5
گلایه شمشیرباز از غیبت در بازی‌های آسیایی

مهسا پوررحمتی : حضور در هانگژو، حق اپه بود

  • کد خبر : 93455
  • 16 شهریور 1402 - 19:54
مهسا پوررحمتی : حضور در هانگژو، حق اپه بود
در حالی که قرار بود شمشیربازی اپه یک سهمیه در هانگژو داشته باشد، اما سهمیه آنها پس گرفته شد و اکنون مهسا پوررحمتی از این تصمیم شکایت دارد.

به گزارش افرا ورزش، با وجود تجدید نظر وزارت ورزش و جوانان در خصوص سهمیه آسیایی برخی رشته‌ها مانند بدمینتون و تنیس و با وجود اعلام رئیس فدراسیون شمشیربازی مبنی بر تلاش آنها برای بازپس‌گیری سهمیه، اتفاق مثبتی درباره پس گرفتن سهمیه اپه رخ نداده است.

بدین ترتیب اپه ایست‌های ایران در بازی‌های آسیایی حضور ندارند. در این باره با مهسا پوررحمتی، دختر شماره یک اپه ایران به گفتگو نشستیم. او تاکید کرد که این سهمیه حق مسلم اپه‌ایست‌ها بود که به ناحق از آنها پس گرفته شد.

مهسا پوررحمتی، همیشه آماده مسابقه

من شانزده سال است در تیم ملی هستم و چندین سال است که نفر اول  اپه در ایرانم. من تا قبل مسابقات نه فقط برای مسابقات ایران بلکه برای مسابقات آسیایی تمرین می‌کردم.

مشکل و اتفاق ممکن است برای هرکسی به وجود بیاید و من هم از این قاعده مستثنا نیستم. امسال نتوانستم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنم ولی این دلیل بر این نیست که من آمادگی ندارم. مهسا پور رحمتی بیشتر از همیشه تمرین می‌کند تا آماده باشد.

ادامه راه با کدام انگیزه؟

گفته بودند هر ورزشکاری و هر اسلحه‌ای شانس مدال آوری داشته باشد، اولویت را به آن اسلحه می‌دهیم. به ما فقط یک سهمیه دادند که ما واقعا برای آن سهمیه تمرین می‌کردیم.

بعد متوجه شدیم که همان یک سهمیه را هم از ما پس گرفتند.خیلی دوست داشتیم آن یک سهمیه تیمی باشد چون در تیمی شانس ما خیلی بیشتر از انفرادی است اما نتوانستیم در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم.

الان همه ورزشکاران دارند برای بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنند. وقتی همان یک سهمیه‌مان را هم می‌گیرند، ما چه انگیزه‌ای داشته باشیم؟ خودمان هم دلیل عدم اعزام دختران اپه را نمی‌دانیم.

سهمیه بازی‌های آسیایی حق ما اپه‌ایست‌ها بود. برای خود من چندین بار پیش آمده است که درگیر این مسائل شوم اما من هرگز پا پس نمی‌کشم و قوی‌تر از قبل ادامه می‌دهم.

با این حال پس گرفتن این سهمیه خیلی برای ما مهم است. نمی‌دانیم چرا اپه دختران باید همیشه مظلوم واقع شود. با این‌که نتایج خوب همیشه در اپه بوده، چرا کم لطفی هم همیشه در اپه بوده؟

این سوال همیشگی من است. من نمی‌گویم چه کسی مقصر است و چه کسی نیست، فقط می‌پرسم چرا با نتایج خوب ما، کم لطفی زیاد همیشه در حق ما است؟

تلاش برای بازپس‌گیری سهمیه

من دیدم که مسئولان فدراسیون برای بازپس‌گیری سهمیه تلاش می‌کنند. رییس فدراسیون، دبیر فدراسیون و… قطعا دوست دارند ورزشکارانشان در تیم ملی نتایج خوبی بگیرند ولی با این وضعیت اقتصادی و دیگر مشکلاتی که هست، گویا برخی مسائل خارج از تلاش فدراسیون است.

می‌دانم که تلاش آنها این است که ورزشکارانشان نتیجه بگیرند اما واقعا نمی‌دانم چرا اپه دختران انقدر مظلوم است. من دوست ندارم نسل‌های بعد دختران شمشیربازی که با عشق و علاقه شمشیر در دست می‌گیرند هم انقدر مظلوم باشند و کسی صدایشان را نشنود.

نظر مهسا پوررحمتی درباره سهمیه المپیک

ما اپه‌ایست‌ها می‌توانیم نتایجی بگیریم که هیچکس تصورش را هم ندارد، سهمیه المپیک اصلا دور از دسترس نیست. باور کنید اگر چند اردوی خوب برون مرزی داشته باشیم و چند مسابقه اعزام شویم، قطعا سهمیه المپیک دور از دسترس نخواهد بود.

من معتقدم که برای موفقیت و قهرمانی در مسابقات بزرگ مانند بازی‌های آسیایی و … باید برنامه ریزی بلند مدت داشت و با برنامه می‌توان به موفقیت رسید. چیزی که اپه ایست‌ها آن را ثبات کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.