20

آریا جعفری عکاس سال با تصاویر فوتبال زنان ؛ مبارزی دوربین بر دست

  • کد خبر : 4343
  • 24 اردیبهشت 1397 - 12:11
آریا جعفری عکاس سال با تصاویر فوتبال زنان ؛ مبارزی دوربین بر دست

آریا جعفری در عرصه فوتبال زنان ایران یک چهره شناخته شده است. شاید عنوان مبارزی دوربین بر دست از هر نظر شایسته وی باشد. او کسی است که مثل یک خط شکن ، مرزهای محجوریت فوتبال زنان را در نوردید و جذاب ترین تصاویر از فوتبال زنان ایران را مخابره کرد. تصاویری که مردم را با پدیده فوتبال بانوان آشنا کرد.

به گزارش IWSports ؛ آریا جعفری عکاس اصفهانی در دومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی در خانه هنرمندان یکی از  ۱۱ دوربین طلایی به عکاسان برگزیده سال را به دست آورد اما نکته مهم ، موفقیت وی با تصاویر فوتبال زنان بود.

در بخش برندگان نهایی عکس ورزشی ؛ آریا جعفری توانست با مجموعه عکس “فوتبال زنان” جایزه این بخش را از آن خود کند. این جایزه ، بدون تردید حداقل پاداش برای عکاسی است که برای وی ، ورزش بانوان در ایران یک سوژه برای عکاسی نیست بلکه دغدغه ای با تمام وجود برای دختران ورزشکار سرزمینمان است.

آریا جعفری بدون شک یکی از معدود کسانی است که در صف اول مبارزه در برابر ضایع شدن حقوق زنان ورزشکار ایستاده است. سلاح او در این مبارزه دوربین و البته انگیزه و عزمی جدی برای مقابله با ناملایماتی است که در 2 سال اخیر در ورزشگاه ها با آن دست و پنجه نرم کرده است. ایران به صدها آریا جعفری نیاز دارد و آریا ، امروز برای دریافت این جایزه کاملا شایسته است.

جعفری جایزه خود را به بانوان فوتبالیست و هواداران فوتبالی بانو اهدا کرد. جعفری در نوشتار مجموعه عکس خود نوشت:

“فوتبال زن و مرد ندارد. هیجان و لذت توپ‌ و مستطیل سبز را نمی توان مرزبندی جنسیتی کرد و فوتبال بانوان نیازهایی فراتر از آنچه فکر می کنیم. داستان از جایی برای من جدی تر شد که در سال 91 به عنوان اولین عکاس خبری، فوتبال دختران شهر و کشورم را از دریچه دوربین ثبت کردم؛ هیجان و ذوق آنها به من انگیزه ی بیشتری داد تا به استادیوم های دور و نزدیک بروم، پا به پای پاس کاری آنها شات زدم، از درون دروازه و دیوارهای دفاعی تا خطوط میانی و حمله، از به هدر رفتن فرصت ها و درخشش دروازه بان ها تا شادی های خاص پس از گل، از تصویر مادربزرگی که نه تنها بر سینه نوه اش نقش بسته بود بلکه یک تیم برای شادی او شادی و یک ایران در شبکه های اجتماعی این شادی را سهیم شدند.

از مصدومیت هایی که آن ها را از زمین خارج می کرد، از داورانی که آن ها هم در این لحظات سهیم بودند و البته همیشه معترضانی به سوت و تصمیماتشان بود. از هوادارانی که هر هفته زمان و سختی هر مسیری را به جان می خریدند تا در روزگارانی که اجازه ورود به استادیوم ها برای دیدن فوتبال مردان را ندارند در فوتبال زنان کُری خوانی کنند و بازیکنان مورد علاقه خود را تنها نگذارند دختران فوتبالیست سرزمین آریایی من نیاز به حمایت های زیادی دارند که بخشی از آن مربوط به ما رسانه ها می شود والبته همکاری آنهایی که دستی بر تصمیم گیری ها دارند.

هرچند که بی مهری ها و سلیقه ای عمل کردن حراست اداره کل ورزش و جوانان در مورد اجازه ورود عکاسان خبری به زمین مسابقه در این فصل تماشایی فوتبال زنان امید همه را ناامید کرد. اجازه دهید همچنان این لحظات ناب را حرفه ای ثبت کنیم. عکس های این مجموعه بخش کوچکی از چندین هزارعکس فوتبال زنان ایران در طول سه فصل لیگ برتر می باشد”

تصاویر مجموعه عکس آریا جعفری و برنده جایزه مجموعه عکس ورزشی سال 96 را اینجا ببینید

ویدئوی انتخاب آریا جعفری و اظهارات وی در مورد ورزش بانوان:

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.