12
پس از درخواست کمک از جهان

دو ورزشکار پارالمپیک افغانستان وارد توکیو شدند

  • کد خبر : 66364
  • 07 شهریور 1400 - 11:09
دو ورزشکار پارالمپیک افغانستان وارد توکیو شدند
کمیته بین المللی پارالمپیک در بیانیه ای تایید کرد که دو ورزشکار افغان پس از خروج امن از افغانستان در آخر هفته گذشته وارد دهکده پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ بر اساس بیانیه IPC ، زکیه خدادادی و حسین رسولی آخر هفته گذشته افغانستان را ترک کردند و یک هفته در پاریس آموزش دیدند و سپس به دهکده پارالمپیک منتقل شدند.

خدادادی هفته گذشته در پیامی ویدئویی درخواست کمک کرده بود.

اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت اولویت اول ما همیشه سلامت و رفاه هر دو ورزشکار خواهد بود. دوازده روز پیش به ما اطلاع داده شد که تیم پارالمپیک افغانستان نمی تواند به توکیو سفر کند، حرکتی که قلب همه شرکت کنندگان در پارالمپیک را شکست و هر دو ورزشکار را ناراحت کرد.

با این حال توانستیم این دو ورزشکار را به توکیو برسانیم. با تشکر از تلاش های برجسته چندین دولت، مرکز ورزش و حقوق بشر، حقوق بشر برای همه، کمیته پارالمپیک فرانسه، انجمن پارالمپیک انگلیس.

زکیه و حسین اکنون برای تحقق رویاهای خود در توکیو هستند و پیام قوی امید برای بسیاری دیگر در سراسر جهان محسوب می شوند.

پارسونز گفت: این نهاد با خدادادی، رسولی و سرپرست تیم همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که آنها “تمام مراقبت ها و پشتیبانی مورد نیاز خود را در طول و پس از بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ دریافت می کنند.

خدادادی و رسولی هر دو سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو غایب بودند، جایی که پرچم افغانستان به عنوان نماد “همبستگی و صلح” به اهتزاز در آمد.
با این حال هر دو ورزشکار اکنون این شانس را دارند که هفته آینده نماینده کشور خود در بازی ها باشند.

به گفته کمیته پارالمپیک افغانستان خدادادی اولین ورزشکار زن افغانستان است که در پارالمپیک شرکت می کند. او قرار است در وزن ۴۹- کیلوگرم K۴۴ زنان در تکواندو در روز پنجشنبه ۲ سپتامبر شرکت کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.