5
گفت و گو با هدیه کاظمی

روایت کاپیتان از درخشش در مسابقات جهانی

  • کد خبر : 93197
  • 08 شهریور 1402 - 17:47
روایت کاپیتان از درخشش در مسابقات جهانی
هدیه کاظمی، کاپیتان تیم ملی آبهای آرام زنان ایران، در مسابقات جهانی آبهای آرام و پارکانو درخشید. او در سه ماده کایاک تک نفره 200، 500 و 1000 متر شرکت کرد و موفق شد به فینال هر سه ماده برسد.

به گزارش افراورزش، مسابقات قهرمانی جهان آبهای آرام و پاراکانو، در دویسبورگ آلمان به پایان رسید و هدیه کاظمی، کاپیتان تیم ملی قایقرانی آبهای آرام ؛ دراین مسابقات درخشید.

هدیه کاظمی در خصوص عملکرد خود در مسابقات جهانی عنوان کرد: در دو ماده کایاک تکنفره 200 متر و 1000 متر در بین 9 نفر برتر جهان قرار گرفتم و در ماده کایاک تکنفره 500 متر نامم در 18 نفر برتر دیده می شد. مسابقات سطح بسیار بالایی داشت و ورزشکاران از 91 کشور به رقابت پرداختند؛ تمام ورزشکاران مدعی مدال المپیک در این مسابقات شرکت کرده بودند.

مسابقات جهانی آب های آرام و پاراکانو هر 4 سال یک بار و قبل از المپیک برگزار می شود و هدیه کاظمی برای اولین بار باعث دیده شدن نام ایران در بین 9 تیم برتر دنیا شد.

کاپیتان تیم ملی قایقرانی آبهای آرام با اشاره به اینکه مدال آسیایی خود را قطعی می داند، گفت:  فروردین 1401 در مسابقات آسیایی شرکت کردم 4 مدال کسب کردم، بعد از این مسابقات تا مسابقات جهانی در هیچ تورنومنت دیگری شرکت نکرده بودم و مقام هایی که به دست آوردم قابل توجه بود، با این اوصاف مطمئن هستم که مدال آسیایی خود را قطعی کرده ام.

کاظمی در مسابقات آسیایی 2022 که در تایلند برگزار شد، دو مدال طلا کایاک ت نفره 200 متر و 500 متر را به دست آورد و همچنین موفق به کسب دو مدال نفره در ماده کایاک دونفره 200 متر و 500 متر شد.

وی ادامه داد: از سال 1387 به اردوی تیم ملی دعوت شدم و از آن زمان تا کنون بخش زیادی از زندگی ام را در اردوهای ملی گذراندم، زیرا اکثر اوقات 3 هفته در اردو هستیم و یک هفته به استراحت میپردازیم.

قایقران شهرکردی از سال 1379 زمانی که تنها 6 سال داشت، ورزش شنا را آغاز کرد و از سال 1386 وارد قایقرانی شد کاظمی تا امروز عضو ثابت تیم ملی است. او نخستین مدال‌آور تاریخ قایقرانی آب‌های آرام بانوان ایران در آسیا در ماده کایاک ۵۰۰ متر است که توانسته بود در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ در ازبکستان برای اولین مدال نقره  ماده کایاک تکنفره ۵۰۰ متر را کسب کند.

پس از سال‌ها حضور در تیم ملی آب‌های آرام در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان، او در اوج پختگی قرار دارد، کاظمی موفق به حضور در المپیک 2022 توکیو نشد اما این بار آماده تاریخ سازی در المپیک 2024 پاریس است.

او که حضور در المپیک 2024 پاریس و کسب سهمیه را دور نمیبیند، در خصوص شرایط تمرینی تیم ملی عنوان کرد: تمام تمرینات ما در دریاچه آزادی پیگیری می شود و مدتی است که آب دریاچه پایین آمده است. تا جایی که ما مجبور می شویم زمان تمرین خود را با دیگر ورزشکاران هماهنگ کنیم که دچار مشکل نشویم. قرار است که فدراسیون این مشکل را برطرف کند تا تمرینات خوبی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشیم.

سیزده سال از اولین باری که نام هدیه کاظمی در لیست تیم ملی قرار گرفت می‌گذرد. او به سرعت در تیم ملی آب‌های آرام، چهره شد. کاظمی مدال های ارزشمندی بسیاری در تورنومنت های بین المللی دارد تا جایی که در سال 2012 موفق به کسب دو مدال طلا در ماده کایاک تکنفره 200 متر و 500 متر، در تورنومنت جهانی آلمان شد.

کاپیتان تیم ملی در رابطه با آینده قایقرانی زنان ایران گفت: در مسابقات اخیر مقام های خوب و رکورد های قابل توجهی ثبت شد. در اکثر رشته های آبهای آرام مدال های آسیایی بسیاری کسب شده است و با پیشرفتی که قایقرانی زنان دارد میتوان آینده خوبی را برای این رشته متصور شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.