23

شمشیربازی بانوان از نگاه زهره صدر زاده : دختران ملی پوش 4 میلیون دستمزد می گیرند

  • کد خبر : 3760
  • 11 اردیبهشت 1397 - 21:36
شمشیربازی بانوان از نگاه زهره صدر زاده : دختران ملی پوش 4 میلیون دستمزد می گیرند

زهره صدر زاده مربی تیم ملی شمشیربازی و تیم دانشگاه آزاد ، قهرمان لیگ شمشیربازی بانوان در سال 96 در گفتگویی در مورد وضعیت شمشیربازی ایران صحبت کرده و دستمزد 4 میلیونی شمشیربازان ملی پوش.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ تیم شمشیر بازی دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر بانوان در سال 96 توانست بالاتر از فولاد مبارکه سپاهان قهرمان لیگ شود.

زهره صدر زاده چهره پیشکسوت و خوشنام شمشیر بازی ایران در گفتگویی با IWSports در مورد پیشرفت دختران جوان شمشیربازی ایران صحبت کرده است:

راحت قهرمان لیگ نشدیم

یکی از محاسن لیگ شمشیربازی بانوان این است که هر تیم مستلزم این است که 50 درصد تیم خود را از نفرات جوان و نوجوان تشکیل دهد و این نفرات در لیگ مسابقه می دهند. علاوه بر این در مسابقات قهرمانی کشور همه استان ها نیز حضور دارند.

لیگ قطعا به پیشرفت شمشیربازان کمک می کند بخصوص این که شاهد حضور تیم هایی از شهرهای مختلف در لیگ هستیم و گاهی از یک شهر 2 تیم در لیگ شرکت می کنند ، شمشیر بازان ما چند هفته در لیگ درگیر مسابقه اند و در مسابقات قهرمانی کشور هم حضور دارند.

قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در لیگ 96 به آسانی به دست نیامد. تیم همدان ، تیم بسیار خوبی بود ، ارومیه پیشرفت کرده بود ، سپاهان رقیب نزدیکی بود و رقابت سخت شده بود. حتی یک بازی را 45 بر 43 بردیم و این نشان می دهد کار ما راحت نبود.

تعطیلی شمشیر بازی بانوان بعد از انقلاب

تیم های فلوره و سابر ما هفتم و تیم اپه ما هشتم آسیا هستند. ما آشکارا در سطح آسیا پیشرفت کرده ایم اما این خط پایان نیست. اگر تمرین و اردوی بیشتری داشته باشیم اوضاع بهتر می شود. ما شمشیربازانی کم تجربه و بسیار جوان داریم و عملکرد آن ها با توجه به این موضوع قابل توجه و راضی کننده بوده است.

اردوی تیم شمشیر بازی بانوان کمتر از مردان است و البته این طبیعی است که بانوان شمشیرباز ما نسبت به مردان عقب تر باشند. بعد از انقلاب ، شمشیربازی برای مدت ها تعطیل بوده.

من عقیده دارم وضعیت شمشیربازی بانوان را باید با 4 سال گذشته مقایسه کنیم و به این موضوع می رسیم که نسبت به میانگین سنی موجود ، رشد بسیار خوبی داشته ایم. جوانان و نوجوانان ما در آسیا مقام دارند اما فاصله ما با کره جنوبی ، ژاپن و چین که در المپیک مدال دارند زیاد است اما کاهش این فاصله به کار مداوم نیاز دارد.

دستمزد 4 میلیون تومانی دختران شمشیر باز

دستمزد دختران شمشیر باز پایین است. سال 96 در تیم دانشگاه آزاد که قهرمان لیگ برتر شمشیربازی بانوان شدیم دختران ما حدود 4 میلیون تومان قرارداد بستند. در حالی که اگر یک تیغه شمشیرباز بشکند باید 250 هزار تومان هزینه تیغه کند. طبیعی است هزینه های ورزش حرفه ای خیلی بیش از درآمد آن در بخش بانوان و رشته شمشیربازی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.