15
داستان مشاهیر

روزگار تلخ و شیرین سرنا ویلیامز (۱)

  • کد خبر : 48099
  • 17 مرداد 1399 - 19:55
روزگار تلخ و شیرین سرنا ویلیامز (۱)
سرنا ویلیامز تنیسور حرفه ای شماره یک سابق جهان است که بیشترین عناوین گرند اسلم را در دنیای تنیس کسب کرده است همچنین تنیسور آمریکایی در سال پیش توسط مجله فوربس به عنوان پر درآمد ترین ورزشکار زن جهان شناخته شد .

دختران قهرمان( درنا ) : ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۱ دختری در ساگنو میشیگان آمریکا به دنیا آمد ، به نام سرنا . هنگامی که سرنا ویلیامز و خواهرانش سن کمی داشتند به کامپتون کالیفرنیا نقل مکان کردند ، جایی که ویلیامز بتواند از چهار سالگی تنیس بازی کند .

او توسط پدرش ریچارد ویلیامز و مادرش اوراچین پرایس تنیس را آموزش می دید . هنگامی که سرنا ویلیامز ۹ ساله بود به همراه خواهرانش باید در مسابقاتی که در وست پالم بیچ ( West Palm Beach ) برگزار می شد ، حضور می یافت . این اتفاق دلیلی شد که خانواده اش به فلوریدا نقل مکان کنند و سرنا ویلیامز ادامه آموزش تنیس خود را در آکادمی ریک مچی بگذارند .

او که ۹ سال بیشتر نداشت و به دنبال ماجراجویی بود نتوانست در مسابقات تنیس نوجوانان کشور حضور یابد و دلیل آن هم مخالفت پدرش بود زیرا می گفت : « او باید روی کار مدرسه تمرکز کند » .‌ اما بی شک دلیل ریچارد منطقی نبود ، او در دل خود از قضیه نژاد پرستی رنج می برد و می دانست حضور سرنا در مسابقات باعث می شود بحث سفید پوست و سیاه پوست بودن قوت بگیرد بحثی که تحمل شنیدن آن را نداشت .

مچی همیشه با نظر ریچارد موافق نبود و در این باره می گفت : « او مثل بچه ها با دختران رفتار می کند و به آنها اجازه پیشرفت نمی دهد » . اما در همان سال حضور سرنا ویلیامز در تور نوجوانان انجمن تنیس ایالات متحده یک شگفتی خلق کرد و در بین بازیکنان زیر ۱۰ سال فلوریدا رتبه ی یک را کسب کرد .

ادامه دارد …

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=48099
  • نویسنده : نیما اکرمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.