16
به بهانه اعزام تیم ملی اسکی آلپاین زنان به جام جهانی

دختران برفی در راه ایتالیا | جدال نابرابر سمیرا زرگری و ملی پوشان اسکی

  • کد خبر : 55019
  • 25 بهمن 1399 - 20:40
دختران برفی در راه ایتالیا | جدال نابرابر سمیرا زرگری و ملی پوشان اسکی
تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران روز سه شنبه 28 بهمن برای حضور در مسابقات جهانی اسکی آلپاین به ایتالیا می‌رود. این یک تجربه جدید برای اسکی زنان است اما سمیرا زرگری عقیده دارد روزهای بهتری در پیش است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ اسکی بازان آلپاین ایران آماده‌اند تا در روزهای پایانی بهمن و آغازین اسفند در کورتینای ایتالیا چالش تازه‌ای را در رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی جهان تجربه کنند.

تیم ملی اسکی بانوان با هدایت سمیرا زرگری در این مسابقات حضور دارد و عاطفه احمدی، فروغ عباسی صدف ساوه شمشکی و مرجان کلهر ملی پوشان ایران در این مسابقات هستند.

اسکی زنان ایران در سطح رقابت با تیم‌های قدرتمند جهان نیست و اقلیم ایران از یک سو و وضعیت مالی و اسپانسرینگ اسکی ایران از سوی دیگر اجازه کاهش فاصله بین دختران اسکی باز با رقبای اروپایی را نمی‌دهد.

با این وجود، آن چه مهم است عزم راسخ دخترها برای تمرین و جنگیدن با برف و گاهی شرایط نابرابر با وجود همه دشواری‌هاست.

دخترها در ایتالیا توریست نیستند بلکه تجربه جدیدی به دست می‌آورند و این فرصتی برای روزهای آینده است. امید آخرین چیزی است که داریم و آینده روشن برای اسکی زنان ایران؟ چرا که نه؟

سمیرا زرگری و جنگ‌های نابرابر

سمیرا زرگری مربی تیم ملی اسکی آلپاین بانوان به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: “مسابقات جهانی اسکی آلپاین هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود. شرایط ویژه کرونا مجبورمان کرد تمرینات بدنسازی را به صورت راه دور انجام دهیم و در نهایت تیم به مدت 2 هفته در پیست پولادکف سپیدان فارس اردوی فشرده‌ای داشت.”

زرگری توضیح می‌دهد که چرا این جدال، نابرابر است: “مثل همیشه، زمانی که ما قدم روی برف می‌گذاریم رقبای اروپایی ما یک دوره مسابقه جهانی را هم پشت سر گذاشته‌اند. فصل مفید اسکی ما در ایران 3 ماه است با این حال دختران بسیار مستعدی داریم. آن‌ها با وجود جدال نابرابر، هرگز انگیزه‌های خود را از دست نمی‌دهند.”

به اسکی بازهایمان امیدوار باشیم؟ سمیرا زرگری این پاسخ را دارد: “برای این اسکی بازان جوان وقت و انرژی زیادی گذاشته‌ام. اطمینان دارم که به زودی تحولات سازنده‌ای در اسکی رقم می‌خورد و آینده اسکی زنان روشن است. همچنان پاشنه آشیل ما این است که اسپانسری برای حمایت از بچه‌های ما نیست.”

به عقیده مربی تیم ملی اسکی بانوان، دختران اسکی باز نیاز دارند که میدان ببینند و بیاموزند و تمرین در پیست‌های خارج از ایران بودجه می‌خواهد. این بخشی از جنگ نابرابر ماست اما مانع تلاش ما نیست.

اسکی، بر خلاف ظاهر جذاب و مفرحش، یک چالش پرفشار در عرصه قهرمانی است. زندگی با برف، تمرین مداوم و رها کردن بخشی از زندگی پشت کوه‌ها و پیست‌ها بخشی از این چالش پرفشار است. اسکی بازان ما، نمادی از دماوند سپید و زمستانی ایرانند.

در زندگی با چالش مواجهید؟ مشکلات ذهن شما را درگیر کرده؟ به عنصری الهام بخش نیاز دارید؟ این شما و این دختران اسکی باز ایران. آن‌ها که خستگی را خسته می‌کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.