1
تیراندازی سهمیه المپیک

خدمتی رکورد شکست اما سهمیه نگرفت

  • کد خبر : 96436
  • 31 فروردین 1403 - 17:40
خدمتی رکورد شکست اما سهمیه نگرفت
مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل با وجود درخشش نجمه خدمتی با کسب سهمیه توسط این تیرانداز همراه نبود.

به گزارش افرا ورزش، نجمه خدمتی ستاره تیراندازی زنان ایران در تلاش برای سومین حضور متوالی در المپیک، ناکام ماند و نتوانست جواز حضور در پاریس را به دست بیاورد گرچه هنوز کورسوی امیدی دارد.

در جریان مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در ریودوژانیرو برزیل، نجمه خدمتی یکی از چهره‌های شاخص و موفق ایران در کسب امتیاز بود؛ اما این نمایش به کسب سهمیه منجر نشد.

خدمتی امیدوار بود بتواند در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت سهمیه بگیرد و این امیدواری پس از این که او در پایان دور  مقدماتی با ۵۸۹ امتیاز و با شکستن رکورد ایران در رویدادهای برون‌مرزی، به‌عنوان نفر دوم گروه به مرحله دوم رسید، تقویت شد.

با این‌ حال در دور دوم، نجمه خدمتی با ۵۸۲ امتیاز نتوانست جواز حضور در فینال را کسب کند.

خدمتی در دور دوم این ماده، تنها دختر ایرانی رقابت‌کننده نبود. فاطمه امینی با ۵۸۳ امتیاز و الهه احمدی با ۵۸۰ امتیاز در مرحله دوم به کار خود پایان دادند و به فینال نرسیدند.

بدین ترتیب تلاش الهه احمدی نیز برای حضور در المپیک پاریس نافرجام ماند و البته فاطمه امینی در تفنگ ۱۰ متر، پیش‌ازاین سهمیه حضور در المپیک را به دست آورده بود.

عملکرد نجمه خدمتی در این مسابقات در تفنگ ۱۰ متر هم شایان توجه بود؛ جایی که او می‌دانست که با توجه به محدودیت ۲ سهمیه برای هر کشور در هر ماده، حتی در صورت قهرمانی هم شانسی برای المپیکی شدن در ۱۰ متر ندارد.

او در تفنگ ۱۰ متر نیز امتیاز ۶۳۳ را ثبت کرد و در نهایت در رده پنجم ایستاد.

با وجود این که نجمه خدمتی در برزیل، موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس نشد اما او ممکن است تحت شرایطی از طریق رنکینگ جهانی، سهمیه را به دست بیاورد

برای مشخص شدن نتیجه این امیدواری، باید هفته ها صبر کرد تا تکلیف رنکینگ جهانی در ماده سه وضعیت مشخص شود. خدمتی هنوز امید خود را از دست نداده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.