11

سوال بی پاسخ درباره مارال مردانی؛ تکلیف نامه فدراسیون جهانی چه شد؟

  • کد خبر : 12807
  • 22 مهر 1397 - 8:18
سوال بی پاسخ درباره مارال مردانی؛ تکلیف نامه فدراسیون جهانی چه شد؟

فدراسیون جهانی جودو گفته است حدود یک ماه و نیم قبل نامه ای برای فدراسیون جودوی ایران ارسال کرده که در آن ممنوعیت حضور ورزشکاران محجبه در مسابقات اعلام شده است . موضوعی که فدراسیون جودو در قبال آن واکنشی نشان نداده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ مارال مردانی دختر جودوکار ایران در المپیک جوانان آرژانتین به دلیل حجاب اسلامی از سوی مسئولان برگزاری مسابقه از حضور در میدان برابر حریفی از دومینیکن منع شد.

مسئولان کاروان ایران موضوع ممانعت او را دنبال کردند و مراتب اعتراض ایران را اعلام کردند اما فدراسیون جهانی جودو از موضع خود کوتاه نیامد و طی نامه ای به ایران گفت که حجاب مانع از اجرای بخشی از فنون جودو است و ورزشکاران دیگر مجاز به استفاده از حجاب نیستند.

در همین حال نمایندگان فدراسیون جهانی جودو به مسئولان ایرانی گفته اند فدراسیون جهانی حدود یک ماه و نیم قبل (احتمالا در اوایل شهریور ۹۷) طی نامه ای این موضوع را به اطلاع ایران رسانده اما فدراسیون جودو در این زمینه توضیحی نداده است.

آیا پای یک ایمیل باز نشده یا نامه مطالعه نشده در میان است؟ این موضوع ، گرچه چیزی را تغییر نمی دهد اما اگر در مورد دریافت آن کوتاهی شده باشد اشتباه جالبی نیست. از سوی دیگر امروز این سوال مطرح است: تکلیف حضور دختران جودوکار ایران در میادین آینده چه می شود؟ آن ها باید با جودو خداحافظی کنند؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.