16

رزیتا علیپور مدال برنز کاراته وان دوبی را بر گردن آویخت

  • کد خبر : 42250
  • 27 بهمن 1398 - 11:47
رزیتا علیپور مدال برنز کاراته وان دوبی را بر گردن آویخت

دومین مدال دختران کاراته کای ایران در کاراته وان امارات به دست آمد. پس از کسب برنز توسط سارا بهمنیار، رزیتا علیپور مدال برنز کاراته وان دوبی را بر گردن آویخت.

آی دبلیو اسپورتس – دومین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۲۰ به میزبانی شهر دوبی در امارات امروز یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸ به پایان می رسد و کاراته زنان ایران توانسته است پیش از پایان تورنمنت ۲ برنز به دست بیاورد در حالی که یک مدال دیگر نیز توسط شیما آل سعدی قطعا به ایران اختصاص خواهد یافت.

پس از اینکه سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم، صاحب مدال برنز شد نوبت به رزیتا علیپور رسید تا در دیدار رده بندی وزن منهای ۶۱ کیلوگرم شانس خود را برای کسب مدال برنز آزمایش کند و این اقدام با موفقیت همراه بود.

رزیتا در این دیدار به مصف نایلا گاتالینا از روسیه رفت و حریف خود را ۳ بر یک شکست داد تا دومین مدال خود در سال ۲۰۲۰ را بر گردن بیاویزد. اولین مدال او در لیگ سری آ شیلی (یک سطح پایین‌تر از لیگ برتر کاراته وان) به رنگ طلا به دست آمده بود.

حضور علیپور در مسابقه رده بندی پس از آن رخ داد که او برابر رقیب همیشگی و سرسخت خود ژیائو یان چینی شکست خورد و نتوانست به فینال برسد. علیپور در دوبی، کار خود را با پیروزی ۳ بر یک برابر آنا جوآنا نیلسون از سوئد آغاز کرد.

او در دور دوم آنا رودینا از روسیه را دو بر یک از پیش رو برداشت اما شکست برابر ژیائو یان با نتیجه ۲ بر صفر او را متوقف کرد. حریفی که همیشه یک سنگ بزرگ پیش پای کاراته کای شاخص و بااخلاق ایران بوده است.

رزیتا در جدول شانس مجدد با برد یک بر صفر برابر ناتالی ویلیام از انگلیس به دیدار رده بندی رسید و امروز با شکست حریف روس، کار را برای کسب برنز تمام کرد.

این مدال به رزیتا علیپور اعتماد به نفس می دهد چنان که او چندی پیش در مرحله اول کاراته وان ۲۰۲۰ در پاریس در همان دور اول با شکست برابر دیانا شوستاک از اوکراین از دور مسابقات حذف شده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.