16

مبینا حسن نژاد چگونه پدیده لیگ برتر هندبال شد

  • کد خبر : 44768
  • 14 اردیبهشت 1399 - 9:29
مبینا حسن نژاد چگونه پدیده لیگ برتر هندبال شد

در فهرست برترین های ورزش زنان ایران در سال ۹۸ در مجموع خانواده ورزشکاران، آینده سازان، مربیان و داوران او تنها نماینده رشته‌اش بود و در جمع برترین‌های ورزشکاران زیر ۱۸ سال قرار گرفت.

صمد خزایی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : شاید کمتر کسی نام مبینا حسن نژاد را شنیده باشد. هندبالیست جوان تا چند ماه قبل یک چهره کاملاً ناشناس بود. با این حال او نشان داد که آموخته است از فرصت‌هایش به خوبی استفاده کند.

در فهرست برترین های ورزش زنان ایران در سال ۹۸ در مجموع خانواده ورزشکاران، آینده سازان، مربیان و داوران او تنها نماینده رشته‌اش بود و در جمع برترین‌های ورزشکاران زیر ۱۸ سال قرار گرفت.

مبینا شهرت چندانی ندارد و اولین حضورش را در لیگ برتر هندبال زنان در سال ۹۸ تجربه کرد. او دختری با اراده و توانمند است که در همان اوایل حضورش در لیگ برتر توانایی‌های خود را به رُخ حریفان و مربیان کهنه کار هندبال ایران کشید. مبینا حسن نژاد نخستین بازی خود را در لیگ برتر ۱۰ آبان با تیم کیش ایر در پست گوش چپ به ثبت رساند.

او متولد ۱۶ تیر ۸۱ در شهر خوی در استان آذربایجان غربی است البته در تهران زندگی می‌کند. پدر مبینا درباره دوران کودکی اش می‌گوید او دختری بسیار بازیگوش و جسور بوده، فعال و باهوش است و برای موفق شدن به اندازه کافی اراده دارد.

مبینا حسن نژاد برای ورود به هندبال از مسیر رشته‌های دیگر گذشته است. او کاراته، دو و میدانی، والیبال و شنا را آزمایش کرده و سرانجام تصمیم گرفته یک هندبالیست باشد. هندبالیست جوان از روزهای ورودش به رشته مورد علاقه می‌گوید: در سال ۹۰ یک دانش آموز مقطع ابتدایی تحصیلی بودم که با کمک مریم حیدری در تهران با هندبال آشنا شدم. پس از حضور یک ساله در کاراته به هندبال آمدم.

هندبال یک ورزش جذاب و سرعتی است. مبینا برای انتخاب هندبال هم به اندازه کافی سریع بود و هم ماجراجو. سرعت او سبب شده بود در سال ۸۹ در مسابقات منطقه‌ای دو و میدانی قهرمان شود و جواز حضور در مسابقات قهرمانی کشور را به دست بیاورد.

مبینا حسن نژاد به عنوان یک بازیکن تستی وارد لیگ برتر شده است. حالا بازیکن تستی کیش ایر، پدیده لیگ است. پس از این سحر فرجی سرمربی کیش ایر تصمیم می‌گیرد برای حضور در لیگ برتر هندبال از بازیکنان داوطلب، تست گیری کند مبینا همراه با خانواده اش به کیش می‌رود، در تست گیری کیش شرکت می‌کند و انتخاب می‌شود.

او درباره تجربه اولش در لیگ می‌گوید: تجربه‌ای برای بازی در لیگ برتر نداشتم اما در مجموع در اولین سال از عملکردم راضی بودم. آن طور که بازیکنان باتجربه می‌گویند لیگ امسال باکیفیت تر از سال‌های گذشته بوده و از اینکه توانستم گوشه‌ای از زحمات پدر و مادر م را جبران کنم و عملکرد خوبی داشته باشم خوشحالم. هدف‌های بزرگی دارم مثل پوشیدن پیراهن تیم ملی و بازی کردن در سطح اول هندبال دنیا اما راه دشوار و طولانی است و باید منتظر آینده باشیم.

گرچه کیش ایر در پایان لیگ ۹۸ روی سکو قرار نگرفت اما رقیب آسانی برای هیچیک ساز حریفان نبود. مبینا درباره تیمش عنوان می‌کند: مربی تیم، سحر فرجی بی اندازه برای موفقیت تیم تلاش کرد. از کیش خاطرات خودشی دارم. جزیره کیش مردمان همدلی دارد که همیشه پشتیبان هم هستند و ورزشکاران را دوست دارند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: صمد خزایی *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۰۹:۲۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.