18

گلایه‌های والیبالی از زبان بانوی نارنجی | فاطمه حسنی : در کرمان کسی قدر ملی پوش‌ها را نمی‌داند

  • کد خبر : 34361
  • 22 آذر 1398 - 5:16
گلایه‌های والیبالی از زبان بانوی نارنجی | فاطمه حسنی : در کرمان کسی قدر ملی پوش‌ها را نمی‌داند

فاطمه حسنی ملی پوش والیبال بانوان از وضعیت آشفته والیبالیست‌های بانوان در کرمان می‌گوید؛ اینکه در این شهر کسی به فکر رشد نیست.

آی دبلیو اسپورتس – کرمان :  دیگر همه می‌دانند که زوج فوتبالی-والیبالی ایران چه کسانی هستند؛ سعید بیگی و فاطمه حسنی. دو ورزشکار تویسرکانی و کرمانی که به دلیل قرارداد با سایپا به زوج نارنجی لقب گرفته‌اند و هر دو خارج از شهرهای تولد خود به دنبال کسب موفقیت‌های ورزشی هستند.

فاطمه حسنی به تمام اردوهای تیم ملی والیبال بانوان دعوت شده و این برای کرمان که در تیم ملی نماینده دارد، افتخار مهمی است اما صحبت‌های حسنی در گفتگو با آی‌ دبلیو اسپورتس بیانگر دل پر او از بی توجهی در کرمان است؛ گلایه‌هایی که خودش می‌گوید نقطه شروعش را نمی‌داند!

حضور در تیم ملی تاریخ ساز

فاطمه حسنی درباره شروع ورزش والیبال می‌گوید: از 9 سالگی به دلیل علاقه و استعدادی که داشتم، خیلی سریع توانستم وارد تیم‌های کشوری شوم و سپس به تیم ملی دعوت شدم. در تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان حضور مداومی داشته ام که مهمترین مقام در سال 90 در مسابقات دانش آموزی در کشور ویتانم به دست آمد که سوم شدیم. این اولین مدال آسیایی بانوان در رشته والیبال بعد از انقلاب بوده.

آرزو داشتم برای کرمان بازی کنم اما…

او یک کرمانی است اما استان او این روزها در والیبال ایران جایگاهی ندارد. فاطمه حسنی در ادامه صحبت‌های خود به انتقاد از بی توجهی به ورزش بانوان به خصوص والیبال در کرمان می گوید: به حدی گلایه دارم که نمی‌دانم از کجا شروع کنم. بانوان والیبالیست کرمان واقعا مظلوم و محروم هستند. من تنها با تلاش خودم و کمک خانواده ام به تیم ملی رسیدم و خیلی وقت است که در هیچ باشگاهی در کرمان دست به توپ نزده ام.

بی مهری های زیادی دیدم و در کرمان کسی قدر یک ورزشکار ملی پوش را نمی داند. آرزو داشتم برای شهرم بازی کنم و افتخار کسب کنم اما ظلم زیادی در حق بازیکنان با استعداد می شود و اصلا دیده نمی شوند.

به دنبال هیچ حمایتی از سوی کرمان نبودم و نیستم

حسنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد در کرمان فقط از سوی محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل پیشین ورزش و جوانان استان حمایت شده است: خیلی وقت است که دنبال هیچ حمایتی از سوی مسئولان کرمانی نیستم. در واقع هیچوقت نبودم و تنها به خودم اتکا کردم. در این سال ها تنها کسی که من را حمایت کرد، آقای امیری خراسانی بودند و من صمیمانه از ایشان تشکر می کنم که برای ورزشکاران احترام قائل هستند.

واکنش جالب به پیشرفت از سوی مربیان کرمانی

رفتن به تیم ملی آرزویی بود که فقط خودم برای آن تلاش کردم. هیچ مربی در کرمان به پیشرفت من کمک نکرد و پیشرفتم در اردوهای تیم ملی شروع شد. چندین سال است که در لیگ برتر و لیگ یک والیبال بانوان کشور از کرمان تیمی نیست. مربیان در کرمان اطلاعات بروزی ندارند و وضعیت آکادمی ها ضعیف است.

ورزشکارانی معروف به زوج نارنجی

حسنی در پایان درباره وضعیت قرارداد خودش و همسرش سعید بیگی که بازیکن تیم فوتبال سایپا است، گفت: ما هر دو در لیگ برتر والیبال بانوان و لیگ برتر فوتبال آقایان با سایپا قرارداد داریم و برای اولین بار است که یک زوج ورزشی در یک باشگاه حضور دارند که به ما می گویند زوج نارنجی. همسرم اهل تویسرکان است و در پست هافبک دفاعی بازی می کند. او قبلا در تیم های شاهین بوشهر، نفت مسجدسلیمان، نیروی زمینی، آلومینیوم اراک، نفت تهران و امیدهای استقلال بازی کرده. به همراه نفت مسجدسلیمان قهرمان لیگ یک شد و به لیگ برتر رسید و به همراه شاهین هم موفق به صعود به لیگ برتر شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=34361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.