1
در انتخابی قایقرانی رویینگ

سهمیه دونفره المپیک برای جاور و نوروزی

  • کد خبر : 96453
  • 02 اردیبهشت 1403 - 7:34
سهمیه دونفره المپیک برای جاور و نوروزی
نخستین سهمیه رویینگ دونفره زنان ایران در المپیک، امروز توسط مهسا جاور و زینب نوروزی در انتخابی قاره‌ای این رشته به دست آمد.

به گزارش افرا ورزش، پرونده مسابقات رویینگ انتخابی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کسب سهمیه رویینگ دونفره سبک‌وزن زنان المپیک توسط مهسا جاور و زینب نوروزی همراه شد.

پس از این که فاطمه مجلل توانست در رویینگ تک‌نفره سهمیه المپیک را به دست بیاورد نوبت به مهسا جاور و زینب نوروزی، ملی‌پوشان زنجانی رویینگ ایران رسید که امروز در چونگجو کره جنوبی موفقیت بزرگی به دست بیاورند.

این دو پاروزن، برای نخستین‌بار در ادوار المپیک، رویینگ ایران را در ماده دونفره صاحب سهمیه کردند. از سوی دیگر با کسب این سهمیه، برای اولین‌بار، رویینگ ایران در بخش زنان ۲ سهمیه و ۳ قایقران به المپیک می‌فرستد.

جاور و نوروزی در فینال، در رقابت با حریفانی از تایلند، ویتنام، ژاپن، ازبکستان و اندونزی با زمان ۷:۰۴.۷۸ دقیقه به‌عنوان قایق دوم از خط عبور کردند و با کسب مدال نقره المپیکی شدند.

وعده مهسا جاور محقق شد

این زوج همچنین توانسته بودند در بازی‌های آسیایی هانگژو در رویینگ دونفره مدال نقره را به دست بیاورند. جاور در آن زمان گفته بود که آنها همین مسیر را تا کسب سهمیه المپیک پاریس ادامه خواهند داد.

حضور مهسا جاور در المپیک پاریس به معنای دومین حضور او در این مسابقات خواهد بود. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو در رویینگ تک‌نفره برای ایران مسابقه داد و جالب این که آن سهمیه را نیز در چونگجو کره به دست آورده بود.

سهمیه‌های المپیکی ورزش زنان افزایش یافت

رویینگ زنان ایران از سال ۲۰۰۸ در المپیک حضور داشته است. هما حسینی در المپیک ۲۰۰۸ پکن، سولماز عباسی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، مهسا جاور در ۲۰۱۶ ریو و نازنین ملایی در ۲۰۲۰ توکیو برای ایران پارو زدند.

فاطمه مجلل، مهسا جاور و زینب نوروزی نمایندگان رویینگ زنان ایران در پنجمین حضور در ادوار المپیک خواهند بود. بدین ترتیب، تعداد دختران ایران در المپیک پاریس که به طور رسمی و قطعی این سهمیه را به دست آورده‌اند به ۸ نفر رسید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.