14

فوتسال زنان بار دیگر در رسانه ملی سانسور شد

  • کد خبر : 44709
  • 12 اردیبهشت 1399 - 7:23

فوتسال زنان در یک سریال تلویزیونی سانسور شده است. در حالی که هنر دختران فوتسالیست گهگاه از شبکه ورزش به نمایش در می‌آید، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا دیگر شبکه‌های سیما از نمایش شجاعانه دختران افتخار آفرین گریزان هستند؟

نیما اکرمی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران: مجموعه تلویزیونی طنز کامیون به کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی شهاب عباسی برای عید نوروز روی آنتن شبکه دوم سیما رفت. قسمت‌های پایانی سریال با شیوع ویروس کرونا تداخل پیدا کرد اما آنها پا پس نکشیدند و با رعایت نکات بهداشتی ساخت سریال را ادامه دادند.

واکنش‌ها نشان می‌داد که سریال به خوبی توانسته بود بین مردم طرفدار پیدا کند و مردم از طنز سریال لذت کافی را برده بودند و بدون حاشیه کار خود را ادامه می‌داد تا زمانی که قرار بود در چندین قسمت پایانی این سریال به فوتسال زنان و شرایط آنها بپردازد.

در این سریال که مهدی هاشمی نقش کاپیتان سابق تیم شاهین را به عهده دارد در قسمت‌های پایانی به طور اتفاقی با دختر فوتسالیست آشنا می‌شود که تصمیم دارند به یک تورنمنت خارجی بروند اما با به وجود آمدن مشکلی برای یکی از آنها کار سخت می‌شود. حتی تصمیم بر آن بود که سکانس‌هایی از فوتسال زنان در این سریال پخش شود.

به گفته‌ افشین علیزاده فیلم بردار این سریال با حذف سکانس‌هایی از داستان دختران فوتسالیست قصه بی سر تهی روانه پخش می‌شود تا تنها سر و ته این سریال بسته شود. نه تصاویری از تمرینات دختران فوتسالیست به نمایش در آمد و نه تصویری از مسابقات آنها که کاملاً هم با پوشش متعارف و به صورت محجبه ضبط شده بود.

طبق گفته‌ها و دیده‌ها، سریال قرار بود در ۳۰ قسمت به پایان برسد ولی در ۲۸ قسمت کار آن تمام شد و حدود ۷۰ دقیقه از نمایش دختران فوتسالیست ایران روی آنتن نرفت.  دخترانی که با کمترین امکانات و کمترین چشم داشت بهترین افتخارات را کسب می‌کنند، افتخاراتی که حتی گاهی مردان در کسب آن عاجز هستند.

در حالی که هنر دختران فوتسالیست گهگاه از شبکه ورزش به نمایش در می‌آید، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که چرا دیگر شبکه‌های سیما از نمایش شجاعانه دختران افتخار آفرین گریزان هستند؟ چه دلیلی وجود دارد که آنها نباید دیده شود و با نمایش تصاویر آنها قرار است به چه کسی بربخورد؟

اطلاعات خبر: *نویسنده: نیما اکرمی*منبع: اختصاصی*انتشار ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۳:۱۱

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.