1
تلاش برای افزایش سهمیه ثمر نداد

رستمیان، تنها سهمیه المپیکی تپانچه باقی ماند

  • کد خبر : 96437
  • 31 فروردین 1403 - 18:05
رستمیان، تنها سهمیه المپیکی تپانچه باقی ماند
مسابقات سهمیه المپیک در برزیل، فرصتی برای افزایش سهمیه‌های تیراندازی در المپیک پاریس بود؛ اما هانیه رستمیان در تپانچه زنان، تنها سهمیه ایران باقی ماند.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در ریودوژانیرو برزیل در بخش تپانچه زنان، با حضور هانیه رستمیان و ۲ تیرانداز دیگر ایرانی برگزار شد.

در تپانچه ۱۰ متر، در دور مقدماتی هانیه رستمیان با ۵۷۵ یازدهم، گلنوش سبقت الهی با ۵۷۴ امتیاز دوازدهم و  زینب طوماری با ۵۷۰ امتیاز بیست و هفتم شدند و هیچ یک به فینال این ماده نرسیدند.

در تپانچه ۲۵ متر، ماده‌ای که هانیه رستمیان پیش‌ازاین سهمیه المپیک را به دست آورده بود، او در مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت  با ۵۸۹ امتیاز در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد.

رستمیان همچنین رکورد ایران در رویدادهای برون‌مرزی که پیش‌تر در اختیار خودش بود را یک نمره ارتقا داد. در فینال اما رستمیان در جایگاه پنجم قرار گرفت.

تلاش نافرجام سبقت اللهی در میکس

میکس تپانچه، فرصت دیگری برای دیگر نمایندگان ایران در بخش زنان بود. گلنوش سبقت اللهی تیرانداز مجرب ایران امیدوار بود بتواند همراه با جواد فروغی، قهرمان المپیک توکیو یک سهمیه در این بخش کسب کند.

سبقت اللهی همراه با فروغی در پایان دور مقدماتی با ۵۷۳ امتیاز و تنها ۲ امتیاز اختلاف در رده نهم ایستاد و از صعود به دیدار رده‌بندی باز ماند تا تلاش او برای حضور در المپیک پاریس به نتیجه نرسد.

این تیرانداز اصفهانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای ایران مسابقه داده بود.  همچنین تیم دوم کشورمان با ترکیب هانیه رستمیان و سجاد‌ پورحسینی با ۵۶۶ امتیاز بیست و پنجم شد.

رستمیان، تنها دختر تپانچه در پاریس

با نتایج کسب شده در انتخابی المپیک در ریو به‌عنوان آخرین فرصت برای کسب سهمیه پاریس ۲۰۲۴ مشخص شد هانیه رستمیان همانند المپیک توکیو، تنها نماینده تپانچه زنان ایران در این رویداد بزرگ خواهد بود.

حضور هانیه در پاریس به این معنا است که رستمیان برای دومین دوره متوالی در المپیک تابستانی شرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.