17

لیگ های نیمه تمام ؛ آماده برای پایان سرد

  • کد خبر : 44258
  • 01 اردیبهشت 1399 - 19:18
لیگ های نیمه تمام ؛ آماده برای پایان سرد

اغلب لیگ‌های ورزش زنان کشور نیمه تمام مانده و ورزش کشور در گیر و دار تعیین تکلیف مسابقات باقی مانده از سال ۹۸ است. کرونا دردسر بزرگی برای برنامه فدراسیون‌ها و سازمان لیگ‌های رشته‌های مختلف پدید آورده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : شیوع کرونا سبب شد لیگ‌های ورزشی کشور متوقف شوند. در ورزش زنان، هندبال، بدمینتون و کبدی خوش شانس بودند که لیگ آنها پیش از شیوع کرونا به پایان رسید. لیگ‌های دوچرخه سواری و دو و میدانی نیز که مدت‌ها پیش پایان یافته بود اما در میان رشته‌های شاخص دیگر، اغلب لیگ‌ها نیمه تمام باقی مانده است.

در لیگ والیبال بلافاصله پس از توقف لیگ و در تصمیمی فوری و سریع، فدراسیون والیبال اعلام کرد لیگ را پایان یافته تلقی می‌کند و بدین ترتیب رای به قهرمانی سایپایی داد که در صدر جدول قرار داشت و امید اول قهرمانی بود.

سایپا در تصمیم فوری فدراسیون والیبال به عنوان قهرمان لیگ معرفی شد

اما در سایر رشته‌ها اوضاع چطور است؟ در بسکتبال، فقط یک یا ۲ مسابقه برای تعیین قهرمان مورد نیاز است زیرا بازی رفت فینال در گرگان با پیروزی گروه بهمن بر بانوان شهر گرگان همراه بوده و تعطیلی مسابقات در آستانه بازی دوم فینال صورت گرفت. اگر فدراسیون بسکتبال بخواهد گروه بهمن را قهرمان اعلام کند باید منتظر اعتراض گرگانی‌ها باشیم.

در فوتسال، لیگ در مرحله برگشت نیمه نهایی است و کمیته فوتسال منتظر آینده و پایان کرونا است تا بازی‌های برگشت در رفسنجان و اهواز را برگزار کند. کمیته فوتسال اگر قصد داشته باشد کار را نیمه تمام رها کند حفاری خوزستان را به عنوان قهرمان معرفی خواهد کرد زیرا این تیم در جدول اصلی مرحله نخست، صدرنشین بود.

لیگ فوتسال در پایان دور رفت مرحله نیمه نهایی متوقف است

در فوتبال، شهرداری بم با برتری ۶ امتیازی نسبت به وچان کردستان در صدر است و از حالا باید این تیم را قهرمان دانست. اگر لیگ نیمه تمام بماند بم قهرمان می‌شود و بعید است تیم‌های حاضر در لیگ که حالا نه تمرین دارند، نه آماده‌اند و نه انگیزه خاصی در خود می‌بینند مخالفتی با نیمه تمام ماندن لیگ داشته باشند.

در تکواندو، جنگ قهرمانی نفس گیر است. کن و فتح صدر البرز قصد کوتاه آمدن از هدف قهرمانی خود را ندارند و اسپریچو نیز روی کاغذ شانس دارد. سازمان لیگ تکواندو هم مثل فوتبال، اولویت اصلی خود را برگزاری بازی‌های باقی مانده می‌داند به ویژه اینکه شرایط در لیگ تکواندو به گونه‌ای است که طی مسابقاتی ۲ روزه می‌توان کار را جمع و قهرمان را مشخص کرد.

در کاراته، دانشگاه آزاد در آغاز دور برگشت سوپر لیگ در صدر قرار داشت و بر همه مسجل است که این تیم پرمهره قهرمان لیگ خواهد بود. اگر سازمان لیگ تصمیم بر پایان مسابقات بگیرد جام به دانشگاه آزاد اختصاص می‌یابد.

سوپر لیگ کاراته در آغاز دور برگشت خود نیمه تمام باقی مانده

در تنیس روی میز، مرحله نخست به پایان رسیده و تعیین قهرمان لیگ با حضور تیم‌های برتر مرحله اول، پس از کرونا خواهد بود. شهرداری شهر بابک صدرنشین مرحله اول در صورت نیمه تمام ماندن لیگ به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد.

در لیگ اسکواش، مهرسان با ملی پوشانش لیگ را به شکلی قابل پیش بینی با صدرنشینی مقتدرانه آغاز کرده و این تیم نیز برای قهرمانی در لیگ ۹۸ بی رقیب است. مهرسان نیز در صورت نیمه تمام ماندن لیگ، احتمالاً قهرمان لیگ اعلام می‌شود و حتی شاید لیگ به طور کامل لغو شود.

در لیگ ووشو در حالی که هنوز مرحله اول مسابقات در گروه‌های ۲ گانه به پایان نرسیده در گروه یک دانشگاه آزاد و در گروه دو، سپاهان سودای قهرمانی در سر دارند و برای فدراسیون ووشو، معرفی کردن قهرمان بدون پایان لیگ مقدور نیست. پیش بینی می‌شود فدراسیون تا آخرین لحظه منتطر پایان بحران کرونا بماند و سپس لیگ را به صورت فشرده برگزار کند و به پایان برساند مگر این که طولانی شدن کرونا وضعیت را عوض کند.

در لیگ تیراندازی که ۵ تیم در آن حضور دارند مسابقات در هفته ششم یعنی یک دور ۲ هفته‌ای به پایان، متوقف شده است. با این وصف، فدراسیون تیراندازی که برای به پایان رساندن لیگ برتر فقط به ۲ روز مسابقاتی متوالی نیاز دارد همه چیز را استندبای قرار داده تا بلافاصله پس از پایان شیوع، کار را به پایان برساند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۱:۵۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.