3
در انتخابی رویینگ تک نفره زنان

فاطمه مجلل صاحب سهمیه المپیک شد

  • کد خبر : 96450
  • 02 اردیبهشت 1403 - 7:11
فاطمه مجلل صاحب سهمیه المپیک شد
فاطمه مجلل قایقران ۲۲ساله ایران موفق شد سهمیه حضور در المپیک پاریس را در رویینگ تک‌نفره زنان به دست بیاورد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات رویینگ انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰3 با کسب سهمیه المپیک توسط فاطمه مجلل همراه بود.

این قایقران ۲۲ساله و اهل ارومیه، امروز در فینال ماده رویینگ تک‌نفره در چونگجو کره جنوبی صاحب نشان برنز شد و با این مدال توانست برای نخستین‌بار سهمیه المپیک را کسب کند.

فاطمه مجلل در رویینگ تک‌نفره بانوان در فینال مسابقات سوم شد و با کسب مدال برنز جواز حضور در سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد تا پس از کسب مدال نقره در بخش چهارنفره دو پارو بازی‌های آسیایی هانگژو موفقیت دیگری کسب کند.

فاطمه مجلل در فینال با حریفانی از ویتنام، فیلیپین، ژاپن، ازبکستان و سنگاپور رقابت کرد و با زمان۷:۳۷.۰۷ دقیقه به‌عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مدال برنز مسابقات جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

در این رقابت نمایندگان ازبکستان و ژاپن اول و دوم شدند. بدین ترتیب، مجلل جانشین نازنین ملایی خواهد بود که در دوره گذشته المپیک نماینده ایران بود و تا فینال B هم پیش رفت.

رویینگ زنان ایران از سال ۲۰۰۸ در المپیک حضور داشته است. هما حسینی در المپیک ۲۰۰۸ پکن، سولماز عباسی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، مهسا جاور در ۲۰۱۶ ریو و نازنین ملایی در ۲۰۲۰ توکیو برای ایران پارو زدند.

فاطمه مجلل پنجمین نماینده رویینگ زنان ایران در بخش تک‌نفره در ادوار المپیک تابستانی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.