13

حمیده عباسعلی ؛ شکست ناپذیر از ۲۰۱۲ | حریفان ما مشکل پول و ویزا ندارند

  • کد خبر : 25052
  • 06 مرداد 1398 - 9:03
حمیده عباسعلی ؛ شکست ناپذیر از ۲۰۱۲ | حریفان ما مشکل پول و ویزا ندارند

پس از کسب یک مدال طلای دیگر، این بار در تاشکند ازبکستان حمیده عباسعلی ستاره بین المللی کاراته ایران همچنان امیدوار است بتواند در المپیک برای ایران مدال کسب کند. او طی ماه های اخیر همواره در اوج قرار داشته است. آیا این روند تا پایان المپیک تابستانی توکیو ادامه می یابد؟

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ حمیده عباسعلی در مسابقات کاراته قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان در وزن به اضافه ۶۸ کیلو دوباره درخشید و مدال طلای آسیا را به دست آورد.

او همچنان تاکید می‌کند که هدف اصلی و نهایی او مدال آوری در المپیک توکیو است. کاراته در تابستان ۲۰۲۰ برای نخستین بار در المپیک حضور دارد و با توجه به اینکه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و نیز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ ژو چین خبری از حضور کاراته نیست، توکیو مهم‌ترین و احتمالاً آخرین فرصت برای جاودانگی حمیده عباسعلی است.

ستاره کاراته بانوان ایران در گفتگویی در مورد آخرین وضعیت خود صحبت کرده. از اینکه رقیبانش بر خلاف او مشکل پول و ویزا و هزینه حضور در تورنمنت‌ها را ندارند و اینکه قرار نیست برای همیشه نفر اول و در بهترین و ایده آل ترین وضعیت باشد.

نمی‌توانم همیشه در اوج باشم

برای بار پنجم بود که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا کسب می‌کردم و ارزش ویژه آن تاثیر بر رنکینگ المپیکی بود. همه کاراته‌کاها آماده بودند و با نهایت توان روی تاتامی حاضر شدند. من هم مثل هر ورزشکار دیگری نمی‌توانم همیشه در اوج باشم و گاهی بدنم افت می‌کند. خدا را سپاسگزارم که توانستم با دست پر از این رقابت‌ها برگردم.

شکست ناپذیر از ۲۰۱۲

حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان از این نظر برای من تورنمنتی ویژه بود که علاوه بر اهداف المپیکی ام به دنبال تداوم رکوردها بودم. سال ۲۰۱۲ بود که برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا گرفتم و خوشحالم که تا به امروز در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیا به هیچ حریفی نباخته‌ام. می‌خواستم در تاشکند این روند را تداوم بخشم که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد.

در بخش تیمی جنگنده ظاهر شدیم. ما یک تیم بودیم و نمی‌توانم آن را با مسابقات انفرادی مقایسه کنم. هم در نیمه نهایی مقابل چین و هم در فینال برابر ژاپن رقابت بسیار نزدیکی داشتیم، اما خدا را شکر سربلند شدیم و طلا گرفتیم.

اشباع نمی‌شوم

طبیعی است که ذوب مدال اول همیشه بیشتر است اما برای من اشباع شدن و سیری پذیری از مدال وجود ندارد. همچنان می‌خواهم روی تاتامی بروم و مبارزه کنم و این برای من تازه است. لذت هر مسابقه به قوت خود باقی است و به همین دلیل همیشه می‌خواهید باز هم تجربه کنید و بجنگید و برای پیروزی مبارزه کنید.

در حال حاضر نیز در آستانه المپیک قرار داریم و همه چیز برای من ویژه و حساس‌تر است. در زندگی ام هرگز آدمی نبوده‌ام که با یک مدال قانع شوم. اگر این طور بود شاید پس از طلای آسیا و نقره جهان اولین و آخرین مدال‌های من می‌شد و از کاراته کنار می‌رفتم.

هدف: حفط رنکینگ اول جهان

می‌خواهم از طریق امتیاز رنکینگ، برای المپیک توکیو کسب سهمیه کنم. کار سخت است اما غیر ممکن نیست. ادغام اوزان رسمی در هم و تشکیل اوزان المپیکی کار را فوق العاده دشوار کرده است و در نتیجه ۴ نفر برتر رنکینگ جهانی می‌توانند سهمیه امتیازی بگیرند به عبارت دیگر در هر وزن، نفرات اول و دوم شانس حضور مستقیم در المپیک را دارند.

در حال حاضر صدرنشین وزن به اضافه ۶۸ کیلو هستم اما واقعیت این است که حاشیه امنیتی وجود ندارد. ۹ دور مسابقه که همگی دارای امتیاز رنکینگ المپیکی است در پیش است و من حداقل ۲ مسابقه را در شیلی از دست می‌دهم. سفر به شیلی در آن سوی دنیا بسیار پرهزینه است و در مورد ویزا هم مشکل وجود دارد. بدین ترتیب در ۷ دور مسابقه دیگر تا سال آینده میلادی باید جبران کنم و عملکرد خوبی ارائه دهم.

پول و ویزا مشکل ماست نه حریفان

در ایران مشکلاتی داریم که حریفان ما آن مشکلات را ندارند و عمده مسئله اعتبار مالی برای حضور در تورنمنت‌ها و صدور روادید برای سفر به کشورهای دیگر است. در مسابقات سری آ در کانادا ویزای کانادا داشتم و در مسابقات حضور پیدا کردم. تصورم این بود که رقبایم به سری آ نمی آیند و ترجیح می‌دهند در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنند اما همه آنها آمده بودند و این نشان می‌دهد آنها نمی‌خواهند هیچ مسابقه‌ای را از دست بدهند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.