15

لیگ جهانی کاراته مسکو | شگفتی سازی رزیتا علیپور با کسب طلا ؛ خوب شد “ژیائو یان” نبود!

  • کد خبر : 30136
  • 14 مهر 1398 - 16:50
لیگ جهانی کاراته مسکو | شگفتی سازی رزیتا علیپور با کسب طلا ؛ خوب شد “ژیائو یان” نبود!

در لیگ جهانی کاراته مسکو و در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم چهره‌ای طلایی شد که کسی فکر آن را نمی‌کرد. رزیتا علیپور با کسب مدال طلا شگفتی ساز شد و بر بام این مرحله ایستاد. این بهترین عملکرد علیپور در ادوار کاراته وان و همچنین در سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ پرونده مرحله ششم لیگ جهانی کاراته وان در مسکو روسیه امروز یکشنبه ۱۴ مهر بسته شد و تیم ملی کاراته ایران در حالی با ۳ طلا و یک نقره و یک برنز قهرمان این مسابقات شد که سهم دختران کاراته کا از این مدال‌ها، ۲ طلا بود.

پس از این که سارا بهمنیار توانست در منهای ۵۰ کیلوگرم طلایی شود نوبت به شگفتی سازی رزیتا علیپور با کسب مدال طلا رسید. در منهای ۶۱ کیلوگرم، کاراته‌کای باتجربه ایران حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت. دیگر خبری از مانع همیشگی رزیتا یعنی ژیائو یان چینی هم نبود. او البته در تورنمنت حضور داشت اما به رزیتا برخورد نکرد.

او در گام اول ابتدا ۵ بر یک از سد نینا رادینوویچ سوییسی گذشت و سپس در دور دوم مقابل جوآنا رکوویچ صرب پس از تساوی صفر صفر در هانتی پیروز شد. سومین نبرد رزیتا برابر لارا سیوه از فرانسه برگزار شد که علیپور این مسابقات را نیز ۵ بر صفر به سود خود پایان داد.

پیروزی ۳ بر صفر علیه بیتسام سادینی از مراکش رزیتا را به نیمه نهایی برد. در این مرحله جیانا لطفی حریف صاحب نام مصری که در لیگ‌های جهانی امسال نمایش فوق العاده ای داشته در هانتی برابر رزیتا علیپور شکست خورد.

آخرین مأموریت رزیتا در مسکو در فینال برابر هایا جوما از کانادا بود که پیروزی یک بر صفر، طلا را به رزیتا هدیه کرد. او با این مدال طلا به بزرگترین افتخار خود در ادوار لیگ جهانی کاراته رسیده است. تلاش های او در سال ۲۰۱۹ برای کسب مدال بالاخره به نتیجه رسید.

چندی قبل علیپور در مرحله پنجم لیگ جهانی در توکیو، با شکست برابر ژیائو یان چینی از رسیدن به نیمه نهایی بازمانده بود. کاراته کایی که همیشه یک مشکل بزرگ برای رزیتا علیپور بوده است. او همچنین در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند مغلوب همین کاراته کای چینی شده بود.

رزیتا همچنین در مرحله چهارم لیگ جهانی کاراته در شانگهای در دور دوم به لیلا هورتال فرانسوی باخت و حذف شد و در مرحله دوم لیگ سری آ در استانبول ترکیه نیز در دور اول از جدول رقابت‌ها کنار رفت.

در لیگ جهانی رباط مراکش، رزیتا علیپور در دور سوم برابر ژیائو یان چینی باخت، به جدول شانس مجدد رفت و پس از غلبه بر کاراته کایی از هلند در دور دوم به لیلا هورتال فرانسوی باخت و به مدال نرسید. هورتال در راه ایجاد مانع برای رزیتا، یار و یاور ژیائو یان بوده است.

در کاراته وان سالزبورگ در اتریش نیز رزیتا در دور دوم به ژیائو یان چینی باخت و در شانس مجدد با وجود پیروزی بر حریفان برزیلی و اوکراینی، با شکست برابر جیانا لطفی از رقابت‌ها حذف شد. این نتایج دلیل خوبی برای نگریستن به طلای ملی پوش ایرانی به عنوان شگفتی سازی رزیتا علیپور است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=30136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.