13
به بهانه آغاز مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتبال بانوان؛

هفته نخست مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان | فرصتی برای انتقام

  • کد خبر : 55028
  • 26 بهمن 1399 - 8:41
هفته نخست مرحله نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان | فرصتی برای انتقام
هفته نخست مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتبال بانوان، فردا با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود و تیم های هم گروه در مرحله قبل به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ لیگ‌برتر فوتبال بانوان پس از 10 هفته از شکل و شمایل مرحله نخست خود خارج شد و به مرحله نهایی رسید.

ازگروه الف این رقابت‌ها شهرداری بم و سپاهان اصفهان و از گروه ب شهرداری سیرجان و وچان کردستان به دور بعدی راه یافته‌اند تا تکلیف قهرمان رقابت های لیگ‌برتر فوتبال زنان از دل جدول 4 تیمی پلی‌آف بیرون بیاید.

از ساعت 13 روز دوشنبه، 27 بهمن ماه، دو دیدار به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در هفته نخست، تیم های هم‌گروهی دوباره به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در دیدار اول شهرداری بم در ورزشگاه فجر این شهر پذیرای سپاهان اصفهان خواهد بود. این دو تیم در مرحله نخست دو بار به مصاف هم رفتند که بازی رفت را زردپوشان با نتیجه 3 بر 1 پیروز شدند و در بازی برگشت این بمی ها بودند که با یک گل سپاهان را شکست دادند.

شاگردان مرضیه جعفری که به عنوان صدرنشین گروه الف به پلی‌آف رسیده‌اند در تلاش اند تا از عنوان قهرمانی فصل قبل خود دفاع کنند و شیوه جدید برگزاری لیگ را یک چالش و سنگ محک خوبی برای خود می دانند.

آن‌ها با پیروزی بر گاندو های اصفهانی به این مرحله رسیدند و صاحب بهترین خط دفاع لیگ‌برتر هستند. بهناز طاهرخانی با 6 گل زده برترین گلزن بمی هاست و در تلاش است تا آمار گلزنی خود را در این مرحله بهبود ببخشد.

در سوی دیگر سپاهان اصفهان دومین تیم صعود کننده از گروه الف به پلی‌آف است. شاگردان مهناز امیرشقاقی با تفاضل‌گل کمتر نسبت به بمی ها در رده دوم قرار گرفتند و دو بازی اخیر لیگ 8 گل به ثمر رسانده‌اند.

رتبه مرحله قبل زردپوشان آن‌ها را نسبت به اهمیت بالای تفاضل‌گل در این مرحله واقف کرده و پیروزی قاطعانه مقابل نماینده البرز روحیه اصفهانی‌ها را برای حضور در این مرحله بیش از پیش کرده است.

شقایق روزبهان با 5 گل زده به عنوان برترین گلزن این تیم شناخته می‌شود و انگیزه های بالایی برای مقابله با تیم بم دارد.

سازمان لیگ فوتبال و مسئولین برگزاری، قضاوت این دیدار حساس را به مهناز ذکایی محول کرده‌اند و انسیه خبازمافی‌نژاد و زهرا رمرودی به عنوان کمک اول و دوم ایشان را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. فاطمه نصراللهی داور چهارم این دیدار است و سمانه محسنی به عنوان ناظر بازی برگزیده شده است.

در دیگر بازی هفته نخست مرحله پلی‌آف، وچان کردستان در ورزشگاه تختی شهر سیرجان به مصاف شهرداری این شهر خواهد رفت. سیرجانی ها که از 10 بازی ، 9 پیروزی و یک تساوی کسب کرده‌اند، به عنوان یک رقیب کاملاً سرسخت و قابل احترام برای سه تیم دیگر شناخته می‌شوند.

شاگردان مریم جهان نجاتی در دور نخست لیگ، رفت و برگشت وچان را شکست دادند تا خالق 2 باخت تیم کردستانی در کارنامه این فصل‌شان باشند. سیرجانی‌ها با هدف قهرمانی پا وارد این مرحله شده‌اند و کارنامه خیره کننده این تیم گویای همه چیز است.

افسانه چترنور از این تیم با 19 گل زده در صدر جدول برترین گلزنان لیگ قرار دارد و در بازی او تمامی فاکتور های یک مهاجم شش‌دانگ را می‌توان دید.

در سمت مقابل، شاگردان فاطمه صادقی همانند حریف یک هفته مانده به پایان بازی‌ها صعود خود را به این مرحله مسجل کرده بودند. کردستانی‌ها پس از شکست تلخ مقابل صدرنشین گروه در رده دوم قرار گرفتند و دو پیروزی پرگل مقابل قشقایی و ملوان هم دردی از این تیم دوا نکرد تا همچنان از صدر دور بمانند.

دختران کردستان هم پیمان شده‌اند تا با درخشش در پلی‌آف خاطرات بد دور اول را از یاد ببرند. زهرا قنبری کاپیتان تیم وچان کردستان با 18 گل زده در رده دوم جدول گلزنان در تعقیب همتای سیرجانی‌اش است و تقابل این دو بازیکن شاخص هم به نوع خود دیدنی خواهد بود.

قضاوت این دیدار حساس را مهسا قربانی، داور بین المللی فوتبال ایران، به عهده‌ دارد. همچنین آتنا لشنی و مهشید گودرزی به عنوان کمک‌داور اول و دوم در کوبل داوری حضور دارند. به‌علاوه از الهه سامانیان به عنوان داور چهارم و رقیه پرتوی به عنوان ناظر بازی نام برده شده است.

مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتبال بانوان پس از 6 هفته به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و در تاریخ 26 اسفندماه به پایان می‌رسد تا قهرمان سیزدهمین دوره از جام کوثر را به اهالی فوتبال معرفی کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=55028
  • نویسنده : احمدرضا احمدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.