12
لیگ برتر فوتسال زیر ذره بین آی دبلیو اسپورتس

خراسان رضوی؛ شروع زیبا و پایان بی‌رمق | زخم‌های کاری بانوی سبز

  • کد خبر : 62114
  • 31 خرداد 1400 - 19:08
خراسان رضوی؛ شروع زیبا و پایان بی‌رمق | زخم‌های کاری بانوی سبز
لیگ برتر فوتسال زنان به پایان راه رسید و جام قهرمانی به آبادان رفت. در مشهد، تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی با کسب رتبه سوم، به کار خود پایان داد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ لیگ برتر فوتسال زنان با قهرمانی پالایش نفت آبادان و نایب قهرمانی سایپا پایان یافت و رتبه سوم به سبزپوشان هیئت فوتبال خراسان رضوی رسید.

تیم سرسخت مشهدی برای قهرمانی وارد لیگ برتر شد و نتایج این تیم در مرحله گروه این باور را نزد اهالی فوتسال تقویت کرد که مشهد، یک گزینه جدی برای قهرمانی است اما گذر زمان، یادآوری کرد که ظفر، علاوه بر صبورها، سهم باثبات هاست.

دو چهره متفاوت

اوضاع برای خراسان رضوی در مرحله نهایی متفاوت پیش رفت. تیمی که در مرحله گروهی ۱۱ بازی از ۱۲ مسابقه خود را برده بود و تنها در بازی ۸ اسفند ۹۹ در آبادان برابر پالایش نفت آبادان شکست خورد در مرحله نهایی از ۶ بازی ۴ بار باخت و از ۱۸ امتیاز ممکن ۶ امتیاز به دست آورد.

در بعد فنی، تیم هیئت خراسان رضوی تیمی تقریباً کامل بود اما به طور آشکار، اشتباهات فردی این تیم را از پای در آورد. این سطح از اشتباهات فردی احتمالا در مرحله گروهی نیز وجود داشته اما در مواجهه با تیم‌های قدرتمند و فرصت طلب، قدرت تخریب خود را به نمایش گذاشت.

در ستایش نیمکت

بر روی نیمکت، تیم هیئت خراسان رضوی یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتسال ایران را در اختیار داشت. تصور این که این تیم بدون فاطمه شریف می‌توانست تا رتبه سوم لیگ بالا بیاید دور از واقعیت است.

هیئت خراسان رضوی با بهره مندی از توان فنی نیمکت خود، از معدود تیم‌هایی بود که فوتسال بازی می‌کرد و بر خلاف آنچه گاهی به ذهن می‌آید، وابستگی‌اش به توان بازیکنانی چون سارا شیربیگی یا فاطمه ارژنگی کمتر از تاکتیک‌های تیمی‌اش بود.

مهلک و مرگبار در بازی های حساس

با این وجود، آن چه یک تیم را در بزنگاه‌های حساس از مهلکه می‌رهاند، قدرت روانی، تجربه و دوری از اشتباهات مرگبار است و فاطمه شریف می‌داند که رازهای ۴ شکست از ۶ بازی مرحله نهایی را باید در این موارد جستجو کند.

۳ شکست از ۴ رویارویی با پالایش نفت آبادان در این فصل اتفاقی نیست و البته به تنهایی به سطح فنی بازیکنان دو تیم نیز باز نمی‌گردد. خراسان رضوی در مرحله نهایی، تمرکز خود برای قهرمانی را از دست داد و به نظر می‌رسد از نظر روانی، خودباوری برای نیل به هدف را از دست داد.

سومی، رتبه مناسبی بود؟

هیئت خراسان رضوی یک الگوی مناسب برای کار فنی اصولی و در عین حال، مثالی برای آینده فوتسال ایران است که تیم‌هایی در نهایت به مقصد می‌رسند که در تمام طول مسیر، سر پا باقی بمانند.

به عنوان یک نگاه کلی، قرار گرفتن روی سکوی سومی لیگ برتر فوتسال زنان برای هیئت خراسان رضوی، از دید مدیران و حامیان این تیم ممکن است هر تحلیلی داشته باشد اما با توجه به جمیع شرایط موجود و نمایش فنی این تیم، نمره قبولی را برای نماینده خراسان به ارمغان می‌آورد.

فصلی که گذشت برای فاطمه شریف، تجربه‌ای گرانبها بود. او احتمالا می‌داند که اگر قرار باشد با این تیم ادامه دهد برای ترمیم این تیم و بازدهی در بازی‌های حساس و لحظات بحرانی، می‌تواند روی چه کسانی برای “درآوردن کار” حساب باز کند.

و باز هم سارا شیربیگی

سارا شیربیگی در فصلی متفاوت و با وجود این که آسیبی کهنه او را آزار می‌داد بار دیگر عنوان برترین گلزن لیگ را به دست آورد. او خطرناک ترین بازیکن فوتسال ایران، حتی در روز آسیب یا ناآمادگی بدنی و ذهتی است.

در لیگ ۹۹ او همه جور گلی به ثمر رساند و بار دیگر فاصله‌اش با سایرین را به نمایش گذاشت با این حال، او تمام تیم نبود و مشهد برای قهرمانی، به هارمونی بی نقص تری مبتنی بر عملکرد بی نقص همه ارکانش نیاز داشت.

این، بازی مار و پله است

تیم فاطمه شریف در مقاطعی از فصل مورد انتقادات هدف‌دار و غیر فنی قرار گرفت که زمزمه‌ها حاکی از تسویه حساب‌های شخصی با شریف و پشتیبانان این تیم در هیئت فوتبال استان خراسان رضوی است.

با این وجود، یک تیم بزرگ باید همیشه برای مواجهه با هر نوع حاشیه‌سازی آماده باشد. مسیر قهرمانی همیشه پرسنگلاخ است و با عبور از خانه‌های پردردسر یک بازی مار و پله می‌گذرد.

از منظر دیگر، بررسی دقیق تاکتیکی عملکرد تیم هیئت خراسان رضوی – همانند دیگر تیم‌های حاضر در لیگ فوتسال زنان – به دلیل در دسترس نبودن تصاویر این بازی‌ها مقدور نیست.

در این شرایط، بررسی عملکرد چه با تحسین و چه با انتقاد، بر اساس دانش و اطلاعات موجود صورت می‌گیرد و ممکن است برخی از اتفاقات در حیات خلوت تیم‌ها، نادیده گرفته شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=62114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.