7
مربی المپیکی اسکی آلپاین در ترکیه

زرگری: اسکی را رو به نابودی بردند | خیلی از دخترها قربانی شدند

  • کد خبر : 91739
  • 20 خرداد 1402 - 14:38
زرگری: اسکی را رو به نابودی بردند | خیلی از دخترها قربانی شدند
سمیرا زرگری مربی المپیکی آلپاین با انتقاد از مدیریت اسکی، نسبت به از بین رفتن اسکی زنان و حذف دختران مستعد این رشته ابراز نگرانی جدی کرد.

سمیرا زرگری در گفتگو با افرا ورزش در خصوص وضعیت اسکی آلپاین ایران گفت: متأسفانه مدیریت آقای نظریان در راس فدراسیون اسکی، برای اسکی زنان غیرسازنده است و آن چه من از وضعیت اسکی می‌بینم، حرکت در مسیر نزولی است.

وی افزود: در تیم اسکی آلپاین زنان، فاطمه دربندسری سرمربی است و هم نایب رییس فدراسیون. فکر می‌کنم چنین اتفاقی در ورزش ایران بی‌سابقه باشد که نایب رییس فدراسیون مربی تیم ملی شود.

مربی المپیکی اسکی ایران عنوان کرد: زمانی که مربی تیم ملی بودم نه از لحاظ تجهیزات تمرین، نه برنامه‌ریزی و نه نیروی کمکی به هیچ مربی مردی نیاز نداشتیم و همه امور توسط زنان پیش می‌رفت؛ اما در حال حاضر، همه چیز برعکس شده است.

زرگری با انتقاد از نظریان در مورد نحوه حمایت از قهرمانان گفت: مگر چند قهرمان داریم که یک‌به‌یک تصمیم به خروج یا خداحافظی بگیرند و به‌راحتی از این قضیه عبور کنیم؟ سرمایه‌های انسانی اسکی در حال تضعیف یا نابودی هستند.

او ادامه داد: فدراسیون اسکی می‌گوید در رده سنی پایه هم استعدادیابی دارد؛ اما این در عمل، فاقد خروجی است. مسابقه انتخابی برای المپیک جوانان و اعزام به کمپ اتریش گذاشته‌اند و دو نفر از شاگردان من، اول و دوم شده‌اند. نفراتی که ۵ سال روی آنها کار کرده‌ام و انرژی و زمان گذاشته‌ام و آن‌ها را برای آموزش و تجربه به اروپا برده‌ام. حالا به همان دو نفر برتر زنگ زده و گفته‌اند که خودتان باید برای کمپ اتریش پول بدهید در صورتی که بچه ها و شاگردان خودشان را به این کمپ می‌برند و این یعنی تبعیض و ناعدالتی و مدیریت ناشایست.

مربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین همچنین گفت : آقای نظریان زمانی که به خاطر مشکلات شخصی ممنوع‌الخروج شدم به‌راحتی می‌توانست به دادستان نامه بزند تا من بتوانم تیم ملی را در مسابقات جهانی ایتالیا همراهی کنم؛ اما هیچ حمایتی نکرد و بعد از آن هم عاطفه احمدی بدون منِ مربی در المپیک زمستانی حاضر شد. هنوز هم نمی‌دانم چطور ممکن است یک ورزشکار بدون مربی‌اش به المپیک برود.

او همچنین اذعان کرد: در فصل اسکی که گذشت ۴۵ میلیون تومان پول بلیت پیست دادم و تنها مربی بودم که مدرس فدراسیون اسکی هم هستم؛ اما هیچ نامه‌ای برای من نزدند که مربی و مدرس ما از حداقل امکان استفاده از پیست بهره ببرد. سکوت کردم و خدا را شکر حداقل هزینه سولیداریتی را دریافت کردم؛ اما این، ذره‌ای، هزینه‌هایی که برای اسکی کردم را پوشش نمی‌دهد.

سمیرا زرگری با بیان این که ورزشکاران قهرمان تهران همچنان باید پول بلیت پیست اسکی را از جیب پرداخت کنند گفت: متأسفانه همه چیز به روال سابق برگشته است. ورزشکاران و مربیان زیادی از اسکی خداحافظی کردند و جامعه انسانی اسکی در حال کوچک‌شدن است.

مربی سابق تیم ملی آلپاین گفت: برخی افراد همچنان به اسکی چسبیده‌اند که همسر و خواهرشان را برای مربیگری و سرپرستی تیم‌ها می‌آورند آن هم بدون هیچ علم، تحصیلات یا حتی تجربه قهرمانی.

وی با اشاره به این که تنها مدرسه اسکی را بدون تبعیض و برای همه بچه‌های ایران تاسیس کرد گفت: از همه جای ایران قهرمان‌پروری کردم و هنوز اثراتش در تیم ملی دیده می‌شود. خدا را شاکرم که این زحمات پایدار است؛ اما انگیزه‌ای برای ادامه راه نداشتم؛ زیرا پیستی برای تمرین به من ندادند. می‌دانستند اگر ادامه دهم قوی‌تر می‌شوم و این برای برخی، قابل‌قبول نبود.

زرگری از ادامه فعالیت مربیگری‌اش در خارج از این خبر داد و گفت : به‌زودی در ترکیه مشغول به کار می‌شوم و تجربیات جدیدی کسب می‌کنم. ترجیح می‌دهم دخترم در این محیط اسکی ایران که مرا به‌شدت آزار داد رشد نکند. اسکی متأسفانه ناپاکی‌هایی دارد و خیلی از دخترها قربانی شدند و از اسکی فرار کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.