18
کامبک برابر سپاهان در اصفهان

آتریسا قهرمان مسابقات هندبال جوانان کشور شد | ظهور قدرت تازه در پایتخت

  • کد خبر : 56701
  • 15 اسفند 1399 - 20:24
آتریسا قهرمان مسابقات هندبال جوانان کشور شد | ظهور قدرت تازه در پایتخت
آتریسا با شکست سپاهان میزبان به مقام قهرمانی هندبال جوانان دختر ایران دست یافت. موفقیت های اخیر آتریسا حاکی از ظهور قدرت جدید در هندبال پایتخت است.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ مسابقات هندبال جوانان دختر کشور از ۱۰ اسفند به میزبانی اصفهان با شرکت ۱۸ تیم آغاز شد و جمعه ۱۵ اسفند با قهرمانی آتریسا پایان یافت.

پس از انجام ۴۰ مسابقه، آتریسا تهران قهرمان شد و تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان نایب قهرمان و هیئت هندبال استان البرز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفت.

در روز پایانی این مسابقات که الهام سلوکی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال هم در سالن سجادی اصفهان حضور داشت تیم‌های یکتا افروز البرز و کات شاهرود در دیدار رده بندی به مصاف هم رفتند.

در این مسابقه شاگردان ناهید رضایی در تیم یکتا افروز ۳۳ بر ۲۹ نماینده استان سمنان را از پیش رو برداشتند و بر جایگاه سوم این رقابت‌ها ایستادند.

همچنین در مسابقه فینال آتریسای تهران با هدایت متین نجد سمیعی مقابل تیمی قرار گرفت که از امتیاز میزبانی بهره مند بود و هدایت آن با فاطمه محمد خانی سرمربی باتجربه اصفهانی است که چندی پیش با تیم بزرگسالان سپاهان به مقام سوم لیگ برتر دست یافت.

طلایی پوشان که با ترکیبی از بازیکنان نونهال و نوجوان در این مسابقات حاضر شدند در نیمه نخست میهمان را ۱۵ بر ۱۳ بدرقه رختکن کردند.

در شروع نیمه دوم نماینده تهران کم اشتباه و با انگیزه نسبت به طلایی پوشان عمل کرد و توانست با کامبک خود، این ۳۰ دقیقه را ۱۴ بر ۱۰ به نفع خود به پایان برساند تا در مجموع با شکست ۲۷ بر ۲۵ سپاهان قهرمانی را از آن خود کند.

آتریسا تهران با مدیر عاملی و هدایت متین نجد سمیعی یک تیم نوپا و تازه تأسیس است که حالا پس از سال‌ها هندبال تهران بعد از تاسیسات دریایی می‌تواند به او افتخار کند چرا که در همین آغاز راه توانسته قهرمانی لیگ دسته دو، قهرمانی جوانان تهران، نایب قهرمانی لیگ یک و جواز حضور در لیگ برتر را در فصل ۱۴۰۰ به دست آورد.

با پایان یافتن این رقابت‌ها فدراسیون هندبال برنامه ریزی‌های خود را انجام داده تا برای پشتوانه و آینده‌های تیم ملی بزرگسالان در رده پایه پس از گذشت دو سال اردو ملی برپا کند.

مسئولان فدراسیون کادر فنی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان را طی روزهای اخیر مشخص کردند و حالا قرار است از سوی کادر فنی نوجوانان (خدیجه قانع سرمربی، فاطمه محمدخانی مربی) ۳۵ بازیکن به اردوی این رده به میزبانی تهران که از ۱۷ اسفند آغاز می‌شود دعوت به عمل آورند.

همچنین در رده جوانان نیز ۶۳ بازیکن از سوی (نشمین شافعیان سرمربی، مهسا معتمدی مربی، اعظم پره مربی)به اردو جوانان که از ۱۸ اسفند در دو مرحله آغاز خواهد شد دعوت کنند.

عدم ثبات مدیریتی در فدراسیون هندبال در سال‌های گذشته باعث شد تا اردوی ملی برای تیم‌های ملی زنان در رده‌های مختلف برگزار نشود و هیچ یک از تیم‌های ملی در رده‌های مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میادین بین‌المللی اعزام نشوند.

گفتنی است با برگزاری این اردوها و مشخص شدن کادر فنی تیم‌های ملی خون تازه‌ای در میان خانواده هندبال بانوان تزریق شده و تلاش مربیان و بازیکنان در کنار هم ترکیبی از روزهای خوب را پیش بینی می‌کند.

با این وصف، شاید هندبال در سال آینده در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند و سرمایه گذاری و سیاست فدراسیون که توجه به هندبال پایه است به‌تدریج و در یک بازه بلند مدت، به ثمر بنشیند.

اعضای تیم هندبال آتریسا (قهرمان)

نیوشا آب باریکی، نگین رحمانی، روشنک خوش سیر، سارا موسی زاده، ارشیا آقاسی، پریسا بهرامی، حانیه کریمی، الینا خورسندی عطایی، فاطمه سلیمانی، ریحانه کیانی، مهدیه جعفری، هدیه ویسی،
فاطمه کیانی، شکوفه رضیعی، کیانا مقدس، نازنین سادات میراسماعیلی

سرمربی: متین نجد سمیعی / مربی: زیور پناهی پور / کمک مربی: صبا لطیفی/ مدیر تیم: اکرم محمدی

اعضای تیم هندبال سپاهان (نایب قهرمان)

زهرا عابدی، فاطمه بختیاری، نیایش احمدی، دیانا جعفر زاده، فاطمه برات پور، سعیده غضنفری، غزل عادلی، فاطمه سهرابی، آیلین بارانی، سارینا محمدنبی، تیام لوینیان، مرضیه قاراخانی،، شهرزاد نصوحی، آیدا آبرویی، مریم طهماسبی، مهلا اکبری

سرمربی: فاطمه محمدخانی / مربی: فیروزه مستاجران / مربی: ملک فتحی / مدیر تیم: اعظم حقانی

گزارش از: صمد خزایی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=56701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.