14

نگاهی بر دیدارهای فوتسال بانوان ایران و روسیه ؛ غایب ها، تغییر نظر صوفی زاده و مورد فرشته کریمی

  • کد خبر : 17685
  • 18 اسفند 1397 - 21:24
نگاهی بر دیدارهای فوتسال بانوان ایران و روسیه ؛ غایب ها، تغییر نظر صوفی زاده و مورد فرشته کریمی

حاصل ۲ دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال بانوان ایران برابر روسیه یک پیروزی و یک شکست بود. تیمی که با مدیریت فنی علیرضا رعدی پا به میدان گذشته است ابتدا روسیه را برد و ۲۴ ساعت بعد برابر این تیم شکست خورد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – تیم ملی فوتسال زنان روسیه به طور سنتی و بر اساس توافق فدراسیون فوتبال دو کشور در حوزه زنان زمستان هر سال به ایران می آید و ۲ بازی دوستانه با ایران برگزار می کند. بر این اساس روس ها به تهران آمدند و طی ۲۴ ساعت ۲ بازی در تالار هندبال تهران برابر ایران برگزار کردند.

ایران بازی اول را ۳ بر ۲ از روسیه برد که فاطمه پاپی، فاطمه ارژنگی و فرشته کریمی برای ایران گلزنی کردند. در بازی دوم روس ها بهتر عمل کردند و پس از گلزنی فرشته کریمی، در نیمه دوم ۲ گل به ثمر رساندند و۲ بر یک پیروز شدند تا پیروزی، یک بار سهم ایران و یک بار سهم روسیه باشد.

آن ۴ نفر

نکات ویژه دیدارهای فوتسال بانوان ایران و روسیه، وضعیت تیم ملی ایران بود. سارا شیربیگی، فرزانه توسلی، آرزو صدقیانی زاده و نسترن مقیمی در این ۲ بازی ایران را همراهی نکردند. دلیل عدم حضور آن ها خستگی و مصدومیت عنوان شده بود اما گفته می شود این، همه موضوع نیست. با این وجود این ۴ بازیکن ارزشمند احتمالاً در آینده به تیم ملی ملحق خواهند شد.

سارا شیربیگی و دریافت جایزه بهترین گلزنان مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا 2018 در تایلند

نبود ۴ ملی پوش برجسته از این نظر اتفاقی مثبت بود که میدان را برای بازی کردن بازیکنان دیگر باز کرد و به سایرین فرصت داد. از سوی دیگر تیم ملی باید اتکا به نام ها را به تدریج به دست فراموشی بسپارد اما این بدان معنا نیست که از ۴ ستاره غایب خود صرف نظر کند. آن ها همچنان شاه مهره های تیم ملی هستند.

مورد رعدی و چرخش ۱۸۰ درجه ای صوفی زاده

حضور علیرضا رعدی به عنوان مدیر فنی و رزیور بابایی به عنوان مربی برای نخستین بار بر روی نیمکت تیم ملی فوتسال بانوان رخ داد. رعدی که اکنون با چرخش ۱۸۰ درجه ای لیلا صوفی زاده فقط عنوان مدیر فنی را یدک می کشد اما نفر اول نیمکت بدون سرمربی است، هدایت تیم ملی فوتسال بانوان را تجربه کرده است.

لیلا صوفی زاده که پیش از این هوادار گرفتن مجوز سرمربی شدن رعدی از وزارت ورزش بود و می خواست او را سرمربی اعلام کند حالا اندکی عقب نشسته و نظرش را تغییر داده است. او بر خلاف موضع قبلی خود، حالا تصمیم دارد از رعدی به عنوان مدیر فنی و رهبر موقت تیم ملی استفاده کند. بدین ترتیب اعلام نام سرمربی تیم ملی در آینده ای نه چندان دور کاملاً محتمل است.

موضوع فرشته کریمی

فرشته کریمی بدون این که در ۱۰ ماه گذشته در مسابقه ای رسمی برای تیم باشگاهی یا تیم ملی شرکت کند به تیم ملی دعوت شد و در هر ۲ بازی برابر روسیه به میدان رفت. او در بازی با روسیه یک گل دیدنی زد و در بازی دوم هم تک گل ایران را وارد دروازه روس ها کرد.

گلزنی او برابر روسیه در هر دو بازی حاکی از توانایی های فنی فرشته کریمی است. او با تجارب ارزشمند و عناوین متعدد بازیکنی مفید برای تیم ملی است و هنوز هم در این سن و سال به کار تیم ملی می آید اما حضور او در این ۲ بازی و اصرار به حضورش سبب آسیب دیدگی اش شد.

از فراخوانده شدن او به تیم ملی در این شرایط هیچ کس انتقاد نکرد و این، محبت به فرشته ارزشمند ما نبود. در نتیجه این محبت به آسیب دیدگی او انجامید. صیانت از سلامت بازیکنان در تیم ملی اهمیتی ویژه دارد و فرشته کریمی به عنوان یک سرمایه علاوه بر این که باید در چارچوب اصول حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد باید حفاظت شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.