5
درباره اسکی باز زنجانی بیشتر بدانید

الهه قلی فلاح | پرچمدار نابینای پارالمپیک یک پیانیست است

  • کد خبر : 78593
  • 01 اسفند 1400 - 15:24
الهه قلی فلاح | پرچمدار نابینای پارالمپیک یک پیانیست است
الهه قلی فلاح اسکی باز نابینای ایران، پرچمدار ایران در بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن است. دختری از زنجان با یک زندگی روشن و پربار.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” الهه قلی فلاح اسکی باز نابینای ایران، پرچمدار ایران در بازی‌های پارالمپیک زمستانی پکن است. دختری از زنجان با یک زندگی روشن و پربار.

الهه چند سالی است که به عنوان یک پارا اسکی باز فعالیت می‌کرد و اکنون در حوالی ۲۶ سالگی یک چهره باتجربه در رشته تخصصی‌اش محسوب می‌شود.

داستان او، یک داستان روح بخش و عمیق است. دختر زنجانی با وجود این که نور کم سوی جهان ما را کودکی از دست داد اما نور بزرگ‌تر را یافت و همان نور، دنیای او را روشن کرده و فانوس راه ما قرار داده است.

یک تومور در ناحیه مخچه الهه قلی فلاح را در 5 سالگی نابینا کرد و در طی همین عمل جراحی، او دچار نقص حرکتی او شد. خبر خوش این بود که با مرور زمان، نقص حرکتی او رفع شد اما بینایی او هرگز بازنگشت.

زمانی که جراحی تومور او انجام شد به خانواده‌اش گفتند که احتمال به هوش آمدن او بسیار کم است الهه او به هوش آمد و به یکی از الهام‌بخش‌ترین زنان ایران شد.

اسکی باز زنجانی مسلط به ۴ زبان زنده دنیاست و فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی. گرچه او را به عنوان یک اسکی باز می‌شناسیم اما او در دوومیدانی و اسکیت هم سوابق روشنی دارد.

علاوه بر همه این‌ها، او یک پیانیست است و هنر، در وجود او جوانه زده. فیلمی از یک کنسرت منتشر شده که الهه قلی فلاح در حال نواختن پیانو بر روی استیج است.

در میدان ورزش و پس از سال‌ها تمرین در دوومیدانی نابینایان و کم بینایان، اولین بار در سال ۹۶ بود که استعداد او در پارا اسکی کشف شد.

در نتیجه او وارد تمرین اسکی و مقرر شد به مسابقات جهانی آلمان برود اما یک زمستان بی برف سبب شد او روی آسفالت تمرین کند و در مجموع فقط ۷ جلسه تمرین روی برف را تجربه کند.

او در مسابقات جهانی آلمان دوازدهم شد آن هم در شرایطی که رقبایش با برف زندگی می‌کردند و او در مجموع همه تمریناتش در ایران و آلمان، روی هم رفته ۲۰ بار هم روی برف تمرین نکرده بود.

اکنون او نماینده ایران در پارا اسکی المپیک زمستانی پکن است. برگ زرین تازه‌ای بر کارنامه درخشان حیات او اضافه می‌شود و همزمان ذهن ما را درگیر می‌کند با سوالاتی تازه.

سوالاتی درباره این که چقدر برای جهان، ارزش افزوده خلق کرده‌ایم؟ چقدر بانی احساس خوش دیگران بوده‌ایم؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=78593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.