3
این بار نوبت به یک شمشیرباز رسید

مهاجرت ورزشکاران ایرانی همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 95125
  • 18 آذر 1402 - 16:32
مهاجرت ورزشکاران ایرانی همچنان ادامه دارد
چرا یک ورزشکار باید به دلیل وخامت اوضاع رفاهی و مالی تصمیم به رفتن بگیرد، بارها از آن سخن بگوید و حرف‌هایش برای کسی مهم نباشد؟

یگانه عصاری – افرا ورزش: مهسا پوررحمتی، اپه‌ایست تیم ملی ایران حالا آخرین نامی است که در لیست مهاجرت ورزشکاران قرار گرفت. نامی که البته آخرین نفر نخواهد بود و مشخص نیست بی توجهی مسئولان به ورزشکاران تا کجا ادامه خواهد داشت

اگر نگاهی به نام‌هایشان بیندازیم، بیشترازهمیشه غمگین خواهیم شد.از کیمیا و سارا تا فاطمه و مهسا و همه مهساهای ایران که زمانی مدال‌آوران این سرزمین بودند و حالا در کشوری دیگر هر یک به کاری مشغول‌اند.

بخش عظیمی از دلایل این مهاجرت‌ها یقینا بی توجهی به وضعیت آنها و رفاهشان است. ورزشکارانی که بارها و بارها از تبعیض‌ها گفته‌اند و گوش کسی بدهکار حرف‌هایشان نبود تا کشوری دیگر را مدینه فاضله خود و آرزوهایشان ببینند و تمام مدال‌ها،خاطره‌ها و دلتنگی‌هایشان را در یک چمدان بگذارند و بروند.

لیستی که تمامی ندارد

چند روز قبل بود که مهسا پوررحمتی، اپه ایست تیم ملی شمشیربازی ایران در پستی اعلام کرد که از ایران به کانادا مهاجرت کرده است و از تیم ملی ایران خداحافظی می‌کند.

پستی که البته بوی دلخوری هم داشت و او گفت حرف‌ها و گلایه‌هایی هست. حالا باید نام مهسا را در لیست مهاجران ایرانی قرار داد و البته هر لحظه به یاد آورد که نام او آخرین نفر نخواهد بود.

نکته غم انگیزتر ماجرا اما این است که عضو تیم ملی اسلحه اپه همراه با همسرش محمد رحیمی که او هم از اهالی شمشیربازی به حساب می‌آید اقدام به ترک ایران به قصد اقامت در کانادا کرده اند و دبیر فدراسیون از آنها خبر ندارد!

محسن وحدانی دبیر فدراسیون شمشیربازی از مهاجرت این دو عضو تیم ملی ابراز بی اطلاعی کرد و گفت:«در مورد مهسا پوررحمتی و مهاجرت وی خبر ندارم. او در صفحه شخصی خود استوری از فرودگاه گذاشته اما مگر هر استوری به معنای خروج همیشگی از کشور است؟

پوررحمتی در طول سال سفرهای زیادی می‌رود. خانواده اش هم در ایران نیستند و اصلاً همین موضوع دلیل سفرهای زیاد او است. در مورد مهاجرتش اما واقعاً بی اطلاعم!»

رئیس فدراسیون کجاست؟

علیرضا پور سلمان، رئیس فدراسیون شمشیربازی مدت‌ها است زیر تیغ انتقادات است. از سفرهای بی مورد و همیشگی او تا لیست بلند و بالای مسافران پاریس،از بی توجهی و دلخوری اپه‌ایست‌ها و ماجرای عدم اعزام اعظم بختی به قهرمانی جهان 2023 تا نافرجام بودن تلاش‌های او برای اعزام اپه ایست‌ها به هانگژو.

او در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده پس از ماجرای سقوط وزیر ورزش فوبیای پرواز گرفته است و قصد سفر به پاریس به همراه تیم را ندارد! این در حالی است که نام همسر یکی از سابریست‌های تیم ملی هم در لیست مسافران پاریس برای اخذ ویزا قرار داشت و آن لیست هم باعث ایجاد حواشی بسیاری برای شمشیربازان شد. علیرضا پور سلمان تا این لحظه اظهار نظری درباره مهاجرت پور رحمتی نداشته است.

داستان همیشگی مهاجرت ورزشکاران

اگر از مساله مهسا پور رحمتی گذر کنیم، باید به صراحت اعلام کرد که بسیاری از دختران ورزش ایران بارها و بارها از تبعیض گفته‌اند و گوش کسی بدهکار حرف‌های آنها نبوده است.

تلاش آنها برای کم‌تر شدن تبعیض و دریافت حقوق و پاداشی مناسب را بارها دیدیم و منتشر کردیم اما صحبت از یک مساله واجب است.چرا یک ورزشکار باید به دلیل وخامت اوضاع رفاهی و مالی تصمیم به رفتن بگیرد، بارها از آن سخن بگوید و حرف‌هایش برای کسی مهم نباشد؟ چرا یک مسئول باید اجازه دهد سرمایه ورزش یه کشور که مدال آور است، به فکر مهاجرت بیفتد؟

ورزشکار در روزهای قهرمانی برای کشور مدال آور است و پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی، با کوله باری از تجربه یک مربی خواهد بود و از دست دادن آنها در هر حال یک ضرر خواهد بود.

مساله‌ای که بارها از آن گفتیم و نوشتیم. و نکته دیگر که به خودورزشکاران باز می‌گردد، داستان آرمانشهری است که از دیگر کشورها ساخته‌اند. ورزشکاران ما هم نباید شتاب زده تصمیم بگیرند و ورزش در دیگر کشورها را بهشت در نظر بگیرند.

ورزش در ایران کاملا سیاه نیست و ورزش در کشورهای دیگر کاملا سپید نخواهد بود و در صورت مهاجرت بدون تحقیق و آگاهی، روزهای سخت‌تری در انتظار همه مهاجران خواهد بود با این حال، هیچ‌کس منکر تلاش‌ها، دیده نشدن‌ها و بی توجهی مسئولان به دختران ورزشکاران ایران نبوده و نیست و ما تا زمانی که باید، از این بی توجهی‌ها خواهیم نوشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.