال کننده است و آن، خروج تدریجی لیگ از شرایط قابل پیش بینی بودن و نزدیکی سطح تیم ها به یکدیگر – حداقل در نیمه دوم جدول – است.

نفت و گاز گچساران 26 سپاهان اصفهان 19 ؛ بازگشت گچساران در نیمه مربیان

شاید نفت و گاز گچساران نمی توانست پیش بینی کند برابر سپاهان به اندازه ای به مشکل بخورد که مجبور شود نیمه اول را بازنده به رختکن برود با این حال نشان داد تیم نیمه مربیان است.آن ها باید از پیروزی 26 بر 19 برابر سپاهان خوشحال باشند.

سپاهان بعد از برد هفته گذشته اش در گچساران چهره بازنده را نداشت اما به سندرمی دچار شد که همزمان گریبان همشهری اش را در خانه می گرفت. ذوب آهن و سپاهان در یک روز و یک ساعت ، دچار تله پاتی واددادگی شدند و پرچم های اصفهان را به حالت نیمه افراشته درآوردند.

پیروزی گچساران ، این برد سخت اما امیدبخش نفت و گاز را در رده سوم جدول حفظ کرده است. گچساران هنوز راه های نرفته زیادی در پیش دارد و سپاهان هم هنوز تا پختگی ، مسیری نه چندان کوتاه را باید طی کند.

فهرست بازیکنان برتر هفته بر اساس جدول امتیازدهی و نیز جدول کلی امتیازات ارزشمندترین بازیکنان لیگ تا پایان هفته سوم منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=10753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.