بلاروس ۶ ایران صفر | شکست سنگین تیم ملی زنان در اروپای شرقی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
12
تیم ایراندوست خیلی کار دارد

بلاروس ۶ ایران صفر | شکست سنگین تیم ملی زنان در اروپای شرقی

  • کد خبر : 61067
  • 19 خرداد 1400 - 7:05
بلاروس ۶ ایران صفر | شکست سنگین تیم ملی زنان در اروپای شرقی
تیم ملی فوتبال زنان ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود با مریم ایراندوست، در مینسک پایتخت بلاروس برابر تیم ملی این کشور مغلوب شد .این، رویارویی تیم ملی با آینه است. با حقیقتی قابل تغییر.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ تیم ملی فوتبال زنان ایران شامگاه سه شنبه ۱۸ خرداد در دیداری دوستانه برابر تیم ملی زنان بلاروس ۶ بر صفر بازنده شد. شکستی که البته قابل انتظار بود اما نه با این نتیجه.

در این مسابقه که در مینسک بلاروس و به عنوان اولین دیدار تیم ملی پس از حضور مریم ایراندوست روی نیمکت این تیم برگزار شد دختران ملی پوش در هر نیمه ۳ گل دریافت کردند.

کارینا اولخوویک در همان دقیقه ۵ مسابقه با شوتی به زیر طاق دروازه عارفه سیدکاظمی  بلاروس را پیش انداخت و هانا پیلیپنکا در دقیقه ۱۷ و ۳۰ گل های دوم و سوم را وارد دروازه ایران کرد. جاگیری مرگبار خط دفاعی روی گل سوم، در سومین گل میزبان تاثیر مستقیم داشت.

در نیم دوم، فقط ۳ دقیقه زمان برای کارینا اولخوویک نیاز بود تا خود را ۲ گله و بلاروس را ۴ گله کند. در ادامه و در دقیقه ۵۷ هانا پیلیپنکا هت تریک کرد و بلاروس را به گل پنجم رساند. گل پنجم روی اشتباهات مرگبار خط دفاعی ایران برای بلاروس به ثمر نشست.

در دقیقه ۸۳ بلاروس با خطای غزاله بنی طالبی در محوطه جریمه که برای او یک اخطار هم در بر داشت، صاحب یک ضربه پنالتی شد که آناستازیا پوبگیل دروازه ایران را برای بار ششم فرو ریخت.

مریم ایراندوست در این بازی از ۷ تعویض و مجموعا از ۱۸ بازیکن استفاده کرد. سمانه چهکندی در دقیقه ۲۸ و پیش از گل سوم بلاروس به جای سرشین کمانگر به میدان رفت و این، نخستین تعویض ایران بود.

در نیمه دوم، افسانه چترنور به جای شبنم بهشت، مونا حمودی به جای شقایق روزبهان، بهناز طاهرخانی به جای یاسمن فرمانی، ملیکا محمدی به جای سارا ظهرابی نیا، غزاله بنی طالبی به جای ملیکا متولی و فاطمه عادلی به جای فاطمه امینه برازجانی به میدان رفتند.

ایران در دومین دیدار دوستانه خود در بلاروس، روز جمعه ۲۱ خرداد از ساعت ۱۸ به وقت محلی به مصاف ازبکستان می رود. مریم ایراندوست امیدوار است این ۲ بازی دوستانه به شناسایی ترکیب ایده آل تیم ملی در راه مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا کمک کند.

تیم ملی برای تیم شدن راهی طولانی در پیش دارد. از قطار پیشرفت فوتبال زنان در جهان، دور مانده ایم و باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم. فوتبال زنان ایران، سرگرم به رقابت های درونی و لیگ داخلی، باید خود را با سطح اول قاره و جهان به بوته مقایسه بگذارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=61067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.