2
تیراندازی انتخابی المپیک

تیراندازی در جستجوی سهمیه‌های بیشتر در پاریس

  • کد خبر : 95391
  • 09 دی 1402 - 7:48
تیراندازی در جستجوی سهمیه‌های بیشتر در پاریس
مسابقات تیراندازی انتخابی المپیک فرصتی را در اختیار دختران تیرانداز ایران قرار می‌دهد تا تعداد سهمیه‌های ایران را در این رویداد افزایش دهند.

به گزارش افرا ورزش، با وجود کسب سهمیه المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان در تپانچه و شرمینه چهل امیرانی در تفنگ، ایران به دنبال سهمیه‌های بیشتری در بخش زنان است.

نگاهی به ادوار گذشته المپیک نشان می‌دهد ایران معمولاً بیش از یک سهمیه در المپیک‌های اخیر داشته و حالا در پاریس نیز به دنبال چیزی بیش از یک سهمیه تفنگ و یک سهمیه تپانچه در زنان است.

به همین منظور تیم ملی تیراندازی ایران متشکل از مردان و زنان راهی اندونزی شده تا در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند.

از ۱۳ تیرانداز اعزامی، سهم زنان ۸ نفر است که ۲ نفر در تپانچه و ۶ نفر در تفنگ اعزام می‌شوند. در تپانچه یکی از دو اعزامی، هانیه رستمیان است که پیش‌تر سهمیه المپیک را کسب کرده و برای آمادگی بیشتر به این مسابقات می‌رود.

به عبارت دیگر دومین و آخرین امید ایران برای کسب سهمیه در تپانچه زنان، گلنوش سبقت اللهی است. تیرانداز باتجربه اصفهانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز حضور داشته و به دنبال دبل حضور در المپیک است. همانند همتایش هانیه رستمیان.

در تفنگ اما شرایط متفاوت است. الهه احمدی، نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌ زاده، فاطمه امینی و یلدا سلیمانی نفرات اعزامی به اندونزی هستند و دیگر خبری از آرمینا صادقیان که در المپیک توکیو حضور داشت، نیست.

وضعیت تفنگداران ایرانی به گونه‌ای است که نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در قبال آن‌ها داشت. نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده پس از حضور ناموفق در المپیک توکیو به دنبال یک تجربه بزرگ دیگر هستند.

نجمه خدمتی طی ماه‌های اخیر، روزهای پرفراز و نشیبی داشته و اخیراً با قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور خودی نشان داده. او اگر بتواند سهمیه پاریس را بگیرد برای سومین بار متوالی المپیکی خواهد شد.

الهه احمدی نیز که طی یکی دو سال اخیر بار دیگر به خط آتش برگشته هنوز با آن چه مدنظر او و ماست فاصله دارد. کار او برای المپیکی شدن بسیار دشوار است اما اگر این کار را انجام دهد سومین المپیک خود را پس از لندن ۲۰۱۲ و ریو ۲۰۱۶ به چشم خواهد دید.

او را با خاطرات و روزهای روشن دو المپیک لندن و ریو به خاطر داریم، جایی که در هر دو دوره به فینال رسید و به افتخارآفرینی بزرگی برای تیراندازی ایران، نزدیک بود.

در مورد فاطمه کرم زاده، این واقعیت وجود دارد که او توانمند است اما باید این توانمندی را در یک رویداد بزرگ نشان دهد و کسب سهمیه المپیک، اعتبار او را باز می‌گرداند به ویژه این که سلیقه کادر تیم ملی این بود که او در بازی‌های آسیایی هانگژو بیرون از تیم باشد اما کرم زاده بلافاصله با کیفیت و نتایجش، خود را به تیم ملی تحمیل کرد و نشان داد که جایگاه امروزش، شایسته اوست.

فاطمه امینی و یلدا سلیمانی جوان‌ترهای تیم ملی هستند. از آن‌ها انتظاری نیست اما اصولاً جوانان نشان داده‌اند که گاهی می‌توانند یک قدم جلوتر از بزرگ‌ترها حرکت کنند چنان که فاطمه امینی گهگاه این چهره از خود را به نمایش گذاشته.

هر دو نفر، شاید امیدی برای کارهای بزرگ در بازی‌های آسیایی آینده و المپیک لوس آنجلس باشند. تغییر نسل در تیم ملی تیراندازی، اجتناب‌ناپذیر است و بی‌شک پس از المپیک پاریس اتفاق خواهد افتاد.

مسابقات تیراندازی انتخابی المپیک از ۱۵ تا ۲۸ دی‌ماه در اندونزی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.