3
نتایجی که باید مورد بررسی قرار گیرد

نتایج ضعیف شمشیربازی دختران در جوانان آسیا

  • کد خبر : 96139
  • 10 اسفند 1402 - 10:27
نتایج ضعیف شمشیربازی دختران در جوانان آسیا
تیم‌های ملی شمشیربازی دختران ایران در مسابقات جوانان آسیا نتایج ضعیفی گرفتند. شمشیربازی زنان ایران در آسیا از سال‌های پرخاطره بسیار دور است.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات شمشیربازی جوانان آسیا در بحرین در حالی برای ایران به نقطه پایانی رسید که تیم‌های دختران ایران نتوانستند نمایشی در خور توجه داشته باشند.

شمشیربازی، یک رشته پرخاطره و افتخار برای دختران ایران از دهه‌های گذشته است چنان که زمانی در این رشته، در بخش زنان صاحب جایگاه رفیعی در آسیا بوده‌ایم؛ اما امروز خبری از افتخار نیست.

بدون تردید همه دختران شمشیرباز ایران با تمامی توان خود در رویدادهای بین‌المللی حاضر می‌شوند؛ اما سؤال این است که برای موفقیت آن‌ها تا چه اندازه سرمایه‌گذاری می‌شود؟

مادامی که شمشیربازی دختران ایران در بخش آموزش، زیرساخت‌های فیزیکی، دانش‌افزایی و حضور در رویدادهای بین‌المللی و کسب تجربه برون‌مرزی، دچار تزلزل است نمی‌توان از هیچ شمشیربازی انتظار افتخار داشت.

فلوره، شگفتی سازی در کار نبود

در فلوره جوانان، هانیه خوشخواهی ۴۶، زهرا کارگر ۵۲، فاطمه حسینی ۵۹ مشترک و کیمیا معتمدی ۶۲ مشترک شدند.

فاطمه حسینی در دور گروهی نماینده تایلند را برد و ۵ بازی را باخت. هانیه خوشخواهی نمایندگان امارات و مالزی را شکست داد و ۴ بازی را واگذار کرد؛ اما با شکست در دور اول حذفی، با مسابقات وداع کرد.

کیمیا معتمدی در گروه خود هر ۶ بازی را بازنده و حذف شد. زهرا کارگر نیز نماینده ویتنام را شکست داد اما ۵ بازی دیگر را واگذار کرد و سپس در جدول حذفی با شکست در نخستین رقابت، حذف شد.

در مسابقات تیمی، تیم شمشیربازی فلوره دختران ایران نیز با شکست ۴۵ بر ۱۳  مقابل چین عنوان دوازدهم را از آن خود کرد.

اپه، رتبه ۴۶ برای تک نماینده ایران

در مسابقه اپه دختران، ریحانه رضایی تنها نماینده ایران بود که در جایگاه ۴۶ قرار گرفت. او در جدول مقدماتی نمایندگان ماکائو و ترکمنستان را برد و در ۴ مسابقه بازنده شد و در دور حذفی برابر ماکوتو ناکامورای ژاپنی تن به شکست داد.

سابر، بهترین جایگاه برای زهرا هادی عابدینی

در اسلحه سابر دختران ایران ۴ نماینده داشت. زهرا هادی عابدینی در رده ۳۰، نرگس چترایی در رده۳۷، آیسان گنجی در رده ۳۹ و ترنم توکلی در رده ۵۷ قرار گرفتند.

در جدول مقدماتی، ترنم توکلی هر ۶ مسابقه‌اش را باخت و با تورنمنت خداحافظی کرد. آیسان گنجی نمایندگان عربستان و فیلیپین را برد؛ اما در ۴ مسابقه تن به شکست داد و با شکست برابر نماینده چین تایپه در دور حذفی، از مسابقات کنار رفت.

نرگس چترایی شمشیربازان قزاقستان و فیلیپین را شکست داد؛ اما در ۴ بازی بازنده شد. او در دور حذفی به نماینده قزاقستان باخت و حذف شد.

زهرا هادی عابدینی در دور گروهی با عبور از رقبای عربستان و هندی، سه مسابقه را باخت. او تنها دختر شمشیرباز ایرانی بود که در دور حذفی توانست از یک مرحله بالا برود. زهرا هادی نماینده چین تایپه را شکست داد؛ اما سپس به حریف هنگ‌کنگی باخت و حذف شد.

همچنین در بخش تیمی، تیم اسلحه سابر دختران ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا با نتیجه ۴۵ بر ۳۴ مقابل ژاپن شکست خورد و حذف شد. تیم سابر دختران کشورمان در بین ۱۴ تیم حاضر در رده دوازدهم ایستاد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.