14
دور مقدماتی فوتبال زنان قهرمانی آسیا

ایران ۵ بنگلادش صفر | پیروزی قاطع دختران ایران و آماده باش به اردن

  • کد خبر : 67917
  • 31 شهریور 1400 - 15:49
ایران ۵ بنگلادش صفر | پیروزی قاطع دختران ایران و آماده باش به اردن
تیم ملی فوتبال زنان ایران در نخستین دیدار خود در دور مقدماتی مسابقات فوتبال زنان قهرمانی آسیا برابر بنگلادش پیروز شد تا با روحیه، به دیدار سرنوشت ساز برابر اردن برود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ مسابقات دور مقدماتی فوتبال زنان قهرمانی آسیا امروز در شهر تاشکند ازبکستان ادامه یافت و ایران در بازی برابر بنگلادش با پنج گل به پیروزی رسید.

ایران که در گروهی سه تیمی، برای صعود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال زنان آسیا باید اول شود امروز گام نخست را محکم برداشت و با توجه به این که اردن نیز با همین نتیجه بنگلادش را شکست داده بود، مصاف روز شنبه ایران و اردن یک فینال تمام عیار است.

در مسابقه امروز، ایران با ترکیب زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، ملیکا محمدی، ملیکا متولی، ثنا صادقی ( 54- سارا ظهرابی نیا)، زهرا سربالی (90 – مرضیه نیکخواه)، هاجر دباغی (70 – یاسمن فرمانی)، سمانه چهکندی (70- زهرا قنبری) و نگین زندی (90 – زهرا معصومی) به میدان رفت.

در نیمه نخست، سهم دختران فوتبالیست ایران سه گل بود. در دقیقه ۴ ملیکا متولی گل اول ایران را به ثمر رساند و در دقیقه ۱۴ گلنوش خسروی با ضربه سر روی یک ارسال از نقطه کرنر  گل دوم ایران را وارد دروازه بنگلادش کرد.

در دقیقه ۲۹ داور بازی یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام کرد و بهناز طاهرخانی توانست گل سوم ایران را وارد دروازه بنگلادش کند.

در نیمه دوم تلاش شاگردان مریم ایراندوست مضاعف شد و حاصل آن دو گل دیگر بود. هاجر دباغی گل چهارم را زد و یک پنالتی دیگر برای ایران سبب شد بهناز طاهرخانی دوباره پشت توپ قرار گیرد و باز هم از روی نقطه پنالتی گلزنی کند.

ایران در اواخر زمان مسابقه تعویض هایی از جمله به میدان آمدن زهرا قنبری برای به ثمر رساندن گل های بیشتر داشت اما این تلاش بی ثمر بود. به ثمر رساندن یک گل دیگر می توانست شرایط فراهم کند که ایران در بازی شنبه با یک تساوی برابر اردن صدرنشین شود که این اتفاق رخ نداد.

ایران و اردن در دیدار رودررو برای راهیابی به مسابقات قهرمانی آسیا می جنگند. این مسابقه تساوی ندارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=67917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.