6
گفتگو با مدال‌آور رویینگ در هانگژو

جاور: همین مسیر را تا کسب سهمیه المپیک ادامه می‌دهیم

  • کد خبر : 94554
  • 25 مهر 1402 - 16:50
جاور: همین مسیر را تا کسب سهمیه المپیک ادامه می‌دهیم
مهسا جاور، اولین مدال کاروان ایران را در هانگژو به دست آورد تا نام او و زینب نوروزی تبدیل به یک ترکیب همیشه برنده برای رویینگ ایران شود.

به گزارش افرا ورزش بازی‌های آسیایی هانگژو به اتمام رسید و به تاریخ ورزشی کشور پیوست. حالا نام دختران ایران بخشی از تاریخ پرافتخار ورزش ایران است.

البته هیچ‌کس نمی‌تواند منکر حس و حال بی‌نظیر به دست آوردن “اولین” مدال برای کاروان بزرگی به نام ایران باشد. مدالی که این بار مهسا جاور و زینب نوروزی آن را به دست آوردند تا رویینگ دو نفره ایران را به عنوان اولین رشته مدال آورنده بازی‌های آسیایی هانگژو ثبت کنند.

جاور که در رویینگ سنگین وزن چهار نفره هم خوش درخشید تا دومین مدال نقره را هم از آن خود کرده باشد، از حس و حال این مدال و امیدواری برا کسب سهمیه المپیک با مدال طلا گفت.

همیشه اولین بودن رنگ و بوی متفاوتی دارد و شما اولین مدال کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کردید.

واقعا همین‌طور است. در بازی‌های آسیایی هیچ‌وقت اولین مدال را قایقرانی نمی‌گیرد و شرایط بازی‌های به گونه‌ای است که همیشه فینال ما بعد از تیراندازان است ولی این دفعه فینال آنها دیرتر از ما شروع شد.

واقعا نمی‌توانم بگویم چه حس و حالی بود. همه واقعا خوشحال بودند و جزو مدال‌هایی بود که حس و حالش با تمام مدال‌هایی که تا الان داشتم، فرق داشت.

هم به خاطر این‌که اولین مدال ایران بود و هم به این خاطر که شاید خودم هم باورم نمی‌شد بعد از جاکارتا و چند سال دوری‌ام و تمام اتفاق‌های سختی که برایم افتاد، بتوانم این‌گونه برگردم. انگار تمام خستگی‌هایم رفت.

شیرینی دیگر این‌که شما برای کسب مدال نقره با قهرمان جهان جنگیدید نه فقط قهرمان آسیا. چین تمامی مدال‌های طلا را درو کرد.

دقیقا همینطور است. در رشته ما یعنی رویینگ چین در تمامی مواد ورزشکار داشت و هیچ ارنجی را خالی نگذاشته بود. چین تنها کشوری در آسیا است که در مسابقات جهانی رویینگ مدال می‌گیرد، سهمیه المپیک می‌گیرد و تمامی ورزشکارانی که در جهانی سهمیه المپیک پاریس گرفته بودند را سرخط آورده بود.

اصلی‌ترین نفرات تیم چین سر خط بودند. بله ما با قهرمانان جهان مسابقه دادیم و نقره گرفتیم. دو نفری که در دونفره با من و زینب مسابقه دادند، دو هفته قبل از بازی‌های آسیایی در مسابقات جهانی پارو زده بودند و با مدال جهانی، آماده مسابقات آسیایی می‌‌شدند در حالی‌که سهمیه پاریس را هم گرفته بودند! یعنی الان ما در مسابقات سهمیه المپیک دیگر چین را نداریم چون سهمیه‌شان را قبلا گرفتند، هم در دونفره و هم در چهار نفره.

حالا مطمئن هستیم که ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی همیشه برنده است.

ما در یک لیگ هم‌تیمی شدیم و در لیگ 500 دو نفره پارو زدیم، نزدیک تورنومنت جهانی روسیه شروع به تست دادن کردیم،تمامی ترکیب‌ها تست شد، فکر می‌کنم بالای 40 تست دادیم که به بهترین ترکیب برسیم. من و زینب بهترین رکورد ایران را زدیم و آن را بالای ده بار تکرار کردیم.

تا در جهانی روسیه که پارو زدیم و بعد به تست قبل بازی‌های آسیایی رسیدیم که دوبار در ایران و دوبار در اردوی روسیه تست دادیم که باز هم بهترین زمان دست ما بود.امیدوارم همین مسیر را تا کسب سهمیه ادامه دهیم.

چقدر به کسب سهمیه با ترکیب برنده امیدوار باشیم؟

شک نکنید. قطعا و به امید خدا با مدال طلا سهمیه المپیک را خواهیم گرفت.

پس با اطمینان بگوییم که ما برای رسیدن به دیگر کشورها در تکنیک و فن هیچ چیز کم نداریم و تنها به خاطر بودجه و کمبود اردو دچار مشکل هستیم؟

دقیقا همین است. این بحث جدیدی نیست و ما به اندازه یکی از شهرهای کوچک این کشورها هم امکانات و تجهیزات و پیست نداریم. فکر کنید اگر ما یک دهم این امکانات را داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد. چه قایق، چه پارو و چه پیست.

یکی دیگر از مشکلات کم توجهی به مباحث مالی ورزشکاران است. باید اسپانسرها را به سمت این رشته بیاوریم چون ما در تمامی مسابقات مهم حضور داریم، بازی‌های آسیایی، المپیک و .. و نکته مهم‌تر این‌که رشته ما فقط به اسم حضور ندارد و در تمامی مسابقات مدال آور هم هست. امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به این رشته داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.