15
اردوی جدید تیم ملی فوتبال آغاز شد

سورپرایز ایراندوست : سحر رمضانی و مریم یکتایی در فهرست تیم ملی

  • کد خبر : 66473
  • 09 شهریور 1400 - 11:54
سورپرایز ایراندوست : سحر رمضانی و مریم یکتایی در فهرست تیم ملی
ایراندوست، اسامی تازه‌ترین اردوی تیم ملی فوتبال زنان اعلام کرد که نام زهرا قنبری، مریم یکتایی و سحر رمضانی نیز در این لیست وجود دارد.

به گزارش ” آی دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ اردوی تیم ملی فوتبال بانوان از امروز دهم تا شانزدهم شهریور برگزار می‌شود و نکته جالب دعوت از 29 بازیکن از جمله سحر رمضانی و مریم یکتایی از سوی ایراندوست به تیم ملی است.

سحر رمضانی در حالی به اردوی تیم ملی فراخوانده شده که در تمام مراحل قبلی به اردو دعوت نشده بود و به یک باره در آستانه برگزاری دو بازی رسمی با اردن و بنگلادش به تیم ملی دعوت شده است.

گرچه نام زهرا قنبری و مریم یکتایی به عنوان سورپرایزهای لیست ایراندوست مطرح شده اما واقعیت این است که سحر رمضانی سورپرایز این لیست است. بازیکنی که دعوت از او قابل پیش بینی نبود و زمینه دعوت از او مورد بررسی و سوال از کادر فنی قرار خواهد گرفت.

زهرا قنبری دیگر تازه وارد به اردوست. مهاجم کهنه کار مدت زیادی را به دلیل آسیب دیدگی دور از میادین بوده است. مشخص نیست مریم ایراندوست از دعوت قنبری به دنبال محک زدن وضعیت اوست یا این که تصمیم جدی برای استفاده از قنبری برابر اردن و بنگلادش دارد.

بازیکنی که نزدیک به شش ماه است که از میادین دور بوده به طور طبیعی و عقلانی آماده رقابت در یک دوره مسابقه سرنوشت ساز نیست اما ارزش های فنی قنبری او را برای هر تیمی، به یک چهره سرنوشت ساز تبدیل می کند.

با این حال، بازی گرفتن از بازیکنی که در ماه های اخیر تحت شرایط پرفشار تمرینی نبوده علاوه بر این که یک ریسک است نشان می دهد ایراندوست به حضور او، احساس نیاز می کند.

مریم یکتایی سنگربان سابق تیم ملی نیز دوباره به تیم دعوت شده است. مریم ایراندوست دو ماه قبل و زمانی که این دروازه بان مقیم ترکیه به بشیکتاش پیوست گفت که به او شانس بازگشت خواهد داد و این اتفاق سرانجام رخ داد.

با دعوت از مریم یکتایی، او احتمالا سنگربان شماره یک تیم ملی در بازی با اردن و بنگلادش می شود و زهرا خواجوی به نیمکت می رود و مینا نافعی به دروازه بان سوم تیم ملی بدل می شود.

یکتایی برای به دست آوردن آمادگی نسبی نیاز به تمرین با بشیکتاش داشت و به نظر می رسد با این صبوری دو ماهه، ایراندوست یک دروازه بان آماده نسبت به دیگر سنگربانانش را در اختیار دارد. یکتایی با تجربه و با قد و استایل کارآمد خود از نگرانی های دروازه تیم ملی می کاهد.

از نکات دیگر این لیست حضور بازیکنانی کم نام و نشان است که در این مرحله از اردو – یک ماه تا بازی های رسمی – جالب توجه است : سیده زهرا معصومی، فاطمه عباسی و ستاره قهرمانی.

نگرانی در خط میانی

تیم ملی، هافبک دونده کم ندارد. این دوندگی نه تنها از سوی هافبک ها که از سوی همه اعضای تیم در جریان دو بازی تدارکاتی در ازبکستان دیده شد و نکته ای امیدوار کننده در روند تاکتیکی تیم ملی به شمار می رفت.

با این حال، تیم ملی فوتبال زنان ایران همچنان یک ضعف جدی دارد و آن، ضعف در خروج از پرس حریف و نیز کارآمدی پایین در بازی سازی هافبک های میانی است به نحوی که به ایجاد موقعیت گل منجر شود.

نگاهی به موقعیت های گل ایران در بازی با ازبکستان نشان از نقش کمرنگ هافبک های میانی در موقعیت سازی دارد ضمن این که عدم وجود بازیکنی با قدرت دریبلینگ بالا در خط میانی به ویژه در شرایطی که حریف بسته بازی می کند مشهود به نظر می رسد.

با این اوصاف توان تیم ملی همچنان در اندازه ای ارزیابی می شود که بتواند از پس رقبایش ، اردن و بنگلادش برآید و بازی های دوستانه در ازبکستان، شاهدی بر این مدعا است

اسامی بازیکنان دعوت شده از سوی مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان، از این قرار است:

سمانه چهکندی، سارا دیدار، فاطمه عباسی/ خراسان رضوی

افسانه چترنور، شبنم بهشت، سارا ظهرابی نیا/ کرمان

مرضیه نیکخواه/ ایلام

زهره کودایی، رقیه جلال نسب/ خوزستان

هاجر دباغی، گلنوش خسروی، زهرا سربالی، فاطمه عادلی، نگین زندی، مینا نافعی، سحر رمضانی/ اصفهان

غزاله بنی طالبی/ چهارمحال و بختیاری

یاسمن فرمانی، ستاره قهرمانی، زهرا قنبری/ تهران

ثنا صادقی/ کرمانشاه

ملیکا محمدی/ فارس

زهره جلالی / کردستان

الهام عبدالرحمان، مریم یکتایی/ آذربایجان غربی

فاطمه امینه برازجانی/ بوشهر

ملیکا متولی/ مازندران

زهرا خواجوی/ همدان

بهناز طاهرخانی/ قزوین

سیده زهرا معصومی/ گیلان.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.