13

تبعات بی پولی | ایران در والیبال زنان باشگاه های آسیا نماینده ندارد

  • کد خبر : 18484
  • 16 فروردین 1398 - 10:40
تبعات بی پولی | ایران در والیبال زنان باشگاه های آسیا نماینده ندارد

همان طور که پیش بینی می‌شد باشگاه پیکان از حضور در مسابقات والیبال زنان باشگاه‌های آسیا انصراف داد. بحران مالی ابتدا سبب انصراف ذوب آهن، قهرمان فصل گذشته لیگ از حضور در باشگاه‌های آسیا شد و حالا نوبت به پیکان نایب قهرمان فصل قبل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران، مسابقات والیبال زنان باشگاه‌های آسیا از ۷ اردیبهشت ۹۸ در شهر تیانجین چین آغاز می‌شود اما بر خلاف سال‌های گذشته امسال ایران در این رقابت‌ها نماینده‌ای ندارد و بدین ترتیب تعداد تیم‌های حاضر در این رویداد از ۱۱ تیم به ۱۰ تیم تنزل می‌یابد.

ذوب آهن اصفهان، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر والیبال بانوان مدت کوتاهی پس از کسب قهرمانی رسماً اعلام کرد که قصد حضور در مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا را ندارد. تصمیمی که تنها بر اساس محدودیت‌های مالی باشگاه ذوب آهن اتخاذ شد و دور از ذهن نیز نبود.

بدین ترتیب فدراسیون والیبال به پیکان، تیم نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پیشنهاد داد که نماینده ایران در این رقابت‌ها باشد. پیکان در سال ۹۷ نیز در مسابقات باشگاه‌های آسیا در قزاقستان حضور داشت اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته باشگاه پیکان مجاب به حضور در این مسابقات نشد.

رد پیشنهاد فدراسیون والیبال از سوی باشگاه پیکان کاملاً قابل پیش بینی بود. پیکان نیز دچار تنگنای مالی است و حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا نیاز به نظر مثبت هیئت مدیره و تصویب بودجه‌ای برای این مسابقات داشت که در نهایت بی نتیجه ماند.

پیکان با وجود اینکه به جز یک تیم فوتبال مردان در لیگ برتر کشور و تیم والیبال زنان در لیگ برتر بانوان تیم دیگری ندارد اما برای تخصیص هزینه همین تیم‌ها از اعتبارات ایران خودرو نیز با مشکلاتی مواجه است. همچنین حضور در مسابقات تیانجین با این فرصت محدود و بدون آمادگی لازم یکی دیگر از موانع حضور پیکان ارزیابی می‌شود.

پیکان در مسابقات والیبال بانوان باشگاه‌ های آسیا ۲۰۱۸ قزاقستان

در این شرایط حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا و تامین هزینه‌های وابسته آن برای پیکان و محمود شیعی مدیر عامل این باشگاه به معنای چالش تازه ای بود. اکنون با تصمیم پیکان، ایران در والیبال زنان باشگاه های آسیا نماینده ندارد .

نماینده ایران در گروه یک مسابقات باشگاه‌های آسیا با نمایندگان چین، قزاقستان، هنگ کنگ و چین‌تایپه همگروه بود و در گروه دوم ۶ تیم حضور داشتند اما با انصراف نماینده ایران و ۴ تیمی شدن گروه یک، باید دید آیا کنفدراسیون والیبال آسیا یکی از تیم‌های گروه یک را به گروه دوم می‌فرستد تا مسابقات در ۲ گروه ۵ تیمی برگزار شود یا دست به ترکیب کنونی نمی‌زند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=18484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.