10
با حضور نمایندگان تیم های شرکت کننده؛

جلسه قرعه کشی لیگ برتر فوتسال بانوان برگزار شد | سوپرلیگ در راه است!

  • کد خبر : 66483
  • 09 شهریور 1400 - 15:55
جلسه قرعه کشی لیگ برتر فوتسال بانوان برگزار شد | سوپرلیگ در راه است!
مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتسال بانوان امروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد. رقابت‌ها در دو گروه ۸ تیمی برگزار خواهد شد و هشت تیم برتر اعضای سوپرلیگ فوتسال را تشکیل می‌دهند.

به گزارش “ آی دبلیو اسپورتس ” آژانس زنان ایران؛ مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتسال بانوان سه‌شنبه ۹ شهریور با حضور، حسن کامرانی فر، شهره موسوی، آرش جابری، شهرزاد نصیری و نمایندگان باشگاه‌های حاضر برگزار شد و این مسابقات از ۲۴ مهرماه در دو گروه ۸ تیمی برگزار می‌شود.

کمیته فوتسال تصمیم گرفته است لیگ امسال را با شانزده تیم برگزار کند گرچه موضوع غیبت تیم ها در برخی مسابقات در سال های گذشته آزاردهنده بود و پرستیژ لیگ برتر را زیر سوال برده اما کمیته فوتسال از اصرار خود برای افزایش تیم ها کوتاه نیامده است.

به عبارت دیگر در سال های اخیر خبری از اقدامات سختگیرانه برای تیم هایی که در مسابقات لیگ غیبت می کنند، وجود نداشته است و حتی به تیم ها اجازه داده شده در یک مسابقه حق غیبت داشته باشند. باید دید در لیگ 1400 این موضوع باز هم به چشم می خورد یا خیر.

در میان تیم ها، نام پیکان جالب ترین نام حاضر در لیگ 1400 است.پیکان قرار است با امتیاز رهیاب خسته از تیمداری، وارد لیگ برتر فوتسال بانوان شود. این در حالی است که تیم والیبال پیکان به عنوان برند این باشگاه در حوزه ورزش زنان، اعتبارات مالی خود را کاهش داده است.

فرهان ملارد، بوتا پارس ایرانیان و نصر فردیس تیم های تازه وارد به لیگ برتر هستند و باید دید در تجربه جدید خود چگونه ظاهر خواهند شد.بدین ترتیب  استان البرز در لیگ برتر فوتسال بانوان دارای تیم شده است.

در اصفهان، هیئت فوتبال این شهر پس از دو فصل با نتایج ضعیف، وارد سومین تجربه لیگ برتری خود می شود. آیا شکست های سنگین تیم اصفهانی در فصل سوم هم ادامه دارد؟ زمان، روشن کننده خواهد بود.

گروه اول:

پالایش نفت آبادان – هیئت فوتبال خراسان رضوی – نامی نو اصفهان – مس کرمان – هیئت فوتبال شهرستان رودان – پویندگان فجر شیراز – فرهان ملارد و بوتا پارس ایرانیان

گروه دوم:

سایپا تهران – شرکت ملی حفاری ایران – مس رفسنجان – رهیاب تهران (پیکان تهران) – پارس آرا شیراز – کیمیای اسفراین – هیئت فوتبال اصفهان و نصر فردیس

سازمان لیگ از برگزاری سوپرلیگ ۸ تیمی نیز خبر داده است. بدین صورت که تیم ها در مرحله نخست لیگ امسال، در دو گروه هشت تیمی باهم به رقابت می پردازند تا چهار تیم از هر گروه به مرحله پلی آف صعود کنند. سپس این هشت تیم از فصل آینده سوپرلیگ فوتسال بانوان را تشکیل می دهند.

پروژه سوپرلیگ، راهی برای سطح بندی تیم های کنونی لیگ برتر است و احتمالا با این راهکار، در سطح اول فوتسال زنان دیگر خبری از غیبت تیم ها یا نتایج یک طرفه نخواهد بود و جذابیتی دوچندان به فوتسال بانوان تزریق می شود.

از سوی دیگر، در لیگ 1400 تیم ها تلاشی مضاعف برای حضور در سوپرلیگ 1401 خواهند داشت و همین نکته بر جذابیت لیگ امسال خواهد افزود. به طور کلی، راه اندازی سوپرلیگ اقدامی مثبت از سوی سازمان لیگ برای آینده فوتسال زنان تلقی می شود.

در این میان و در هیاهوی آماده شدن برای فصل جدید لیگ برتر فوتسال بانوان، غفلت از یک موضوع سبب زیان است: فوتسال پایه و لیگ های سطوح جوانان و نوجوانان. جایی که قلب آینده در آن می تپد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=66483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.