14

یک اتفاق تاریخ برای زنان| استفانی از فرانسه داورسوپرکاپ فوتبال اروپا شد

  • کد خبر : 25367
  • 12 مرداد 1398 - 0:10
یک اتفاق تاریخ برای زنان| استفانی از فرانسه داورسوپرکاپ فوتبال اروپا شد

داور زن فرانسوی دیدار سوپرکاپ اروپا بین لیورپول و چلسی را سوت خواهد زد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران- به نقل از ورزش سه؛ یوفا امروز اعلام کرد که استفانی فراپارت داور زن فرانسوی 12 روز دیگر دیدار لیورپول و چلسی در سوپرکاپ اروپا را قضاوت خواهد کرد. دیداری که قرار است در استانبول برگزار شود.

این برای اولین بار در تاریخ فوتبال است که یک داور زن، دیداری به این اهمیت در فوتبال مردان را قضاوت می کند. فراپارت ماه گذشته داوری بازی نهایی جام جهانی زنان بین هلند و آمریکا را برعهده داشت. دیداری که با برتری 2-0 آمریکا به اتمام رسید.

او دیدار نیمه نهایی یورو 2017 زنان بین هلند و انگلیس و نیز فینال یورو 2012 زیر 19 ساله های زنان در ترکیه را نیز سوت زده بود. فراپارت همچنین اولین داور زن است که آوریل گذشته در لوشامپیونا قضاوت کرد. او داور اول دیدار آمیان و استراسبورگ بود و قرار است فصل بعد نیز چندین بازی از لیگ فرانسه را قضاوت کند.

فراپارت را همان تیم او در فینال جام جهانی زنان یعنی مانوئلا نیوکولوسی فرانسوی و میشله اونیل ایرلندی در قضاوت سوپرکاپ همراهی خواهند کرد و جونیت چاکر داور مشهور ترکیه ای نیز داور چهارم خواهد بود. در این بازی از وی ای آر نیز استفاده خواهد شد و کلمنت تورپین فرانسوی داور VAR خواهد بود.

الکساندر چفرین رئیس یوفا در واکنش به انتخاب فراپارت به عنوان داور سوپرکاپ اروپا گفت:« چندی بار گفته ام که در فوتبال زنان هیچ حد و مرزی وجود ندارد و بسیار خوشحالم که استفانی فراپارت داور سوپرکاپ خواهد بود. او در دوران داوری خود ثابت کرده است که توانایی و مهارت بالایی دارد و امیدوارم او الهام بخش میلیون ها زن و دختر دیگر شود که رویای ورود به فوتبال و نیز داوری را دارند. او نشان داد که رویای آنها می تواند به واقعیت تبدیل شود. ما در یوفا همه امکانات و ابزراهای لازم برای توسعه فوتبال زنان را فراهم کرده ایم و به آینده بسیار خوشبین هستیم.»

 

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=25367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.