21

9 تیم در لیگ هندبال بانوان | به لیگ مایه دارها خوش آمدید!

  • کد خبر : 27720
  • 09 شهریور 1398 - 13:33
9 تیم در لیگ هندبال بانوان | به لیگ مایه دارها خوش آمدید!

فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان در راه است. ۹ تیم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند و به نظر می رسد در دوران فشار اقتصادی، اوضاع مالی در هندبال بانوان بهتر از گذشته است. این لیگ مایه دارها است؟

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان چهارشنبه ۱۳ شهریور برگزار می شود و هندبال زنان ایران در شش ماه دوم سال جان تازه ای می گیرد.

شهید چمران لارستان، نفت و گاز گچساران، ذوب آهن اصفهان، تاسیسات دریایی تهران، اشتاد سازه مشهد، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، هیات طرقبه و شاندیز و زاگرس اسلام آباد تیم‌های حاضر در لیگ هندبال بانوان هستند البته اگر تا پیش از قرعه کشی انصرافی در کار نباشد.

بر خلاف آن چه در لیگ‌های دیگر ورزش زنان کشور ساری و جاری است، لیگ هندبال بانوان کمترین نشانه را از بحران اقتصادی دارد. آیا این لیگ، لیگ “مایه دارها” است؟ البته که خبرهای خروجی از مشهد، بودجه قابل توجه کازرون و اوضاع مرتب سپاهان به همراه حساب‌های همیشه ایمن سپاهان این ایده را تقویت می‌کند.

حتی در شهید چمران لارستان، اگر کاهش هزینه‌ها برنامه این باشگاه‌ها باشد آن‌ها حداقل این اطمینان را دارند که پشتوانه مالی قدرتمندی دارند که هر زمان اراده کند معادلات اقتصادی و در نتیجه معادله قدرت فنی در لیگ را بر هم می زند.

تقریباً هیچ یک از تیم‌های ثبت نام شده در لیگ هندبال بانوان ۹۸ مشکلات مالی جدی ندارند در حالی که در سال‌های گذشته که وضعیت اقتصادی در ایران به مراتب قابل تحمل تر از حال حاضر بود، تیم‌های بی پول در لیگ برتر بیشتر بودند.

با این حال، عقد قراردادهای سنگین مالی در مشهد نشان می‌دهد تاسیسات دریایی و سپاهان، بهشت بازیکنان از نظر دریافت قطعی مبالغ قراردادهایشان رقیب تازه‌ای پیدا کرده‌اند که مبالغی بالاتر از سقف معمول به بازیکنان پیشنهاد داده است.

در کازرون، تیم تازه وارد نیز از این قاعده مستثنا نیست و تنها وضعیت نفت و گاز گچساران شاید از همیشه بدتر باشد که جیبش متصل به جیب صنعت نفت کشور است و در ایام تحریم در خط مقدم مقاومت و تحمل کاهش هزینه‌ها قرار گرفته است.

در اصفهان، سپاهان امسال بودجه بیشتری برای لیگ در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد به تدریج سپاهان خود را به سطح رقابت برای سکو و قهرمانی نزدیک می‌کند. در ذوب آهن اما پول کافی وجود ندارد و آن‌ها باز هم با حداقل‌ها در لیگ حاضر می‌شوند. سبزها به حدی وضعیت بدی دارند که هیئت مدیره ذوب آهن در تلاش برای کاهش هزینه‌ها، گزینه تعطیلی برخی تیم‌های باشگاه را روی میز دارد.

در غرب، زاگرس اسلام آباد نیز که مهره‌های شاخصی را جذب کرده نمی‌تواند با دست خالی اقدام به این کار کند در نتیجه زاگرس نیز از مشکلات مالی مبرا خواهد بود البته فراموش نکنیم که در فضای اقتصاد بی ثبات، در هم ریختن آنی ستون‌های باشگاه‌ها دور از ذهن نیست.

در لیگ “مایه دارها، بهشت جذاب برای بازیکنانی که در سطح بین المللی حرف چندانی برای گفتن ندارند، فدراسیون هندبال به دنبال خروجی جدیدی می‌گردد. به طور صادقانه، تنها جوان‌ها امیدوار کننده هستند و نوشتن یادگاری روی دیواری غیر از دیوار آن‌ها وقت تلف کردن خواهد بود و بس.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.