8
غیرمنتظره و شگفتی ساز در باکو

شرمینه چهل‌امیرانی سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد

  • کد خبر : 92958
  • 28 مرداد 1402 - 21:50
شرمینه چهل‌امیرانی سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد
شرمینه چهل‌امیرانی، ستاره این روزهای تیراندازی کشور با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جهان، سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری افرا ورزش، برای سهمیه دیگری برای ورزش زنان در المپیک پاریس، منتظر هر نامی بودیم جز او. شرمینه چهل امیرانی. یک تیرانداز ناشناس.

در شرایطی که تیراندازی در المپیک های اخیر دختران ایرانی زیادی به خود دیده، اما این خبر که یک تیرانداز تفنگ به نام شرمینه چهل امیرانی این سهمیه را کسب کرد، شگفت آور بود.

مسابقات تیراندازی قهرمانی و توزیع سهمیه المپیک از ۲۶ مرداد ماه تا ۳ شهریور ماه با حضور ۱۰۱ کشور و بیش از ۱۲۰۰ تیرانداز در باکوی آذربایجان برگزار می‌شود‌.

شرمینه در مسابقات قهرمانی جهان در در رشته تفنگ ۱۰ متر به رقابت با ۱۴۰ ورزشکار پرداخت و در این مرحله ۶۳۲.۵ امتیاز و رتبه دوم را کسب کرد تا با اقتدار پشت خط آتش در فینال بایستد.

سری شلیک‌های موفق این ستاره ۲۴ ساله تیراندازی ایران، در فینال نیز ادامه داشت و در نهایت او علاوه بر کسب عنوان پنجم این مسابقات، توانست سهمیه المپیک را نیز به دست بیاورد.

اگر نگاهی به عملکرد شرمینه چهل‌امیرانی ستاره این روزهای تیراندازی ایران داشته باشیم، متوجه می‌شویم او که در لیگ دسته یک برای تیم موجان تیر می‌زد، پس از حضور در تیم ملی عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

او در ابتدا توانست در اولین حضور خود در مسابقات یونیورسیاد به رتبه پنجم جهان برسد. در روز گذشته مدال نقره تفنگ میکس را به دست آورد و امروز علاوه بر کسب مقام پنجم جهان، دومین سهمیه را برای تیم ایران کسب کرد.

این در حالی‌ است که نجمه خدمتی و الهه احمدی دیگر نماینده‌های ایران نتوانستند عملکردی مورد انتظار خود را داشته باشند و با قرار گرفتن در جایگاه های ۷۵ و ۷۷ جهان به کار خود پایان دادند.

پیش از این نیز هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر نخستین سهمیه کاروان ایران و رشته تیراندازی در المپیک ۲۰۲۴ را کسب کرده بود. بودین ترتیب چهل‌امیرانی دومین سهمیه تیراندازی ایران در المپیک پاریس را به خود اختصاص داد.

عملکرد اخیر این ملی‌پوش تازه نفس باعث شده است تا نام او کم کم در میان سایر قهرمانان تیراندازی قرار گیرد و به او برای آینده تیراندازی ایران و همچنین مسابقات هانگژو امیدوار باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.